اخبار اپل

افت زیاد رضایت مردم از آیفون ۱۴ نسبت به نسل‌های قبلی!

افت زیاد رضایت مردم از آیفون ۱۴ نسبت به نسل‌های قبلی!

فروش آیفون ۱۴ و مدل‌های دیگر این خانواده در سال جاری میلادی نسبت به مدل‌های پیشین در سال‌های گذشته تقریبا ثابت بوده، اما نارضایتی کاربران نسبت به این محصولات به وضوح مشخص است.

گزارش جدیدی که امروز منتشر شده، نشان از واکنش کاربران به آیفون‌های ۲۰۲۲ اپل و نحوه عملکرد آن‌ها نسبت به مدل‌های پیشین دارد. فروش این محصولات مانند سال‌های پیشین بالا و قابل قبول بوده است، اما اپل نتوانسته مانند قبل رضایت کاربران خود را جلب کند.

گزارشی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، توسط وب سایت Perfect Rec منتشر شده و بر اساس نظرات ۶۰۰ هزار کاربر مختلف در گوگل جمع‌آوری و به دست آمده است. به گفته اپل در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، رضایت کاربران از خانواده آیفون ۱۴ به ۹۹ درصد می‌رسد، اما نتایج بررسی و نظرات کاربران با این اعداد و ارقام کاملا فرق دارد!

اگر به بررسی‌ها و نظرات کاربران نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که ۸۰ درصد آن‌ها به خانواده آیفون ۱۳ اپل امتیاز ۵ ستاره را داده‌اند، اما این موضوع برای خانواده iPhone 14 با کاهش ۸ درصدی، به ۷۲ درصد رسیده است.

فروش بالای آیفون ۱۴ با وجود نارضایتی کاربران!

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، تنها کاهش نارضایتی کاربران پس از یک نسل، مربوط به گذر از آیفون ۴ به آیفون ۵ بوده است.

نمودار رضایت کاربران از آیفون‌ها در سال‌های مختلف

نمودار رضایت کاربران از آیفون‌ها در سال‌های مختلف

در میان مدل‌های ارائه شده در سال گذشته، آیفون ۱۴ پرو رضایت ۷۶ درصدی (همراه با امتیاز ۵ ستاره) را به همراه داشته است، اما نسبت به آیفون ۱۳ پرو با کاهش ۸ درصدی روبرو شده است.

نمودار مشخص کننده میزان رضایت کاربران

نمودار مشخص کننده میزان رضایت کاربران

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، آیفون ۱۴ پرو مکس هم نسبت به مدل سال قبل خود، با کاهش رضایت ۶ درصدی روبرو شده است.

نمودار مشخص کننده میزان رضایت کاربران

نمودار مشخص کننده میزان رضایت کاربران

اما در مجموع، اعداد و ارقام نشان می‌دهد که آمار فروش نسخه‌های پرو در مقایسه با دو مدل دیگر بسیار بیشتر بوده است.

این گزارش در نهایت میزبان چارتی است که تعداد آراء ۵ ستاره برای هر مدل را از زمان عرضه آیفون ۴ به بعد به نمایش می‌گذارد. همان طور که می‌بینید، در طول ۱۲ سال اخیر، آیفون 5C با ۶۴ رأی، از این نظر عنوان بدترین را به خود اختصاص داده است.

نمودار آمار تعداد رأی‌های ۵ ستاره به آیفون‌های مختلف

نمودار آمار تعداد رأی‌های ۵ ستاره به آیفون‌های مختلف

در پایان

کاربران متعصب اپل با ارائه نسخه جدید، بدون هیچ دلیلی و صرف علاقمند بودن به این برند اقدام به خرید مدل جدید آیفون‌ها می‌کنند؛ اما مشخصات سخت‌افزاری و تغییرات اعمال شده برای اغلب افراد حائز اهمیت بوده و همین موضوع روی خریدن یا نخریدن نسخه جدید تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد. شما به عنوان خواننده این مطلب، جزء کدام دسته هستید؟

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =