آموزش و ترفند WatchOS

چگونه سلامت باتری اپل واچ را بررسی کنیم؟

سلامت باتری اپل واچ

سلامت باتری اپل واچ از جمله نکات مهم در خصوص نگهداری از این ساعت هوشمند به حساب می‌آید. در این مطلب از فراسیب، به آموزش بررسی درصد سلامت باتري اپل واچ می‌پردازیم.

اگر مدت زیادی است که از ساعت هوشمند اپل استفاده می‌کنید، چک کردن سلامت باتری Apple Watch احتمالا یکی از گزینه‌هایی است که به تازگی به ذهن شما رسوخ کرده است. بررسی این موضوع بسیار آسان است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا ساز و کار آن را بررسی کنیم.

از آن جا که می‌دانید، باتری‌ها دوام طولانی مدت یا مادام‌العمر نخواهند داشت. در حقیقت عملکرد آن‌ها در اثر گذر زمان رو به افول می‌رود. این موضوع شامل حال تمامی باتری‌هایی که روی محصولات الکترونیکی قرار می‌گیرد (مانند آیفون‌ها، آیپدها و مکبوک‌ها) نیز می‌شود. پس اگر ساعت هوشمند شما مانند روزهای اول یک روز کامل پاسخگوی نیازهای شما نیست، احتمالا باید درصد سلامت باتری اپل واچ را ابتدا بررسی کنید.

چک کردن سلامت باتری اپل واچ

چک کردن سلامت باتری اپل واچ

چگونه سلامت باتری اپل واچ را بفهمیم؟

چک کردن درصد سلامت باتری Apple Watch بسیار آسان است. تنها کافی است تا مراحل زیر را یکی پس از دیگری انجام دهید:

دکمه Digital Crown (دکمه دایره‌ای شکل کنار بدنه اپل واچ) را فشار دهید تا وارد صفحه هوم شوید. سپس از میان آیکون‌ها، روی آیکون Settings ضربه بزنید تا وارد تنظیمات اپل واچ شوید.

صفحه هوم اپل واچ

صفحه هوم اپل واچ

در منوی تنظیمات مانند تصویر زیر، صفحه را به پایین هدایت کنید تا گزینه Battery را مشاهده کنید. روی آن ضربه بزنید.

منوی ستینگ اپل واچ

منوی ستینگ اپل واچ

در این قسمت می‌توانید درصد شارژ باقی مانده را مشاهده کنید. اما این گزینه، میزان سلامت باتری اپل واچ نیست. برای مشاهده آن صفحه را به سمت پایین هدایت کرده و روی Battery Health که بالای Power Reserve قرار گرفته، ضربه بزنید.

منوی تنظیمات باتری اپل واچ

منوی تنظیمات باتری اپل واچ

از این قسمت می‌توانید حداکثر ظرفیت باتری و باتری هلث اپل واچ خود را مشاهده کنید.

منوی تنظیمات باتری اپل واچ

سلامت باتری اپل واچ

عملیات چک کردن میزان سلامت باتری Apple Watch به پایان رسید. به همین راحتی می‌توانید این گزینه را بررسی کنید.

پس از بررسی باتری هلث اپل واچ، اگر حداکثر ظرفیت باتری در صفحه مربوطه پایین‌تر از 80 درصد بود، پیشنهاد می‌کنیم تا برای جلوگیری از صدمات احتمالی که در آینده نزدیک رخ خواهد داد، هر چه سریع‌تر نسبت به تعویض باتری این ساعت هوشمند اقدام کنید. افرادی که حدودا یک سال از اپل واچ استفاده کرده‌اند، باید درصدی حول و حوش 90 درصد را در این قسمت مشاهده کنند. در غیر این صورت می‌توانند به این موضوع پی ببرند که احتمالا به درستی از ساعت هوشمند خود استفاده نکرده‌اند.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =