نقد و بررسی

اپل فیتنس پلاس چیست؟ معرفی جامع سرویس ورزشی اپل

اپل فیتنس پلاس چیست؟ معرفی جامع سرویس ورزشی اپل

اگر به دنبال راهی برای ورزش کردن و انجام تمرینات ورزشی به دور از سالن‌های ورزشی هستید، می‌توانید در این مطلب از فراسیب با اپل فیتنس پلاس و نحوه استفاده از آن آشنا شوید…

اشتراک Apple Fitness Plus انواع مختلفی از تمرینات ورزشی مانند HIIT، یوگا و دوچرخه سواری را در اختیار علاقمندان به ورزش قرار می‌دهد.

  • برای شروع ثبت نام باید به اپل واچ سری ۳ یا بالاتر و آیفون دسترسی داشته باشید، اما بعد از آن می‌توانید بدون استفاده از اپل واچ و تنها با استفاده از آیفون یا آیپد ورزش کنید. اپل این سرویس را بر مبنای سیستم اپل واچ طراحی کرده است.
  • توجه کنید که داشتن آیفون نیز برای همگام سازی با اپل واچ و در نتیجه استفاده از اشتراک اپل فیتنس پلاس الزامی است.
  • تمرینات اپل فیتنس پلاس جزئیاتی مانند ضربان قلب، کالری و مدت زمان تمرینات را ثبت می‌کند.
سرویس اپل فیتنس پلاس

سرویس اپل فیتنس پلاس

اگرچه Apple Fitness Plus و Apple Fitness نام‌های مشابهی دارند، اما باید گفت بسیار متفاوت از هم عمل می‌کنند. تفاوت آن‌ها در این است که Apple Fitness یک برنامه سلامت و تناسب اندام ساده است که آمار حرکت، ورزش و ایستادن شما را ثبت می‌کند، اما Apple Fitness Plus یک اشتراک از اپل است که تعداد زیادی تمرین و مدیتیشن را ارائه می‌دهد. تمرینات موجود شامل تردمیل، دوچرخه ثابت، تمرینات قدرتی، یوگا و غیره است. برای تهیه این اشتراک نیز می‌توانید به صفحه تهیه اشتراک اپل فیتنس پلاس مراجعه کنید.

سرویس اپل فیتنس پلاس چیست؟

اپل فیتنس پلاس چیست؟

اپل فیتنس پلاس چیست؟

Apple Fitness Plus یک سرویس اشتراکی اپل برای تناسب اندام و تمرینات ورزشی است. این سرویس، تمرینات و فعالیت‌های خود را در دسته بندی‌هایی مانند HIIT، یوگا، تمرینات قدرتی، تردمیل، دوچرخه‌سواری، قایقرانی، رقص و استراحت (که ترکیبی از کشش با مراقبه است) به کاربران خود ارائه می‌دهد.

این سرویس تمرینات مربیان مختلف را ضبط می‌کند و کاربران می‌توانند در آیفون، آیپد یا Apple TV خود آن‌ها را اجرا کنند. همچنین اطلاعات مربوط به تمرینات کاربران از جمله مدت زمان تمرین به همراه ضربان قلب و کالری تخمینی سوزانده شده آنان را از طریق اپل واچ متصل به دستگاه ثبت می‌کند.

برای شروع فرآیند در Apple Fitness Plus، برنامه Fitness را باز کنید و روی نماد +Fitness در پایین صفحه نمایش کلیک کنید.

سرویس اپل فیتنس پلاس با چه دستگاه‌هایی سازگار است؟

برای استفاده از +Apple Fitness، به یک Apple Watch Series 3 با سیستم عامل watchOS 7.2 یا بالاتر نیاز است. (البته برای دریافت جدیدترین ویژگی‌های آن، باید از watchOS 8 استفاده کنید)

اپل واچ مذکور باید با یکی از دستگاه‌های زیر متصل شود:

  • آیفون 6s و یا جدیدتر با سیستم iOS 14.3: لازم به ذکر است که در این جا نیز برای دسترسی به جدیدترین ویژگی‌های +Fitness، دسترسی به سیستم عامل iOS 15 از ضروریات است.
  • iPad با iPadOS 14.3: برای دریافت جدیدترین ویژگی‌های +Fitness به iPadOS 15 نیاز دارید.
  • Apple TV با tvOS 14.3: برای دریافت آخرین ویژگی‌های Fitness Plus به Apple TV 4K یا Apple TV HD با tvOS 15 یا جدیدتر نیاز است.
انجام تمرینات ورزشی با اپل فیتنس پلاس در مک

انجام تمرینات ورزشی با اپل فیتنس پلاس در مک

نکته: تا زمانی که iPhone یا iPad شما از سیستم iOS 14.5 یا iPadOS 14.5 یا بالاتر برخوردار است، می‌توانید تمرینات خود را بر روی یک دستگاه سازگار با AirPlay 2 مانند تلویزیون، Mac (اگر از MacOS Monterey استفاده می‌کند) یا یک دستگاه رسانه‌ای برای پخش استریمینگ مانند Roku، اجرا کنید.

اپل واچ چگونه با اشتراک Apple Fitness Plus کار می‌کند؟

شرکت اپل، اشتراک اپل فیتنس پلاس را به گونه‌ای طراحی کرده است تا به طور همزمان بتوان از آن در اپل واچ و آیفون (آی‌پد یا اپل تی‌وی) استفاده کرد. اپل واچ حرکات، فعالیت و خصوصیات دیگر زیستی (مانند ضربان قلب و کالری سوزانده شده) کاربران را ثبت و بررسی می‌کند اما تلفن، تبلت یا تلویزیون تنها به نمایش و ارائه تمرین و مربی می‌پردازد.

کاربران در حین تمرینات خود، می‌توانند برای بررسی پیشرفت و اطلاعات مربوط به سلامتی خود به اپل واچ مراجعه کنند اما ناگفته نماند که این اطلاعات در پنجره‌ای در iPhone یا iPad یا تلویزیون نیز نمایش داده می‌شود. نماد مربوط به این پنجره، هم در اپل واچ و هم بر روی صفحه نمایش دستگاه‌های متصل نیز ظاهر می‌شود.

سرویس Apple Fitness Plus

سرویس Apple Fitness Plus

لازم به ذکر است که اگر به سرویس +Apple Fitness دسترسی نداشته باشید، برای ردیابی ضربان قلب خود در زمان تمرین، باید به صورت دستی بر روی برنامه Workout در اپل واچ خود ضربه بزنید، فعالیت تمرینی مورد علاقه خود را پیدا کنید و سپس آن را انتخاب کنید. هنگامی که تمرین اجرا می‌شود، ضربان قلب خود را روی اپل واچ متصل مشاهده می‌کنید.

تفاوت در این جا است که در صورت دسترسی به Fitness Plus، نیازی نیست تا مانیتور ضربان قلب را به صورت دستی راه اندازی کنید. در عوض، تنها باید تمرین مورد نظر خود را در برنامه فیتنس پلاس و در آیفون، آیپد یا تلویزیون متصل اجرا کنید. این برنامه به طور خودکار فعالیت مورد نظر را با ساعت شما هماهنگ (sync) می‌کند و اطلاعاتی از جمله ضربان قلب شما را هم در ساعت و هم در برنامه دستگاه شما نشان می‌دهد.

یکی از شگفتی‌های سرویس مذکور این است که نه تنها داده‌های ضربان قلب شما بر روی صفحه، نمایش داده می‌شود بلکه در برخی از تمرینات، اپل واچ می‌تواند از روی داده‌ها بخواند و در حین تمرین به شما انگیزه ببخشد تا تلاش خود را افزایش دهید.

اپل فیتنس پلاس بر روی آیفون و اپل واچ

اپل فیتنس پلاس بر روی آیفون و اپل واچ

چگونه سرویس اپل فیتنس پلاس بدون دسترسی به Apple Watch کار می‌کند؟

در حالی که می‌دانیم سرویس Fitness Plus مشخصاً برای اجرا بر روی اپل واچ طراحی شده است اما این برنامه به کاربران خود اجازه می‌دهد تا بتوانند بدون دسترسی به اپل واچ نیز تمرینات خود را انجام دهند. این ویژگی زمانی کاربردی است که اپل واچ خود را فراموش کرده‌اید با خود بیاورید و یا باتری آن تمام شده باشد. برای استفاده از اشتراک اپل فیتنس پلاس بدون استفاده از اپل واچ، کافی است تمرین مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس بر روی Let’s Go ضربه بزنید.

زمانی که این سرویس تشخیص دهد که اپل واچ در نزدیکی شما نیست به شما هشدار می‌دهد. برای ادامه، بر روی Continue Without Watch کلیک کنید. تمرین شروع می‌شود، اما در این حالت جزئیاتی مانند ضربان قلب و کالری را نمی‌بینید.

نکته: بدون دسترسی به اپل واچ می‌توانید تمرینات اپل فیتنس پلاس را در iPhone یا iPad شروع کنید، اما حتماً در Apple TV، باید به اپل واچ خود دسترسی داشته باشید.

سطوح تمرینات در سرویس Apple Fitness Plus

سطوح تمرینات در اپل فیتنس پلاس

سطوح تمرینات در اپل فیتنس پلاس

اپل در اپل فیتنس پلاس، حق انتخاب زیادی را در اختیار کاربران نمی‌گذارد، برای مثال آن‌ها نمی‌توانند به سلیقه خود، کلاس‌های مبتدی، متوسط و پیشرفته را انتخاب کنند.

لازم به ذکر است برای انجام تمرینات مطابق با سلیقه خود، می‌توان از یکی از روش‌های زیر عمل کرد:

  • روش اول: می‌توانید بر اساس مربی، مدت زمان تمرین، موسیقی و تجهیزات مورد نیاز، به جستجوی تمرینات مورد نظر بپردازید. این بدین معنی است که می‌توانید تمرینات مورد نظر خود را فیلتر کنید. برای این منظور، در بالای هوم اسکرین +Fitness، بر روی تمرین مورد نظر خود ضربه بزنید و سپس در صفحه تمرین، روی Filter کلیک کنید. اکنون می‌توانید فیلترها را مشخص کنید و در نهایت گزینه Done را انتخاب کنید.
  • روش دوم: در اکثر تمرینات، سه مربی را روی صفحه مشاهده می‌کنید. به این ترتیب که دو مربی در کنار مربی‌ اصلی قرار می‌گیرند. این دو مربی معمولاً حرکات مربی اصلی را به همراه تغییراتی جزئی نشان می‌دهند، مانند انجام حرکت به صورت آهسته‌تر، بنابراین می‌توانید یکی از مربیان موجود را بر اساس سطح بدن و تناسب اندام خود انتخاب کنید.
اشتراک Apple Fitness Plus

اشتراک Apple Fitness Plus

نکته: برخی از تمرینات موجود در اپل فیتنس پلاس به تجهیزات خاصی مانند تشک یوگا (مت)، تردمیل، دوچرخه ورزشی یا دمبل نیاز دارند. اگر قصد دارید نوع تمرینات ورزشی خود را تعیین کنید، در زمان گزینش تمرین مورد نظر خود باید از دکمه Filter استفاده کنید. لذا باید به پایین صفحه بروید و سپس تجهیزات مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

اگر از مطالب فوق لذت بردید و مایلید اشتراک این سرویس اپل را تهیه کنید بر روی خرید اشتراک اپل فیتنس پلاس کلیک کنید و این اشتراک را از فروشگاه فراسیب تهیه نمایید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =