اپلیکیشن ها

مقایسه Canva و PicsArt ؛ کدام یک از این دو ابزار گرافیکی مناسبتر است؟

مقایسه Canva و PicsArt ؛ کدام یک از این دو ابزار گرافیکی مناسبتر است؟

اگر در جستجوی یک برنامه کاربردی برای ویرایش تصاویر خود هستید و یا به دنبال نرم افزاری برای ساخت انیمیشن و کارت ویزیت و غیره هستید و در میان دو برنامه کانوا و پیکس آرت سردرگم مانده‌اید، با ما در این مطلب (مقایسه Canva و PicsArt) از فراسیب همراه باشید تا تصمیم‌گیری درستی داشته باشید.

قبل از مقایسه Canva و PicsArt باید گفت این دو ابزار گرافیکی از مفیدترین ابزارهای موجود برای عکاسان هستند. این نوع نرم افزارها، کار ویرایش را برای مبتدی‌ها و حرفه‌ای‌ها ساده و راحت می‌کنند.

پیکس آرت یک ابزار برای ویرایش عکس است که با هوش مصنوعی آپدیت شده و عکس را همانند آثار هنری معتبر ارائه می‌کند. از طرفی اشتراک کانوا یک ابزار طراحی گرافیگی است که برای مواردی مانند ساخت کارت ویزیت، زوم پس زمینه، پست اینستاگرام و غیره استفاده می‌شود. کانوا از ویژگی‌های مختلف با عملکردهای چند بعدی در زمینه ویرایش برخوردار است.

مشخصات و جزئیات هر دو نرم افزار نامبرده را در زیر می‌خوانید تا بتوانید بهترین نرم افزار را برای حرفه خود انتخاب کنید.

مقایسه کانوا و پیکس آرت

مقایسه کانوا و پیکس آرت

قابلیت ها و ویژگی‌های اپلیکیشن ادیت عکس Pics Art

 برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های PicsArt App که باعث محبوبیت آن در میان کاربران شده است را در ادامه می‌خوانید:

  • امکان ویرایش عکس و یا هرگونه تصویر 
  • قابلیت ویرایش ویدیو
  • دارای یک ویژگی کلیدی در زمینه ساخت کلاژ
  • برخورداری از یک ابزار استیکر برای ساخت استیکر رایگان
  • دارای ابزارهای حرفه‌ای طراحی، براش‌ها و لایه‌ها
  • قابلیت پخش مجدد ویدیو‌ها
  • دستیابی به عضویت گلد (طلایی) پیکس آرت، در صورت آنلاک کردن تمامی کلیدهای آن
  • قابلیت تغییر پس زمینه با استفاده از Cut Out
  • امکان اعمال چندین افکت بر روی یک تصویر
  • قابلیت تغییر عکس به کارتون و یا اسکیس
ادیت شده در PicsArt

ادیت شده در PicsArt

کانوا چیست و چگونه اشتراک آن را خریداری کنیم؟

کانوا ابزاری برای طراحی آنلاین است که ملانی پرکینز برای اولین بار آن را در سال ۲۰۱۳ ایجاد کرد. این نرم افزار قابلیت اجرا بر روی پلتفرم‌های ویندوز، مک بوک، لینوکس و آی او اس و اندروید را دارد. در حال حاضر بیشتر از ۳۰ میلیون کاربر از این نرم افزار استفاده می‌کنند و به میزان ۶ میلیارد دلار ارزش دارد. برای دانلود Canva App در آیفون می‌توانید به لینک مربوطه مراجعه کنید.

استفاده از این ابزار به صورت معمول، هزینه‌ای برای کاربر ندارد اما می‌توانید تمامی ویژگی‌های آن را در اشتراک پریمیوم کانوا باز کنید. دارای ویژگی‌های زیادی مانند درگ اند دراپ کردن، تعداد بیشماری فونت و همچنین تصاویر Pre-load و غیره می‌باشد. می‌توان با استفاده از search tab به جستجو پرداخت، از layout tab برای ساده کردن فرآیند طراحی، از share option برای به اشتراک گذاری سریع تصاویر و همچنین ابزاری برای زوم سریع و ساده استفاده کرد.

اگر شما به عنوان یک مبتدی و تازه وارد قصد دارید از این برنامه استفاده کنید می‌توانید از تب Help این برنامه استفاده کنید. علاوه بر این، با استفاده از این برنامه خواهید توانست در مدتی بسیار کوتاه، یک محتوای عالی خلق کنید.

همچنین می‌توانید در سایت Dribbble و با خرید اشتراک دریبل پرو روزانه به صدها طرح حرفه‌ای طراحان بزرگ دسترسی داشته باشید.

نرم افزار کانوا چیست؟

نرم افزار کانوا چیست؟

ویژگی‌های نرم افزار کانوا

در زیر برخی از قابلیت‌های سایت Canva را بیان کرده‌ایم:

  • امکان خلق انواع محتوا در کانوا وجود دارد مانند والپیپر، Thumbnails، پوستر، لوگو، Worksheet، گواهی، وبسایت و بسیاری از موارد دیگر
  • برخورداری از رابط کاربری آسان و مناسب برای خانواده
  • امکان خلق تصاویر با کیفیت فوق‌العاده در کوتاهترین زمان ممکن
  • صرفه جویی در زمان کاربر با داشتن ویژگی Drag & Drop سریع
  • دارای بیشتر از ۱۰ میلیون تمپلیت
  • وجود تعداد بیشماری فونت، آیکون و تصاویر 
  • امکان ایجاد تیم و گروه‎‌های همکاری در کانوا
  • قابلیت به اشتراک گذاری تصاویر و طراحی
برنامه ادیت عکس کانوا

برنامه ادیت عکس کانوا

تفاوت‌ها و شباهت‌های Canva و PicsArt

استفاده از هر دو برنامه رایگان و ساده است. پیکس آرت، ۱۳۵ هزار کاربر و کانوا بیشتر از ۴ میلیون کاربر دارد. پیکس آرت برخلاف کانوا از هیچ گونه تمپلیت صوتی برخوردار نیست. از طرفی با استفاده از پیکس آرت می‌توان انیمیشن ساخت اما با کانوا این کار ممکن نیست. امکان ایجاد همکاری تیمی و ساخت گروه در Canva وجود دارد اما در پیکس آرت اینگونه نیست.

همچنین استفاده از کانوا بسیار ساده‌تر از پیکس آرت است. پیکس آرت احراز هویت دو مرحله‌ای ندارد که برای امنیت کاربران مضر است. در کانوا می‌توان هزاران طراحی را ذخیره کرد و از تعداد بیشماری الگو تنها در یک طرح رایگان استفاده کرد.

ادیت حرفه ای عکس با پیکس آرت

ادیت حرفه ای عکس با پیکس آرت

کدام یک بهتر است، کانوا یا پیکس آرت؟

هر دو برنامه کانوا و پیکس آرت بسیار عالی و کاربردی هستند اما اگر بخواهیم یکی از آن‌ها را انتخاب کنیم، قاعدتاً کانوا انتخاب بهتری خواهد بود. کانوا از عناصر، تمپلیت‌ها و آیکون‌های بیشماری در طرح رایگان برخوردار است. وجود تمپلیت صوتی، تمپلیت‌های متحرک و قابلیت ایجاد همکاری‌های تیمی در اپلیکیشن کانوا، از مزیت‌های این برنامه نسبت به همتای خود یعنی پیکس آرت می‌باشد.

کانوا از پلتفرم پی سی، مک، اندروید و آی او اس شرکت Apple پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل می‌توان در هر زمان و مکان از آن استفاده کرد. درست است که کانوا می‌تواند بیشتر کارهای شبیه Photoshop را انجام دهد اما با تهیه اشتراک Adobe All Access می‌توانید به تمامی محصولات ادوبی از جمله فوتوشاپ به صورت کاملا قانونی دسترسی داشته باشید و از تمامی کتابخانه‌های آنلاین آن‌ها بهرمند شوید.

از طرف دیگر در مقایسه Canva و PicsArt باید گفت، پیکس آرت از قابلیت‌های بسیار کمی برخوردار است و این مقایسه بین Canva و PicsArt، نشان می‌دهد که Canva بسیار بهتر از پیکس آرت عمل می‌کند.

تمپلیت های آماده اینستاگرام در Canva

تمپلیت های آماده اینستاگرام در Canva

نتیجه نهایی مقایسه دو ابزار گرافیکی Canva و PicsArt

به دلیل وجود رابط کاربری ساده در اپلیکیشن PicsArt، مبتدیان و ویرایشگران بی‌تجربه می‌توانند از این برنامه استفاده کنند. همچنین قابلیت نصب بر روی تلفن هوشمند و تبلت را دارد.

برنامه کانوا برای مبتدیان و حرفه‌ای‌ها مناسب است و برای مدیریت images، photos، illustrations و videos عالی می‌باشد.

امیدواریم در مقایسه Canva و PicsArt با بیان مشخصات این دو ابزار گرافیکی، توانسته باشیم به شما در انتخاب نرم افزار ویرایش تصاویر کمک کنیم. لازم به ذکر است که با تهیه اشتراک پریمیوم Canva خدماتی بسیار کاربردی‌تر و مازاد بر موارد ذکر شده، در اختیار شما خواهد بود. در ضمن می‌توانید به صفحه اشتراک و اکانت های پریمیوم سایت ها و اپ های گرافیکی فروشگاه فراسیب مراجعه کنید. 

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =