اخبار, اخبار اپل

اخبار درز شده از آیفون ۱۶ خبر از ماژول جدید دوربین می‌دهد!

ماژول دوربین آیفون ۱۶ شبیه آیفون ۱۲ می‌شود

هنوز زمان زیادی تا رونمایی از نسل بعدی آیفون‌ها باقی‌مانده، اما از همین حالا اطلاعات جالب توجهی از آن شنیده می‌شود. جدیدترین اخبار درز شده از آیفون ۱۶ به یکی از مهم‌ترین بخش‌های سخت‌افزاری آن یعنی دوربین‌ها اشاره می‌کند. ساعاتی پیش یکی از افشاگران حوزه موبایل با اشتراک‌گذاری تصویر تازه‌ای، مدعی حضور یک ماژول دوربین جدید روی آیفون ۱۶ شده است. این عکس تغییر چیدمان دوربین‌های پشتی از حالت مورب به عمودی را نشان می‌دهد؛ چیزی که چند منبع دیگر هم طی روزهای اخیر به آن اشاره کرده بودند!

احتمال تغییر در چینش دوربین‌های آیفون ۱۶

عکس لو رفته از ماژول دوربین آیفون ۱۶

عکس لو رفته از ماژول دوربین آیفون ۱۶

اپل امسال چینش دوربین‌های سه‌گانه پشت قاب آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس را به‌گونه‌ای تنظیم کرده که دوربین‌های اصلی و فوق عریض بصورت عمودی روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. این امکان فیلمبرداری فضایی (Spatial) با دوربین‌ها برای نمایش در Apple Vision Pro را امکان‌پذیر می‌کند.

در حال حاضر دوربین‌های اصلی و فوق عریض آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس بصورت مورب در قاب پشتی قرار گرفته‌اند؛ بنابراین اپل می‌خواهد با تغییر سبک چینش آن‌ها به عمودی، امکان ضبط ویدیوهای فضایی (مثل آنچه در آیفون ۱۵ پرو فعلی وجود دارد) را در دو مدل iPhone 16/16 Plus هم فراهم کند. پیش از این نیز رندرهایی از آیفون ۱۶ منتشر شده بود که به بزرگ‌تر شدن نمایشگر این دو محصول اشاره داشت؛ ولی بعد از آن در هیچ گزارش دیگری تایید نشد.

در آخر

عکسی که Majin Bu امروز در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده، مهر تاییدی بر قصد اپل برای تغییر طراحی دوربین‌های آیفون بعدی است. این نوع، چیدمانی است که از آیفون X وجود داشت و تا آیفون ۱۲ هم ادامه پیدا کرد؛ اما اپل با عرضه آیفون ۱۳، چینش عمودی دو لنز دوربین را از عمودی به مورب تغییر داد. حالا که هدست ویژن پرو به‌صورت گسترده در حال ورود به بازار است، می‌خواهد با تغییراتی در طراحی دوربین آیفون‌هایش، به‌تمام کاربران اجازه ضبط ویدیو و پخش آن در هدست اپل ویژن پرو را بدهد.

منبع محتوا: 9to5mac.com

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − چهار =