آموزش و ترفند iOS, آموزش و ترفند WatchOS

قابلیت Crash Detection خانواده آیفون ۱۴ چطور کار می‌کند؟

قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ چطور کار می‌کند؟

به عنوان یکی از مهم‌ترین امکانات آیفون‌های ۲۰۲۲، می‌توان به قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ اشاره کرد که مسلما جان بسیاری از انسان‌ها را نجات خواهد داد. در این مطلب از فراسیب قصد داریم با ساز و کار قابلیت تشخیص تصادف خانواده آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو و با نحوه خاموش کردن این قابلیت در زمانی که احتیاجی به آن نخواهیم داشت، آشنا شویم؛ در ادامه با ما همراه باشید…

همزمان با رونمایی از iPhone 14 و مدل‌های جدید اپل واچ، کوپرتینویی‌ها از ویژگی جدیدی با عنوان Crash Detection رونمایی کردند که در مواقع بروز تصادف، می‌تواند این اتفاق را شناسایی کرده و در صورت لزوم با اورژانس و مخاطبین انتخاب شده از سوی شما تماس حاصل کند. اما این قابلیت واقعا چیست و چگونه می‌تواند در شرایط اضطراری به ما کمک کند؟ با خواندن این مطلب تا انتها، به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

آیفون ۱۴ پرو بنفش رنگ

آیفون ۱۴ پرو بنفش رنگ

قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ چیست؟

این ویژگی در آی او اس ۱۶ به گونه‌ای طراحی شده است که در صورت بروز تصادف، آن را شناسایی خواهد کرد. به این ترتیب اگر در تصادفی حضور داشته و پس از آن قادر به انجام عکس‌العمل خاصی نباشید، این موضوع به صورت خودکار شناسایی شده و با اورژانس و مخاطبین اضطراری تماس گرفته خواهد شد.

ویژگی Crash Detection آیفون چگونه کار می‌کند؟

ویژگی تشخیص سانحه در آیفون ۱۴

ویژگی تشخیص سانحه در آیفون ۱۴

زمانی که شما در نقش راننده یا مسافر یک خودرو هستید و تصادفی روی می‌دهد، ترکیبی از سنسورها، میکروفون، جی پی اس و الگوریتم‌های حرفه‌ای قرار گرفته روی آیفون یا اپل واچ در کنار یکدیگر این پدیده را شناسایی خواهند کرد.

زمانی که تصادفی رخ می‌دهد، پیامی روی صفحه نمایش آیفون یا اپل واچ به مدت ۱۰ ثانیه به نمایش گذاشته می‌شود. اگر شما به عنوان شخص حاضر در این تصادف همچنان قادر به انجام حرکتی باشید، می‌توانید اسلایدر تماس با اورژانس را به سمت راست کشیده یا در صورتی که اتفاق خاصی روی نداده است، روی دکمه Cancel ضربه بزنید. اما اگر تا ۱۰ ثانیه هیچ واکنشی از سوی شما انجام نپذیرد، یک شمارشگر معکوس ۱۰ ثانیه‌ای ظاهر خواهد شد و پس از آن، با اورژانس و مخاطبین اضطراری از پیش تعیین شده تماس گرفته خواهد شد.

پیام تشخیص تصادف روی آيفون و اپل واچ

پیام تشخیص تصادف روی آيفون و اپل واچ

زمانی که تماس با اورژانس انجام می‌شود، سیری به صورت خودکار عبارت The owner of this iPhone was in a severe crash and is not responding to their phone را اعلام می‌کند و پس از آن لوکیشن محل تصادف را به اورژانس می‌گوید.

این پیام اولین بار با حداکثر صدای ممکن پخش شده و دفعات بعدی با صدای پایین‌تری اعلام می‌شود تا صدای شما به گوش پرسنل اورژانس برسد. این روند تا زمانی که تماس از سمت اورژانس قطع شده یا شما روی دکمه Stop Recorded Message ضربه بزنید، ادامه پیدا خواهد کرد.

پایان تماس یا پایان پخش پیام ضبط شده

پایان تماس یا پایان پخش پیام ضبط شده

سپس یک شمارشگر معکوس ۱۰ ثانیه‌ای روی صفحه ظاهر می‌شود و در صورت عدم واکنش، با مخاطبین اضطراری از پیش تعیین شده تماس گرفته خواهد شد و در صورت مشخص کردن مشخصات پزشکی، اسلایدر Medical ID روی صفحه ظاهر خواهد شد.

کدام تصادف ها توسط آیفون ۱۴ شناخته می شود؟

به گفته اپل، ویژگی Crash Detection می‌تواند ضربات از جلو، برخوردهای جانبی، برخورد از عقب و واژگون شدن خودرو را به صورت دقیق تشخیص دهد.

آیفون ها و اپل واچ هایی که قابلیت تشخیص تصادف را دارند

امکان تشخیص تصادف روی دیوایس‌های زیر در دسترس خواهد بود:

پیام تشخیص تصادف روی اپل واچ

پیام تشخیص تصادف روی اپل واچ

آموزش فعالسازی ویژگی Crash Detection در آیفون

این ویژگی به صورت پیش فرض روی محصولات یاد شده فعال بوده و نیاز به انجام کار خاصی نخواهد داشت. اگر نگران این موضوع هستید که قابلیت Crash Detection ممکن است به طور اتفاقی غیرفعال شده یا به صورت پیش فرض فعال نباشد، با مراجعه به مسیر Settings > Emergency SOS، در قسمت CRASH DETECTION می‌توانید از روشن بودن سوییچ Call After Severe Crash اطمینان حاصل کنید. در صورت عدم نیاز، می‌توانید این سوییچ را خاموش کنید.

تنظیمات CRASH DETECTION روی آیفون                           

تنظیمات CRASH DETECTION روی آیفون

در پایان این موضوع را در ذهن داشته باشید در صورتی که ضمن تماس با اورژانس نیاز به تماس با بخش‌های مختلف از طریق وارد کردن داخلی مورد نظر یا فشردن اعداد برای تماس با قسمت‌های مختلف وجود داشته باشد، سیری امکان انجام چنین کاری را نخواهد داشت؛ اما تماس با مخاطبین اضطراری همچنان به قوت خود باقی بوده و انجام می‌شود.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =