اخبار, اخبار اپل

شکست گلکسی S22 الترا توسط آیفون 13 پرو مکس ؛ سامسونگ جان تسلیت!

شکست گلکسی S22 الترا توسط آیفون 13 پرو مکس ؛ سامسونگ جان تسلیت!

نتایج بنچمارک حاکی از آن است که آیفون 13 پرو مکس توانسته گلکسی S22 الترا را با اقتدار شکست دهد. در این مطلب از فراسیب، این قضیه را بررسی خواهیم کرد.

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که اپل قدرت و توان خود در حوزه تولید تراشه اختصاصی را به همه جهانیان اثبات کرده و این موضوع نه تنها در محصولات مبتنی بر سیستم عامل مک، بلکه در خط تولید آیفون‌ها نیز کاملا مشخص است. اطلاعات بنچمارک جدید که توسط مجله خبری PC Mag منتشر شده، حاکی از آن است که آخرین کهکشانی‌های سامسونگ، یعنی خانواده گلکسی اس 22 هم از قدرت آنچنان زیادی برخوردار نبوده و پیشرفته ترین عضو این سری، یعنی گلکسی S22 Ultra هم در مقابل آيفون 13 پرو مکس حرفی برای گفتن ندارد!

آیفون ۱۳ پرو مکس و گلگسی اس ۲۲ الترا

آیفون ۱۳ پرو مکس و گلگسی اس ۲۲ الترا

در حالی که مجله PC Mag اعلام کرده است که خانواده گلکسی اس 22 سامسونگ را می‌توان پیشرفته ترین محصولات اندرویدی در دنیای امروزی به حساب آورد، اما نتایج بنچمارک این گوشی‌ها، مخصوصا قدرتمند ترین عضو این خانواده یعنی Galaxy S22 Ultra در مقایسه با آيفون 13 پرو مکس کاملا ناامید کننده است. در تست بنچمارک گیک بنچ 5، گلکسی اس 22 الترا با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 در قسمت تک هسته‌ای، چند هسته‌ای و یادگیری ماشینی به ترتیب امتیازهای 1232، 3433 و 448 را کسب کرد.

اما در مقابل پرچمدار سال گذشته اپل در آزمایش تک هسته‌ای، چند هسته‌ای و یادگیری ماشینی عملکرد فوق العاده بهتری از خود نشان داده و امتیاز‌های 1735، 4647 و 948 حاصل تلاش این محصول جذاب و قدرتمند است.

نتیجه تست بنچمارک آیفون 13 پرو مکس در مقایسه با سری اس 22 سامسونگ

نتیجه تست بنچمارک آیفون 13 پرو مکس در مقایسه با سری اس 22 سامسونگ

مسئولان PC Mag معتقد هستند که نتایج به دست آمده در مقایسه با محصول سال گذشته کوالکام با نام اسنپدراگون 888 یک گام رو به جلو به حساب می‌آید، اما هنوز هم در مقایسه با تلاش‌های اپل در این زمینه حرفی برای گفتن ندارد.

به گزارش این مجله، عملکرد سری گلکسی اس 2 در حوزه وبگردی در مقایسه با نسل پیشین حدودا 8 درصد بهبود پیدا کرده است، اما در این بخش نیز کهکشانی‌های سامسونگ از پرچمدار سال گذشته اپل عقب بوده و آیفون 13 پرو مکس با عملکرد دو برابر بهتر، رکورد جذاب و هیجان انگیزی از خود بر جای گذاشته است. البته تفاوت اصلی در این بخش، به مرورگر این دو محصول برمی‌گردد. ظاهرا مرورگر سافاری توانسته عملکرد بهتری از خود بر جای گذاشته و در مقایسه با گوگل کروم، تجربه کاربری بی نقص‌تری را در اختیار کاربر قرار دهد.

شکست گلکسی S22 الترا توسط آیفون 13 پرو مکس

شکست گلکسی S22 الترا توسط آیفون 13 پرو مکس

البته در خلال انجام تست‌ها، مشخص شد که سری اس 22 سامسونگ با گرمای نسبتا آزار دهنده و افت عملکرد در حین کار روبرو می‌شود. پیشرفته ترین عضو این خانواده، یعنی گلکسی اس 22 الترا به سرعت گرم شده و به این ترتیب، عملکرد آن در مقایسه با حالت عادی افت پیدا می‌کند.

مانند همیشه، نتایج بنچمارک نمی‌تواند کل داستانی که در پشت پرده یک محصول قرار گرفته را به نمایش بگذارد، اما می‌تواند روند بهبود و تلاش کمپانی‌ها برای بهتر کردن گجت‌ها را به خوبی نشان دهد. در این حوزه، به نظر می‌رسد که تراشه A15 Bionic هنوز هم سردمدار بلامنازع به حساب آمده و پردازنده‌های تولید شده توسط شرکت‌های دیگر، هنوز هم نتوانسته‌اند به گرد پایش برسند.

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =