اپلیکیشن های iOS

تلگرام پریمیوم معرفی شد!‌ امکانات و قابلیت‌های Telegram Premium

تلگرام پریمیوم معرفی شد!‌ امکانات و قابلیت‌های Telegram Premium

همزمان با رسیدن تعداد کاربران اپلیکیشن Telegram به مرز ۷۰۰ میلیون و عبور از این رقم، شاهد ارائه اشتراک تلگرام پریمیوم بودیم. در این مطلب از فراسیب قصد داریم تا با امکانات و قابلیت‌های این اشتراک به صورت کامل آشنا شویم؛ در ادامه با ما همراه باشید…

بنر ۷۰۰ میلیونی شدن Telegram

بنر ۷۰۰ میلیونی شدن Telegram

تلگرام یکی از بهترین و امن‌ترین اپلیکیشن‌های پیامرسان در دنیا به حساب می‌آید که در سال ۲۰۲۲ موفق شد نام خود را در لیست ۵ اپلیکیشن برتر از نظر دانلود قرار دهد. پاول دوروف مدیرعامل تلگرام امروز اعلام کرد که تعداد کاربران این اپلیکیشن از مرز ۷۰۰ میلیون عبور کرد و به همین دلیل، شاهد ارائه اشتراک تلگرام پریمیوم بودیم! بد نیست بدانید که کاربران این اپلیکیشن فوق العاده جذاب بدون هیچ گونه تبلیغاتی به عدد ۷۰۰ میلیون رسیده که این موضوع در نوع خود فوق العاده هیجان انگیز است.

فعلا تلگرام پریمیوم برای شماره‌های ایران در دسترس نیست و امیدواریم به زودی این نسخه نیز برای ایران فعال شود. 

اما بیایید ببینیم اشتراک جدید این پیام رسان محبوب چیست و چه امکاناتی را در اختیارمان قرار خواهد داد…

تلگرام پریمیوم چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

با تهیه اشتراک این اپلیکیشن، انبوهی از امکانات جدید در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت که تک تک آن‌ها می‌تواند تجربه استفاده شما از این نرم افزار را بهبود بخشد. در ادامه با قابلیت‌های این اشتراک آشنا خواهیم شد.

امکان آپلود فایل‌ها تا حجم ۴ گیگابایت

 

در حال حاضر تمامی کاربران امکان آپلود فایل‌های سنگین تا حجم ۲ گیگابایت را به صورت رایگان دارا هستند. اما افرادی که اشتراک پریمیوم تلگرام را خریداری می‌کنند، می‌توانند از مزیت آپلود فایل‌های سنگین‌تر تا حجم ۴ گیگابایت برخوردار شوند. به این ترتیب شما قادر خواهید بود تا یک فیلم به مدت زمان ۴۵ ساعت و رزولوشن 1080p را به راحتی برای دوستان خود ارسال کنید. بد نیست بدانید برای دانلود این فایل‌ها احتیاجی به تهیه اشتراک Premium نیست.

دانلود سریع‌تر فایل‌ها در اشتراک تلگرام پریمیوم

نمایی از قابلیت دانلود سریع‌تر در تلگرام

نمایی از قابلیت دانلود سریع‌تر در تلگرام

افرادی که اشتراک پریمیوم تلگرام را خریداری می‌کنند، می‌توانند فایل‌ها را با سرعت بیشتری نسبت به کاربران عادی دانلود کنند. این موضوع کاملا به شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنتی شما وابسته بوده و به کمک این قابلیت، تلگرام قادر خواهد بود تا از حداکثر پهنای باند شما برای دانلود فایل‌ها استفاده کند.

البته این موضوع را در ذهن داشته باشید که به دلیل استفاده از وی.پی.ان در کشور ما، ممکن است افزایش سرعت آنچنان محسوسی را تجربه نکنید.

کاهش دو برابری محدودیت‌ها

نمایی از کاهش محدودیت‌های تلگرام در نسخه پریمیوم

نمایی از کاهش محدودیت‌های تلگرام در نسخه پریمیوم

کاربران نسخه پریمیوم تلگرام با محدودیت‌های کمتری نسبت به دیگران روبرو خواهند بود. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، امکان عضویت در گروه‌ها و کانال‌ها از ۵۰ به ۱۰۰، قابلیت پین کردن چت‌ها از ۵ به ۱۰، امکان رزرو رایگان لینک‌های عمومی از ۱۰ به ۲۰ و امکان ذخیره استیکرها از ۲۰۰ به ۴۰۰ افزایش پیدا کرده است.

کاربران تلگرام پریمیوم همچنین می‌توانند بیوگرافی‌های طولانی‌تری را نوشته و در صورت نیاز، لینک‌های دلخواه را نیز به آن قسمت اضافه کنند. در کنار این قابلیت، امکان نوشتن کپشن با محدودیت کاراکتر کمتر نیز مهیا شده است.

قابلیت تبدیل صدا به متن

نمایی از ویژگی تبدیل صدا به متن در تلگرام پریمیوم

نمایی از ویژگی تبدیل صدا به متن در تلگرام پریمیوم

افرادی که تمایلی به شنیدن پیام‌های صوتی ندارند، مسلما از این قابلیت شدیدا خوشحال خواهند شد. این ویژگی قادر است تا ویس‌ها را به راحتی به متن تبدیل کند. شخص کاربر پس از شنیدن ویس در موقعیت مناسب، می‌تواند آن را با متن ترجمه شده مقایسه کرده و به آن امتیاز دهد و به این ترتیب، کیفیت ترجمه فایل صوتی از این طریق افزایش پیدا خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که این ویژگی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند یا خیر؛ لذا نمی‌توان به صورت صد در صد روی آن حساب باز کرد!

استیکرهای خاص

نمایی از استیکرهای پریمیوم تلگرام

نمایی از استیکرهای پریمیوم تلگرام

بسیاری از استیکرها در اشتراک تلگرام پریمیوم با جلوه‌های بصری و انیمیشن‌های جذابی همراه شده‌اند. این پکیج‌ها به صورت ماهانه توسط هنرمندان و توسعه دهندگان این اپلیکیشن بروزرسانی خواهد شد.

ری اکشن های خاص در نسخه پریمیوم تلگرام

نمایی از ری‌اکشن‌های جدید تلگرام

نمایی از ری‌اکشن‌های جدید تلگرام

ایموجی‌های جدید اضافه شده به بخش Reactions به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به تایپ متن و شلوغ شدن گروه‌ها، ری‌اکشن خود نسبت به پیام‌های مختلف را به راحتی ابراز کنید.

مدیریت بهتر چت‌ها در Telegram Premium

ابزار جدید در نسخه Premium تلگرام به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی لیست چت‌های خود را مدیریت کنید. به این ترتیب شما می‌‌توانید فولدر دلخواه خود را در ابتدای این اپلیکیشن قرار دهید تا با هر بار ورود به این اپلیکیشن، به جای باز شدن صفحه اصلی و نمایش تمامی چت‌ها، تنها محتوای همان فولدر انتخاب شده نشان داده شود.

همچنین قابلیت دیگری در این زمینه به شما کمک می‌کند تا چت‌های جدید به صورت خودکار Mute و آرشیو شده و به این ترتیب محیط این پیام رسان به هیچ عنوان شلوغ نشده و شما را سردرگم نخواهد کرد.

تصویر پروفایل متحرک

نمایی از قابلیت Animated Profile Pictures

نمایی از قابلیت Animated Profile Pictures

به کمک این ویژگی در تلگرام پریمیوم شما می‌توانید تصویر پروفایل خود را به صورت متحرک قرار داده و این گزینه، در تمامی قسمت‌ها، حتی در صفحه اصلی چت‌ها نیز به دیگران نمایش داده خواهد شد.

نمایه پریمیوم (Premium Badge)

نمایی از بج پریمیوم در تلگرام

نمایی از بج پریمیوم در تلگرام

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، کلیه افرادی که این اشتراک را تهیه می‌کنند، یک نشان ستاره در کنار نام‌شان قرار می‌گیرد که نشان دهنده Premium بودن اکانت آن‌ها است.

آیکون اپلیکیشن اختصاصی برای تلگرام پریمیوم

نمایی از آیکون‌های اختصاصی مخصوص کاربران پریمیوم تلگرام

نمایی از آیکون‌های اختصاصی مخصوص کاربران پریمیوم تلگرام

آیکون‌های جدید که مخصوص مشترکین این اپلیکیشن طراحی شده، حس و حال جدیدی را به آن‌ها القاء کرده و می‌تواند بیشتر و بهتر با سلیقه آن‌ها همخوانی ایجاد کند.

از بین رفتن تبلیغات

نمایی از حذف تبلیغات در نسخه پریمیوم تلگرام

نمایی از حذف تبلیغات در نسخه پریمیوم تلگرام

در برخی کشورها، تبلیغات اسپانسرها به صورت پیام‌هایی در کانال‌ها یا گروه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. این تبلیغات باعث می‌شود تا هزینه‌های توسعه این اپلیکیشن تا حدودی جبران شود. اما کاربران نسخه Premium این تبلیغات را مشاهده نخواهند کرد.

قابلیت درخواست برای پیوستن به گروه‌ها

نمایی از ویژگی Request to Join

نمایی از ویژگی Request to Join

گروه‌های عمومی از این پس می‌توانند میزبان درخواست کاربران برای پیوستن باشند. به این ترتیب افرادی که مایل به اضافه شدن به این گروه‌ها هستند، می‌توانند مانند تصویر بالا روی منوی Request to Join ضربه زده و در صورت صلاحدید مدیر گروه و تأیید این موضوع، به گروه بپیوندند.

به این ترتیب ادمین‌ها پیش از تأیید، می‌توانند از طریق پیام خصوصی با وی ارتباط گرفته و قوانین گروه را با او در میان بگذارند. به این ترتیب اگر همه چیز خوب پیش رفت، او صلاحیت وارد شدن به گروه را خواهد داشت.

نمایش بج Verification

نمایی از Verification Badge

نمایی از Verification Badge

افراد، کانال‌ها یا بات‌های مشهور می‌توانند بج آبی رنگ تأیید هویت را دریافت کنند. به این ترتیب کاربران هنگام مشاهده یا حضور در این کانال‌ها، می‌توانند مطمئن باشند که مشغول تماشای محتوای یک منبع معتبر هستند.

در هنگام جستجو، این اکانت‌های تأیید شده در ابتدای لیست ظاهر شده و برای افزایش عضو به آن‌ها کمک شایان توجهی خواهد شد. همچنین شناسایی آن‌ها از این طریق فوق العاده راحت‌تر می‌شود.

بد نیست بدانید اگر اکانت شما روی دست کم دو شبکه اجتماعی دیگر تأیید هویت شده باشد، می‌توانید به راحتی این بج را برای خود درخواست دهید.

بهبود پیش نمایش چت‌ها در اندروید

از این پس در نسخه اندروید این پیام رسان مانند ورژن آی او اس می‌توانید پیش نمایش چت‌ها را مشاهده کرده و همچنین برای مشاهده پیام‌های بیشتر در این قسمت اسکرول کنید، بدون آنکه تیک دوم برای شخص مخاطب شما نمایش داده شود.

همچنین دکمه‌های جدیدی برای علامت گذاری چت به عنوان خوانده شده، میوت یا پین کردن آن هم در این قسمت در نظر گرفته شده است. برای مشاهده پیش نمایش چت‌ها کافی است انگشت خود را روی تصویر پروفایل فرد مورد نظر نگه دارید.

ذخیره خودکار مدیا در گالری روی سیستم عامل اندروید

نمایی از تنظیمات این قابلیت

نمایی از تنظیمات این قابلیت

امکان ذخیره خودکار محتوا در گالری مجددا به این نسخه بازگشته و حالا می‌توانید این موضوع را برای چت‌های خصوصی، گروه‌ها یا کانال‌ها به صورت مستقل فعال یا غیر عال کنید.

بهبود اشتراک گذاری فایل روی آی او اس

نمایی از قابلیت File Sharing در iOS

نمایی از قابلیت File Sharing در iOS

در نسخه پریمیوم تلگرام هنگام ارسال فایل، یک نوار پردازش متحرک ظاهر می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا از زمان باقی مانده برای ارسال فایل آگاهی پیدا کنید.

ساخت تصویر پروفایل متحرک در مک او اس تلگرام پریمیوم

نمایی از این قابلیت در تلگرام پریمیوم

نمایی از این قابلیت در تلگرام پریمیوم

کاربرانی که از نسخه مک این اپلیکیشن استفاده می‌کنند، حالا به ابزاری برای ساخت پروفایل متحرک مجهز شده‌اند. به این ترتیب شما می‌توانید یک استیکر یا ایموجی متحرک را انتخاب کرده و یک بکگراند رنگارنگ نیز به آن اضافه کنید. خروجی این پروسه می‌تواند به عنوان تصویر پروفایل، گروه یا کانال مد نظرتان انتخاب شود.

فعلا تلگرام پریمیوم برای شماره‌های ایران در دسترس نیست و امیدواریم به زودی این نسخه نیز برای ایران فعال شود. 

در حال حاضر هزینه اشتراک ماهیانه تلگرام ۴.۹۹ دلار است که باید ابتدا به نسخه آخر آپدیت کرده و گزینه Telegram Premium را در بخش تنظیمات انتخاب کنید.

همچنین برای خرید اشتراک تلگرام پریمیوم میتوانید به صفحه این محصول در فروشگاه فراسیب مراجعه کنید.

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

1 دیدگاه در “تلگرام پریمیوم معرفی شد!‌ امکانات و قابلیت‌های Telegram Premium

  1. کاظم گفت:

    برا این موردها سالی ۱ ملیون بیاییم پول بدیم ؟؟؟؟
    چ‌خبرع
    فکر کردم پولی بخریم خودش می‌ره بجامون سر کار
    توقع از تلگرام خیلی بالاست سالی نبوده پیشرفت نکرده باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 11 =