آموزش و ترفند iOS, آموزش و ترفند iPadOS

نحوه غیرفعال کردن رفرش ریت 120 هرتز در آیفون جهت بهبود باتری

رفرش ریت 120 هرتز در آيفون 13 پرو و آيفون 13 پرو مکس

رفرش ریت 120 هرتز یکی از قابلیت‌های نسخه‌های پرو آیفون 13 به حساب می‌آید که در این مطلب از فراسیب، نحوه غیر فعال کردن آن را مرور خواهیم کرد.

دو عضو قدرتمند خانواده آيفون 13، یعنی آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس از تکنولوژی پروموشن اپل و نمایشگری با نرخ رفرش 120 هرتزی برخوردار هستند. در حالی که مشاهده انیمیشن‌ها یا جلوه‌های بصری به نرمی هر چه تمام‌تر یک گزینه ایده‌آل و هیجان انگیز به حساب می‌آید، اما رفرش ریت 120 هرتز روی مصرف باتری تأثیر مستقیم خواهد گذاشت.

البته بسیاری از افراد احتمالا متوجه نرخ نوسازی 120 هرتزی نشده و به این ترتیب، خاموش کردن این گزینه باعث می‌شود تا در مصرف باتری دستگاه صرفه جویی به عمل آید.

در حالی که تکنولوژی پروموشن در آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس یک اتفاق جذاب به حساب می آید، اما این ویژگی روی مصرف باتری تاثیر می‌گذارد. با این حال که اپل باتری بزرگ‌تری درون آيفون‌های جدید قرار داده تا عمر مفید شارژدهی آن‌ها را بیشتر کند، اما شما می‌توانید با غیر فعال کردن رفرش ریت 120 هرتز شارژدهی آیفون خود را باز هم بیشتر کنید. برای برخی افراد، این میزان افزایش عمر مفید باتری ممکن است بسیار ارزشمند باشد.

آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس

خبر خوش این است که اپل امکان محدود کردن نرخ نوسازی را برای دارندگان آيفون 13 پرو و نسخه پرو مکس فراهم کرده که این گزینه از دو روش مختلف قابل انجام است. در ادامه دو راه متفاوت برای غیر فعال کردن رفرش ریت 120 هرتز را با هم مرور خواهیم کرد؛ در ادامه با ما همراه باشید.

غیرفعال کردن رفرش ریت 120 هرتز در آیفون جهت بهبود باتری

گزینه محدود کردن نرخ نوسازی در تنظیمات آیفون‌ها پنهان شده است که با طی کردن مراحل زیر، می‌توانید به آن دسترسی داشته و در نهایت تغییرات لازم را اعمال کنید.

ابتدا وارد اپلیکیشن Settings شوید. حالا صفحه را به سمت پایین هدایت کرده و سپس مانند تصویر زیر روی منوی Accessibility ضربه بزنید.

رفتن به منوی Accessibility از طریق اپلیکیشن Settings در آیفون‌ها

رفتن به منوی Accessibility از طریق اپلیکیشن Settings در آیفون‌ها

حالا از بخش VISION روی منوی Motion ضربه بزنید.

منوی Accessibility در آيفون‌ها

منوی Accessibility در آيفون‌ها

حالا در صفحه موشن و به عنوان آخرین گزینه، Limit Frame Rate را مشاهده خواهید کرد. همان طور که در توضیح قرار گرفته در قسمت زیرین آن مشاهده می کنید، روشن کردن این سوییچ باعث می‌شود تا رفرش ریت 120 هرتز غیر فعال شده و نرخ نوسازی تصویر تا 60 هرتز (60 فریم بر ثانیه) کاهش پیدا کند.

منوی Motion در آیفون‌ها

منوی Motion در آیفون‌ها

به همین راحتی شما قادر خواهید بود تا نرخ نوسازی 120 هرتزی را غیر فعال کنید. اما اگر از جمله افرادی هستید که قصد دارید این گزینه را هنگام کم بودن شارژ باتری غیر فعال کنید، باید به سراغ روش دوم بروید.

غیرفعال کردن رفرش ریت 120 هرتز در آیفون جهت بهبود باتری به کمک قابلیت Low Power Mode

ویژگی Low Power Mode ممکن است به گوش شما بسیار آشنا بوده و زیاد با آن سروکار داشته باشید. حالا اگر یکی از مدل‌های آيفون 13 پرو یا آيفون 13 پرو مکس را در اختیار داشته باشید، می‌توانید با فعال کردن این قابلیت نرخ نوسازی نمایشگر را تا 60 هرتز پایین بیاورید. اگر با این گزینه آشنا نیستید، مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا وارد اپلیکیشن Settings شده و سپس صفحه را به پایین هدایت کرده و روی منوی Battery تپ کنید.

منوی Settings در آیفون‌ها

منوی Settings در آیفون‌ها

حالا به آسانی با ضربه زدن روی سوییچ روبروی آیتم Low Power Mode این قابلیت را فعال کنید.

منوی Battery در آیفون‌ها

منوی Battery در آیفون‌ها

عملیات به پایان رسید! به همین راحتی ویژگی Low Power Mode فعال و رفرش ریت 120 هرتز از این طریق غیر فعال و نرخ نوسازی به صورت خودکار روی 60 هرتز تنظیم خواهد شد. همچنین بد نیست بدانید که به جای طی کردن مراحل بالا، می‌‌توانید با باز کردن کنترل سنتر و ضربه زدن روی آیکون باتری، قابلیت Low Power Mode را فعال کنید.

اگر این آیکون در کنترل سنتر شما وجود ندارد، وارد اپلیکیشن Settings شوید. به منوی Control Center رفته و از آیتم‌های پایینی روی Low Power Mode ضربه بزنید تا به قسمت بالایی اضافه شود. حالا اگر کنترل سنتر را باز کنید، آیکون باتری را مشاهده خواهید کرد.

یکی از بهترین گزینه‌ها حین استفاده از این ویژگی، این است که تکنولوژی پروموشن اپل به صورت کامل از کار نخواهد افتاد. در حالی که حداکثر نرخ نوسازی روی 60 هرتز تنظیم خواهد شد، اما در صورت عدم نیاز به این ویژگی نمایشگر آن را تا 10 هرتز پایین خواهد آورد به این ترتیب صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در حوزه باتری روی می‌دهد. به عنوان مثال زمانی که در حال تماشای فیلم هستید، نرخ نوسازی به صورت خودکار روی 24 هرتز تنظیم خواهد شد.

رفرش ریت ۱۲۰ هرتز آیفون

رفرش ریت ۱۲۰ هرتز آیفون

متخصصان اپل موفق به دستیابی به تکنولوژی خاصی شده‌اند که با مدیریت نرخ رفرش، در مصرف باتری نیز صرفه جویی به عمل خواهد آمد. اما اگر از جمله علاقمندان به دنیای بازی‌های موبایلی باشید، احتمالا مصرف شارژ باتری گوشی شما با این حالت بسیار زیاد خواهد بود. در اینگونه موارد محدود کردن نرخ نوسازی و غیر فعال کردن رفرش ریت 120 هرتز می‌‌تواند کمک شایان توجهی به شما کند.

از طرف دیگر اگر از iPad Pro استفاده می‌کنید، می‌توانید از همین دو روش برای غیر فعال کردن نرخ نوسازی 120 هرتزی استفاده کنید. ساز و کار هر دو روش کاملا مطابی با آن چه در این مطلب گفته شد، خواهد بود.

حالا که طریقه غیر فعال کردن رفرش ریت 120 هرتز را آموزش دیده‌اید، این موضوع کاملا به شما بستگی دارد که همچنان با تنظیمات پیش فرض ادامه دهید، یا یکی از دو روش گفته شده را برای محدود کردن آن به کار گیرید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =