آی دیوایس ها

دیدگاه افراد سرشناس درباره مک بوک ایر ۱۵ اینچی

رنگ‌های مختلف مک بوک ایر ۱۵ اینچی اپل

مک بوک ایر ۱۵ اینچی اپل در رویداد WWDC 2023 به صورت رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی شد. در این مطلب قصد داریم نظر برخی افراد سرشناس در مورد این دستگاه را بدانیم…

بررسی‌های ابتدایی در مورد یک محصول جدید معمولا بینندگان یا خوانندگان مخصوص به خود را دارد و این بار نوبت به MacBook Air 15 inch رسیده است. افراد سرشناس به سراغ این محصول جدید کوپرتینویی‌ها رفته‌اند و اگر قصد خرید مک بوکی با نمایشگر بزرگ را دارید و نمی‌خواهید دست کم برای این منظور حداقل ۲۴۹۹ دلار هزینه کرده و به سراغ مک بوک پرو بروید، خالی از لطف نیست که نظرات این اشخاص را بخوانید.

نظرات افراد متخصص درمورد مک بوک ایر M2

در ابتدا، نظر آقای جیسون اسنل از وب سایت Six Colors را شاهد خواهیم بود:

من آرزو داشتم که می‌توانستم بیش از این با MacBook Air جدید کار کنم، اما حقیقتا باید بگویم که این دستگاه دقیقا مانند نسخه ۱۳ اینچی فوق‌العاده است. من این محصول را بسیار دوست داشتم و آن را تهیه کردم. حالا اپل همان دستگاه را با نمایشگر ۱۵.۳ اینچی عرضه کرده است. اگر تا به حال به خاطر نمایشگر کوچک مک بوک ایر در مورد خرید این دستگاه دودل بوده‌اید، حالا کوپرتینویی‌ها دست شما را باز گذاشته‌اند.

تصاویری از مک بوک ایر ۱۵ اینچی اپل

تصویری از مک بوک ایر ۱۵ اینچی اپل

آقای اسکات استین از CNET خرید این دستگاه، مخصوصا نسخه ۵۱۲ گیگابایتی را بسیار ارزشمند می‌داند. اما نظرات کامل وی را در ادامه با هم می‌خوانیم:

به نظر می‌رسد که یکی از مدل‌ها با ۸ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی برای شما ۱۴۹۹ دلار هزینه خواهد داشت و این گزینه روی نسخه ۱۳ اینچی، با قیمت ۱۳۹۹ دلار عرضه می‌شود. پرداخت هزینه ۱۰۰ دلار بیشتر برای بهره‌گیری از نمایشگری بزرگ‌تر کاملا منطقی و عاقلانه به نظر می‌رسد.

در مقایسه با نسخه پایه، تفاوت قیمت ۲۰۰ دلاری وجود دارد که البته آنچنان که باید و شاید زیاد نیست. من با نمایشگر بزرگ‌تر مک بوک ایر ۱۵ اینچی بسیار ارتباط برقرار کردم و عاشق آن شدم! همسر من هم وقتی نسخه ۱۳ و ۱۵ اینچی این محصول را کنار یکدیگر دید، موافق بود که مدل ۱۵ اینچی انتخاب بهتری است.

رنگ‌های مختلف مک بوک ایر ۱۵ اینچی اپل

رنگ‌های مختلف مک بوک ایر ۱۵ اینچی اپل

آقای ناثان اینگراهام در سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که این دستگاه با تراشه M2 که در سال ۲۰۲۲ شاهد معرفی آن بودیم، همراه است و به نظر می‌رسد که تا پایان سال جاری می‌توانیم منتظر نسخه مجهز به تراشه M3 باشیم. ادامه صحبت‌های وی به صورت زیر است:

تنها نگرانی من این است که این محصول، از پردازنده‌ای که یک سال از عمر آن می‌گذرد، استفاده می‌کند. البته قدرت بالای این تراشه برای مک بوک ایر فوق‌العاده خوب است، اما باز هم این موضوع گزینه‌ای است که باید به آن توجه کنید. اگر قصد دارید بیش از ۱۰۰۰ دلار برای یک لپتاپ هزینه کنید و چندین سال با آن سر و کار داشته باشید، من توصیه می‌کنیم به سراغ جدیدترین و پرسرعت‌ترین نسخه بروید.

پردازنده M2 با تمام قدرت و سرعت بالا، باز هم یک تراشه یک ساله به حساب می‌آید. اگر به دنبال یک دستگاه قدرتمندتر می‌گردید، به سراغ MacBook Pro رفته یا منتظر رفرش شدن این دستگاه بمانید. البته از آن جا که اپل این محصول را با تراشه M2 معرفی کرده است، لذا بعید به نظر می‌رسد که آن‌ها عجله‌ای برای عرضه دستگاه با پردازنده M3 را داشته باشند.

MacBook Air ۱۵ اینچی از نمای بالا

MacBook Air ۱۵ اینچی از نمای بالا

مانیکا چین از وب سایت the Verge نظرات خود را به صورت زیر اعلام کرده است:

مک بوک ایر ۱۵ اینچی چیزی بین نسخه ۱۳ اینچی این دستگاه و مکبوک پرو است. هر سه محصول در عملکرد تک هسته‌ای کاملا به یکدیگر شباهت دارند، اما مدل ۱۵ اینچی جدید هنگام تست بنچمارک حین اجرای بازی Tomb Raider عملکردی نزدیک به مک بوک پرو داشته است.

از آن جا که هر سه دستگاه از تراشه‌ای واحد استفاده می‌کنند، تفاوت عملکرد آن‌ها به سیستم خنک‌کنندگی برمی‌گردد. مانند مدل کوچک‌تر، مک بوک ایر ۱۵ اینچی از فن برخوردار نیست، اما فضای بیشتری برای متخصصان به وجود آمده تا گرمای تولید شده را به بیرون هدایت کنند. در نگاه کلی، عملکرد اصلی این دستگاه در مقایسه با مکبوک پرو ۱۳ اینچی که به فن مجهز است، به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست.

او در مورد عمر مفید باتری نیز چنین گفته است:

آخرین چیزی که باید به آن اشاره کنم، عمر مفید باتری و شارژدهی است. من توانستم به رقم ۱۴.۵ ساعت برسم که در این زمینه، این محصول بین مدل ۱۳ اینچی (۱۳ ساعت) و مک بوک پرو ۱۳ اینچی (۱۶.۵ ساعت) قرار می‌گیرد. این موضوع کمی گیج کننده است، چرا که ابعاد باتری مک بوک ایر ۱۵ اینچی از دو مدل دیگر بزرگ‌تر است و امیدوارم دلیل هوشمندانه و خوبی برای آن وجود داشته باشد؛ البته این موضوع را باید در نظر داشته باشید که محصول جدید از نمایشگر بزرگ‌تر، یعنی ۱۵ اینچی برخوردار است.

MacBook Air ۱۵ اینچی از نمای روبرو

MacBook Air ۱۵ اینچی از نمای روبرو

در پایان، به سراغ نظرات آقای جیک کرول از وب سایت The Street می‌رویم:

سیستم صوتی این دستگاه فوق‌العاده است. به این ترتیب شما هنگام استریم یک حالت سینماتیک را تجربه خواهید کرد و از آن جا که نسخه‌های ایر معمولا جزء دیوایس‌های پرتابل دسته‌بندی می‌شوند، باعث می‌شود که بتوانید استفاده‌ای دیگری از آن نیز به عمل آورید.

هنگام برقرای تماس‌های تصویری، میکروفون قوی و وبکمی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده، شما را راضی خواهد کرد. همچنین مانند گجت‌های دیگر کمپانی اپل، قابلیت صدای فضایی (Spatial Audio) برای موزیک، فیلم‌ها و شوهای تلویزیونی نیز در دسترس خواهد بود.

مک بوک ایر ۱۵ اینچی؛ بله یا خیر؟

فعلا زود است که بخواهیم درمورد بروزرسانی لپ‌تاپ خود یا ورود به دنیای مک با مک بوک ایر ۱۵ اینچی اپل تصمیم بگیریم. بی‌شک MacBook Air جدید، مشخصات قابل توجه‌ای دارد که در معرفی مک بوک ایر ۱۵ اینچ اپل در کنفرانس WWDC 23 به آن‌ها پرداختیم؛ اما بهتر است کمی بیشتر صبر کرده تا با بنچمارک‌ها و مقایسه‌های بهتر، تصمیم نهایی خود را بگیرید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − پنج =