اخبار اپل

کیس های لو رفته آیفون ۱۶ باز هم چینش جدید دوربین را تایید می کند!

آیفون 16

چندی پیش درباره فایل های CAD لو رفته از آیفون ۱۶ پرو صحبت کردیم و دیدیم که اپل بر روی دکمه جدیدی در این سری آیفون‌ها کار می‌کند. حالا هم موارد جدیدی درباره ماژول دوربین و چینش دوربین آیفون ۱۶ درز کرده است که در این مطلب به اخبار دوربین iPhone 16 می‌پردازیم.

احتمال طراحی جدید چینش دوربین های آیفون ۱۶

در اکانت X کاربری به نام Sonny Dickson عکسی از قاب محافظ یا همان کیس آیفون ۱۶ منتشر شده است. در تصویر زیر می‌توانید این قاب را مشاهده کنید که خبر از طراحی عمودی دوربین‌های سری آیفون ۱۶ می‌دهد. این طراحی طبق همان فایل‌های طراحی شماتیکی است که دست به دست می‌شود.

کیس های لو رفته آیفون ۱۶

کیس های لو رفته آیفون ۱۶

طراحی های شماتیک آیفون ۱۶

طراحی های شماتیک آیفون ۱۶

چینش دوربین آیفون ۱۶ در شماتیک لو رفته از آن

چینش دوربین آیفون ۱۶ در شماتیک لو رفته از آن

دلیل تغییر چینش دوربین آیفون ۱۶ چیست؟

در حال حاضر، آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از چینش متفاوت دوربین استفاده می‌کنند که دوربین اصلی و دوربین اولترا واید، در کنار هم بصورت مورب قرار دارند. اما احتمالاً اپل با چینش زیر هم (افقی) دوربین‌ها، قصد دارد امکان تصویر برداری و فیلمبرداری Spatial یا همان سه بعدی را فراهم کند.

چینش جدید تقریباً شبیه به ماژول دوربین‌های آیفون X و XS و ۱۱ خواهد بود. اپل از سری آیفون ۱۳ نحوه چینش دوربین‌ها را تغییر داد. این تغییر چینش دوربین آیفون ۱۶ بسیار بیشتر شبیه به تغییر چینش دوربین‌های iPhone 15 Pro و iPhone 15 Pro Max است؛ چرا که دوربین اصلی و اولترا واید این سری آیفون، بصورت افقی و زیر هم چیده شده تا بتواند برای اپل ویژن پرو ویدیو Spatial ضبط کند.

در آخر

سال‌های سال بود که اپل، به دوربین آیفون‌های خود اهمیت کمتری می‌داد و احتمالاً سیاست آن سال‌ها، موافق دوربین حرفه‌ای روی گوشی‌های هوشمند نبود. اما رفته رفته با حضور پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام و واین، اهمیت دوربین خوب در گوشی‌های هوشمند بیشتر شد و حالا سال‌هاست که دوربین‌هایی با لنزهای حرفه‌ای را بر روی آیفون شاهد هستیم.

در این بین با عرضه عینک هوشمند اپل ویژن پرو، معادلات تغییر کرده است. اپل در صدد ارتباط هرچه بیشتر و بهتر آیفون با Apple Vision Pro است و انتظار داریم ماژول دوربین آیفون ۱۶ نیز خبر از ضبط ویدیو Spatial بدهد که در این مطلب به این موضوع پرداختیم.

منبع محتوا: 9to5mac.com

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.