اخبار اپل

سونی مجددا سنسور های دوربین iPhone 15 را تأمین خواهد کرد

سونی مجددا سنسور های دوربین iPhone 15 را تأمین خواهد کرد

هنوز خیلی زود است بخواهیم در مورد آيفون ۱۵ صحبت کنیم، اما شایعاتی که این روزها در مورد این گوشی هوشمند مطرح می‌شود، دست ما را بسته است! در این مطلب از فراسیب قصد داریم اطلاعاتی در مورد سنسورهای دوربین آیفون‌های ۲۰۲۳ به دست آوریم؛ در ادامه با ما همراه باشید…

به گزارش وب سایت Nikkei، اپل قصد دارد همکاری خود با کمپانی سونی را ادامه داده و به این ترتیب سنسور state-of-the-art این شرکت ژاپنی که در شهر ناگازاکی طراحی و تولید خواهد شد، درون خانواده آیفون ۱۵ قرار خواهد گرفت.

سنسور های سونی در آیفون ۱۵

گفته می‌شود سنسور جدید سونی قادر است تا میزان اشباع رنگی تصویر در هر پیکسل را دو برابر کند؛ به این ترتیب دیوایس مد نظر قادر خواهد بود تا نور بیشتری را جذب کرده و از سوی دیگر، نوردهی بیش از حد یا کمتر از میزان نرمال کنترل خواهد شد. در نتیجه اگر پشت سوژه مورد نظر شما یک نور قوی وجود داشته باشد، عکاسی از وی با بهترین شکل ممکن و بدون اتفاق افتادن پدیده ضد نور انجام می‌شود.

سنسورهای دوربین آيفون ۱۴ پرو مکس

سنسورهای دوربین آيفون ۱۴ پرو مکس

برای انجام تمامی این کارها، کمپانی سونی از معماری نیمه هادی جدیدی استفاده کرده است که دیودهای نوری و ترانزیستورها را در لایه‌های جداگانه‌ای قرار می‌دهد و به این ترتیب سنسور state-of-the-art قادر خواهد بود فتو دیودهای بیشتری را به لایه اختصاصی خود اضافه کند.

سونی قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵، سهم خود از بازار حسگرهای تصویر CMOS را به ۶۰ درصد برساند؛ این رقم در سال گذشته در نهایت به ۴۴ درصد رسید.

کانسپت آیفون ۱۵ پرو

کانسپت آیفون ۱۵ پرو

به نظر می‌رسد که خانواده آيفون ۱۵ مانند سال گذشته، میزبان ۴ مدل مختلف باشد که دو نسخه از آن‌ها به صورت استاندارد و دو مدل دیگر با پسوند پرو روانه بازار خواهند شد. پیش بینی شده است که بر اساس قوانین سفت و سخت اتحادیه اروپا، اپل مجبور شده تا تمامی آیفون های جدید را به درگاه USB-C مجهز کرده و به این ترتیب پس از گذشت بیش از یک دهه، درگاه لایتنینگ روی آیفون‌ها بازنشسته خواهد شد!

همچنین از سوی دیگر شایعه شده است که نسخه‌های پرو به تراشه سریع‌تر، ۸ گیگابایت رم و لنز اصلی 8P (eight plastic lenses) مجهز خواهند بود؛ اما یک فرق اساسی میان این دو نسخه وجود خواهد داشت و مدل پرو مکس از لنز پریسکوپ برای زوم اپتیکال بهتر بهره خواهد برد. در پایان، ظاهرا اپل سال آینده را نیز با کوالکام همکاری کرده و از مودم‌های 5G این شرکت استفاده خواهد کرد و سال بعد، یعنی ۲۰۲۴ به سراغ مودم‌های اختصاصی خود می‌رود.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 5 =