آی دیوایس ها, نقد و بررسی

نکاتی جالب درباره شارژ مک بوک پرو ۲۰۲۱ اپل

نکاتی جالب درباره شارژ مک بوک پرو ۲۰۲۱ اپل

همانطور که می‌دانید اپل در رویداد ماه اکتبر که تحت عنوان unleashed برگزار شد، از مک بوک پرو 2021 در دو نسخه‌ی 16 و 14 اینچی پرده برداشت که بسیاری از طرفداران را به وجد آورد. در ادامه‌ی این مطلب از فراسیب قصد داریم نکاتی جالب درباره شارژ مک بوک پرو ۲۰۲۱ اپل را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم؛ با ما همراه باشید…

فست شارژ مک بوک پرو ۲۰۲۱

تعبیرهای جالبی در مورد شارژ مک بوک پرو ۲۰۲۱ وجود دارد که یکی از آن‌ها در مورد شارژ سریع (فست شارژ) این دستگاه است. طبق ادعای اپل، در مک بوک‌ های جدید، طی مدت زمان ۳۰ دقیقه، می‌توان از صفر درصد، به بیش از ۵۰ درصد شارژ رسید!!

البته باید بگوییم درست است که این کمپانی توانسته قابلیت شارژ سریع را در مک بوک های جدید خود تعبیه کند، اما این ویژگی محدودیت‌هایی نیز دارد؛ به گفته‌ی منابع مختلف، یکی از محدودیت‌ها این است که قابلیت شارژ سریع در مک بوک پروهای 2021 فعلا تنها از طریق شارژ مگ سیف در دسترس است؛ به عبارتی از طریق کابل USB-C نمی‌توان آزادانه به شارژ سریع دسترسی داشت و اگر قصد دارید از فست شارژ مک بوک پرو ۲۰۲۱ بهره ببرید، فعلا تا اطلاع ثانوی فقط باید از طریق درگاه مگ سیف نسبت به شارژ دستگاه اقدام کنید!

فست شارژ مک بوک پرو ۲۰۲۱

فست شارژ مک بوک پرو ۲۰۲۱

درگاه USB PD 3.1 EPR

اپل در مک های جدید خود از دو نوع درگاه (USB-C و Magsafe) برای شارژ استفاده می‌کند.

درست است که اپل در مک بوک های 2021 خود، استاندارد جدید USB PD 3.1 EPR را گنجانده که می‌تواند برای شارژ سریع موثر باشد، اما به دلیل اینکه این استاندارد نوپا به شمار می‌رود و به میزان 48 ولت توانایی شارژ کردن را دارد و هنوز کابلی که از EPR پشتیبانی کند (USB-C به USB-C) به بازار معرفی نشده، طبیعی است که اپل با محدود کردن این میزان شارژ در درگاه USB-C خود به 28 ولت، از سرعت بالای آن بکاهد و در نهایت کاربران نتوانند از فست شارژ مذکور استفاده کنند.

در فراسیب بخوانید  همه چیز درباره قابلیت جدید iPhone Mirroring و کنترل آیفون با مک!

البته در مدل‌های 16 اینچی اپل این محدودیت بدین گونه وجود دارد و در مک‌های 14 اینچی درگاه‌هایی با توانایی شارژ 96 وات تعبیه شده است که سرعتی بیشتر از مک های 16 اینچی در درگاه یو اس بی سی ارائه می‌کنند.

بدین ترتیب نتیجه می‌گیریم که اگر از کاربران مک بوک های اپل هستید، باید بدانید که در شارژ سریع از طریق درگاه USB-C در مک 16 اینچی محدودیت خواهید داشت و تنها از طریق درگاه مگ سیف می‌توانید اقدام کنید…

مک بوک پرو ۲۰۲۱ اپل

مک بوک پرو ۲۰۲۱ اپل

عدم پشتیبانی آداپتور 67 واتی از شارژ سریع

یکی دیگر از مشکلاتی که در شارژ سریع مک بوک های جدید وجود دارد، این است که تنها از طریق آداپتور 96 واتی می‌توان نسبت به شارژ سریع دستگاه اقدام نمود؛ به عبارتی، دیگر مدل پایه‌ی مک بوک پرو 14 اینچی که از آداپتور 67 واتی استفاده می‌کند، از قابلیت شارژ سریع بی‌بهره است، اما مابقی مدل‌های مک بوک پرو 14 و 16 اینچی از بابت آداپتور محدودیتی نخواهند داشت…

در کل بخواهیم بگوییم، کاربرانی که خواستار استفاده از قابلیت شارژ سریع هستند، می‌توانند از دو راه به این خواسته‌ی خود برسند:

  • مک بوک پرو ۲۰۲۱ را در مدل پایه‌ی ۱۴ اینچی خریداری کنند و در کنارش با هزینه‌ی ۷۹ دلار، شارژر قدرتمند و پر سرعت تهیه کنند.
  • از همان ابتدا مبلغی در حدود ۲۰۰ دلار اضافه‌تر بپردازند و مک بوک با تراشه‌ی M1 Pro ده هسته‌ای را برای خود تهیه کنند که با دارا بودن شارژر ۹۶ واتی، سرعتی عالی را در شارژ به ارمغان می‌آورد.

تعبیه‌ی ناچ در نمایشگر مک بوک پرو 2021

اپل در مک بوک های جدید، در عین حال که ابعاد نمایشگر را حفظ کرده است، ناچی را نیز همانند آیفون‌های سری جدید خود، در بالای صفحه نمایش تعبیه کرده است. بر خلاف پیش بینی ها که انتظار می‌رفت از این ناچ برای فیس آیدی مک استفاده شود، اپل هیچ گونه استفاده‌ای در زمینه‌ی امنیت و به عبارتی فیس آیدی از این ناچ نمی‌کند. این ناچ تنها در نقش دوربین سلفی با کیفیت ۱۰۸۰P می‌باشد.

تعبیه ی ناچ در نمایشگر مک بوک پرو ۲۰۲۱

تعبیه‌ی ناچ در نمایشگر مک بوک پرو ۲۰۲۱

پشتیبانی از spatial audio

اپل در مک بوک های خود نیز از سیستم صوتی جدید خود که مجهز به ۶ عدد اسپیکر است استفاده کرده و می‌تواند از صدای فضایی و دالبی و اتموس پشتیبانی کند.

در فراسیب بخوانید  نحوه جستجو و ارسال فایل GIF در آیمسیج مک

کیفیت صفحه نمایش

اپل توانسته در macbook pro 2021 که مجهز به قابلیت پروموشن می‌باشد، نرخ تازه سازی را به ۱۲۰۰ نیت برساند که این میزان را می‌توان برای مصرف بهینه‌ی باتری یا به صورت دستی پایین آورد و تنظیم کرد یا این که به صورت اتوماتیک تنظیم خواهد شد.

اگر پیگیر اخبار بوده باشید حتما می‌دانید که اپل به همراه معرفی مک بوک پرو 2021 ، از تراشه‌های جدید خود نیز رونمایی کرد که در صورت تمایل می‌توانید مطلب معرفی و بررسی کامل چیپ های M1 Pro و M1 Max جدید اپل را مطالعه کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

درباره مهسا نمیرانیان

از صفر شروع کردم و تو هر زمینه‌ای یه سرکی کشیدم؛ تولید محتوا (متنی، گرافیکی و ویدیویی)، سئو، دیجیتال مارکتینگ، وردپرس و طراحی سایت و کارای مرتبط تو این زمینه‌ها؛ شروع کارم از 6 سال پیش و با دنیای اپل و محصولاتش بود و هنوزم طرفدار پروپاقرصشم:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *