آی دیوایس ها

آیفون ۱۴ بزرگترین بروزرسانی دوربین سلفی را خواهد داشت!

آیفون ۱۴ بزرگترین بروزرسانی دوربین سلفی را خواهد داشت!

مطمئناً شما نیز برای رونمایی از آیفون ۱۴ در سال جدید، لحظه شماری می‌کنید. ما در این مطلب از فراسیب به بررسی شایعات موجود در مورد ارتقا دوربین آیفون ۱۴ می‌پردازیم. اگر قصد دارید از این ویژگی‌ها مطلع شوید در ادامه با همراه باشید…

اپل در سال جاری قصد دارد تأمین کنندگان قطعات خود را به درستی تعیین کند، به همین دلیل پیش بینی می‌شود که دوربین جلوی آیفون ۱۴ بزرگترین ارتقا را تجربه کند.

ارتقا در دوربین سلفی آیفون ۱۴

ارتقا در دوربین سلفی آیفون ۱۴

برخی از گزارش‌ها در ابتدای سال، حاکی از آن بود که اپل در حال کار بر روی یک آپدیت بزرگ در دوربین جلوی آیفون خود است. اکنون بعد از گذشت مدت زمانی نه چندان کوتاه، تحلیلگر معروف، مینگ چی کو، با ارائه جزئیات جدیدی در مورد تأمین کنندگان منتخب اپل برای ارتقا دوربین سلفی آیفون، این شایعات و گزارش‌ها را تأیید کرده است.

برخی از تأمین کنندگان قطعات دوربین سلفی در iPhone 14 مشخص شده‌اند و به ترتیب زیر هستند:

  • سونی: سنسورهای دوربین برای آیفون جدید را ارائه خواهد کرد.
  • Genius و Largan: لنزهای دوربین را تهیه می‌کنند.
  • Alps و Luxshare: ماژول فوکوس را در دوربین آیفون ۱۴ فراهم خواهند کرد.

وقتی صحبت از ماژول دوربین جلو به میان می‌آید، اپل دو شرکت Cowell (که یک شرکت چینی است) و شرکت کره جنوبی LG Innotek (برای نخستین بار) را به عنوان شرکای خود و تأمین کنندگان خود معرفی می‌کند. لازم به ذکر است که همکاری و شراکت اپل و ال‌جی اینوتک در یک ماه گذشته اعلام شده بود. این همکاری زمانی مشخص شد که اپل به دلیل مشکلات کیفی در قطعات تولید شرکت چینی، آن محصولات را رد کرد و نپذیرفت.

ثبت تصاویر با آیفون

ثبت تصاویر با آیفون

تغییرات و پیشرفت های احتمالی دوربین آیفون ۱۴

بر اساس گزارشات Kuo، دوربین سلفی آیفون ۱۴، بزرگترین ارتقا را در دوربین گوشی‌های هوشمند تجربه خواهد کرد. این تحلیلگر پیش بینی می‌کند که دوربین آیفون جدید از قابلیت فوکوس خودکار برخوردار خواهد بود که در مقایسه با دوربین کنونی آیفون از فوکوس ثابت و با کیفیت‌تری برخوردار است و این ویژگی به عکاسی و فیلمبرداری بهتر کمک خواهد کرد.

از دیگر پیشرفت‌هایی که در دوربین آیفون ۱۴ شاهد آن خواهیم بود، تعبیه لنز ۶ قسمتی در آن است که این مورد در آیفون نسل قبل تنها از ۵ قسمت تشکیل شده بود. علاوه بر این پیش بینی می‌شود که دوربین جلوی آیفون ۱۴ از دیافراگم بزرگ‌تر f/1.9 برخوردار باشد. این تغییرات بسیار با اهمیت است زیرا دوربین جلوی آیفون از زمان عرضه آیفون 11 تاکنون هیچ تغییر عمده‌ای نداشته است. در آن زمان اپل یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 معرفی کرد و این ویژگی‌ها تاکنون ثابت باقی مانده است.

آپدیت بزرگ‌تر در انتظار آیفون ۱۴ پرو

دوربین آیفون

دوربین آیفون

در حالی که این پیشرفت‌ها باید برای تمامی اعضای خانواده آیفون ۱۴ اعمال شود اما گفته می‌شود اکثر آن‌ها مختص به آیفون ۱۴ پرو می‌باشد. بر اساس گزارشات قبلی، مدل‌های پرو در سال ۲۰۲۲ از یک دوربین واید جدید با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی برخوردار خواهند بود که قابلیت فیلمبرداری با وضوح 8K از مشخصات اصلی آن است.

بر اساس شایعات، متاسفانه دوربین‌های عقب در مدل‌های ابتدایی iPhone 14، از همان لنزهای واید و اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی گذشته استفاده خواهند کرد. البته این موضوع بدین معنی نیست که سایر جنبه‌ها در لنزهای دوربین آیفون ۱۴ تغییر نخواهد کرد.

قرار بر این است که آیفون ۱۴ در ۴ مدل به بازار عرضه شود. ۲ مدل آیفون ۱۴ معمولی و ۲ مدل آیفون ۱۴ پرو از اعضای این خانواده جدید هستند. آیفون مینی به کل از این خانواده کنار گذاشته می‌شود و جایش را به آیفون ۱۴ مکس ۶.۷ اینچی خواهد داد. در حالی که آیفون‌ ۱۴ پرو و پرو مکس همان ابعاد آیفون‌های نسل فعلی را حفظ می‌کنند اما نمایشگر آن‌ها با حذف ناچ، متفاوت ظاهر خواهند شد.

برخی از شایعات نیز بر این باورند که آیفون ۱۴ پرو به همراه تراشه A16 ارائه خواهند شد و دو نوع معمولی آن از همان تراشه A15 Bionic موجود در آیفون ۱۳ استفاده کرده‌اند.

برای یافتن حقیقت باید منتظر بمانیم تا اپل محصولات خود را معرفی کند و به احتمال زیاد در ماه سپتامبر این اتفاق خواهد افتاد.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =