آی دیوایس ها

مقایسه ایرپاد پرو نسل ۲ با ایرپاد نسل ۳

مقایسه ایرپاد پرو نسل ۲ با ایرپاد نسل ۳

اگر قصد خرید هدفون‌های بی‌سیم اپل را داشته باشید، ‌ممکن است بین ایرپاد پرو نسل ۲ و ایرپادز ۳ بر سر دوراهی مانده باشید. با خواندن این مطلب، می‌توانید تصمیم بهتری در این زمینه بگیرید.

بررسی تفاوت های ایرپاد پرو ۲ و ایرپاد ۳

پس از معرفی ایرپاد پرو ۲ و ایرپاد نسل ۳ اپل، انتظارات از این دو سری هدفون اپل بالا رفت. هم ایرپاد پرو نسل ۲ و هم ایرپاد سری ۳ از قابلیت‌های کاربرپسند زیادی پشتیبانی می‌کنند که علاقمندان به هدفون‌های اپل را برای ارتقای ایرپادشان، وسوسه کرده و حالا ممکن است شما هم در جستجوی یک هدفون خوب برای خود، بر سر دو راهی AirPod 3 یا AirPod Pro 2 مانده باشید.

تکنولوژی های صوتی

نسل سوم ایرپاد از قابلیت Adaptive EQ، درایورهای اختصاصی و شخصی‌سازی شده اپل، آمپلی‌فایرهای کاستوم با رنج داینامیک بالا و قابلیت Spatial Audio با امکان تشخیص حرکات سر مجهز بود.

اما ایرپادز پرو 2 در کنار گزینه‌های یاد شده، از قابلیت حذف نویز فعال (ANC)، حالت Adaptive Transparency و سیستم جدیدی برای یکسان‌سازی فشار بهره‌مند است.

مقایسه ایرپادر پرو نسل ۲ با ایرپاد نسل ۳

مقایسه ایرپادر پرو نسل ۲ با ایرپاد نسل ۳

برای آشنایی با قابلیت‌های یاد شده، توضیحات کوتاهی را ارائه خواهیم کرد:

  • Spatial Audio: در این حالت یک صدای سه‌بعدی که برای حالت گوش شما تیون شده است را خواهید شنید.
  • Active Noise Cancellation یا حذف نویز فعال: در این حالت میکروفون‌های خارجی صداهای بیرونی را تشخیص داده و اجازه ورود آن‌ها به داخل حفره گوش شما را نخواهد داد. به این ترتیب این صداها پیش از شنیده شدن توسط شما، خفه خواهند شد!
  • Transparency: در این حالت به صداهای خارجی اجازه داده می‌شود تا به حفره گوش شما راه پیدا کرده و به این ترتیب شما در جریان اتفاقات محیط اطراف خود قرار خواهید گرفت.

سنسور ها در ایرپاد پرو ۲ و ایرپاد ۳

ایرپاد ۳ از سنسورهای تشخیص پوست، شتاب سنج‌های تشخیص حرکت، شتاب سنج‌های تشخیص گفتار و سنسورهای تشخیص فشار و نیرو برخوردار است.

ایرپاد پرو نسل ۲ از کنترلرهای لمسی جدیدی برای افزایش یا کاهش صدا برخوردار است که به شما اجازه می‌دهد با کشیدن دست به سمت بالا یا پایین روی بدنه، امکان زیاد کردن یا کم کردن صدا را داشته باشید.

میکروفون ها

هر دو محصور مورد بحث در این مطلب از میکروفون‌های شکل دهنده پرتوهای صوتی دوگانه و میکروفون‌های رو به داخل برخوردار هستند.

تراشه های داخلی

ایرپادز 3 از تراشه اختصاصی اپل با نام H1 استفاده می‌کند و در مقابل، ایرپادز پرو ۲ از چیپ جدید H2 بهره می‌برد. همچنین کیس AirPods Pro 2 از چیپ U1 نیز بهره می‌برد که برای جستجوی آن تحت شبکه فایند مای اپل کاربرد خواهد داشت. در این مورد می‌توانید از مطلب آموزش پیدا کردن ایرپاد توسط فایند مای کمک بگیرید.

کیس شارژ

ایرپاد 3 در دو مدل مختلف با کیس مجهز به لایتنینگ یا کیس مجهز به تکنولوژی مگ سیف عرضه شده است. در مدل مگ سیف، شما می‌توانید کیس شارژ را به کمک فناوری وایرلس شارژ کنید.

ایرپادز 3 از نمای بالا

ایرپادز 3 از نمای بالا

کیس شارژ ایرپادز پرو ۲ به فناوری شارژ بی‌سیم مجهز بوده و از سوی دیگر، محفظه‌ای برای اسپیکر و اضافه کردن بند روی بدنه آن تعبیه شده و در نهایت همان طور که گفته شد، این کیس مجهز به چیپ U1 برای جستجوی آن تحت شبکه Find My اپل است.

کیس شارژ ایرپاد پرو نسل ۲

کیس شارژ ایرپاد پرو نسل ۲

بررسی سهولت قرار گرفتن ایرپاد ۳ و ایرپادز پرو ۲ در گوش

بدنه پلاستیکی ایرپادز ۳ به گونه‌ای طراحی شده است که با استایل استاندارد خود، تقریبا در تمام حفره‌های گوش افراد مختلف به آسانی جای می‌گیرد. اما سَری‌های سیلیکونی ایرپادز پرو ۲ که در ۴ سایز فوق اسمال، اسمال، مدیوم و لارج طراحی شده، داستان را کاملا عوض کرده و می‌توان گفت هیچکس از استفاده از آن‌ها ناامید نخواهد شد.

مقایسه ایرپادر پرو نسل ۲ با ایرپاد نسل ۳

مقایسه ایرپادر پرو نسل ۲ با ایرپاد نسل ۳

کنترلر ها در AirPods Pro 2 و AirPod 3

ایرپادز 3 توسط سنسور مجهز به فشار و فرامین صوتی قابل کنترل خواهد بود. به این ترتیب با یک بار فشار دادن این سنسور می‌توانید موزیک در حال پخش را متوقف کنید یا به تماس دریافتی پاسخ دهید. دو بار یا سه بار فشار این سنسور باعث می‌شود به موزیک بعدی یا قبلی بروید و با فشار و نگه داشتن آن، سیری فعال خواهد شد.

اما ایرپادز پرو ۲ از کنترلرهای لمسی و حساس به فشار به صورت همزمان برخوردار است. . به این ترتیب با یک بار فشار دادن این سنسور می‌توانید موزیک در حال پخش را متوقف کنید یا به تماس دریافتی پاسخ دهید. دو بار یا سه بار فشار این سنسور باعث می‌شود به موزیک بعدی یا قبلی بروید و با فشار و نگه داشتن آن، می‌توانید بین حالت‌های حذف نویز فعال و Adaptive Transparency جابجا شوید. با کشیدن انگشت به سمت بالا یا پایین می‌توانید صدا را کم یا زیاد کنید و با گفتن عبارت Hey Siri هم می‌توانید دستیار هوشمند اپل را فراخوانی کنید.

راهنمای استفاده از کنترلرهای ایرپادها

راهنمای استفاده از کنترلرهای ایرپادها

مقایسه ابعاد و وزن

ایرپادز 3

  • ارتفاع: 30.79 میلیمتر
  • طول: 18.26 میلیمتر
  • عمق: 19.21 میلیمتر
  • وزن: 4.28 گرم
  • ارتفاع کیس: 46.40 میلیمتر
  • طول کیس: 54.40 میلیمتر
  • عمق کیس: 21.38 میلیمتر
  • وزن کیس: 37.91 گرم

ایرپاد پرو نسل ۲

  • ارتفاع: 30.9 میلیمتر
  • طول: 21.8 میلیمتر
  • عمق: 24 میلیمتر
  • وزن: 5.3 گرم
  • ارتفاع کیس: 45.2 میلیمتر
  • طول کیس: 60.6 میلیمتر
  • عمق کیس: 21.7 میلیمتر
  • وزن کیس: 50.8 گرم

عمر مفید باتری و شارژدهی

ایرپاد نسل ۳ با یک بار شارژ، تقریبا 6 ساعت برای گوش دادن به موزیک در خدمت شما خواهد بود که اگر قابلیت Spatial Audio را فعال کنید، این مقدار به 5.5 ساعت کاهش پیدا می‌کند. اگر قصد برقراری مکالمه داشته باشید، این محصول 4 ساعت شارژدهی خواهد داشت. اعداد بالا برای گوش دادن به موزیک و مکالمه زمانی که کیس شارژ همراه‌تان باشد،‌به ترتیب به 30 و 20 ساعت افزایش پیدا خواهد کرد. اگر هدفون‌ها را تنها 5 دقیقه درون کیس قرار دهید، تا حدودا 1 ساعت برای گوش دادن به موزیک یا مکالمه در دسترس قرار خواهند گرفت.

از سوی دیگر با ایرپاد پرو ۲ روبرو هستیم که با یک بار شارژ، 6 ساعت امکان پخش موزیک را در اختیار شما می‌گذارد که در صورت فعال بودن قابلیت Spatial Audio، این عدد به 4.5 ساعت کاهش پیدا می‌کند. برای مکالمه هم این محصول 4.5 ساعت شارژدهی خواهد داشت. اگر کیس شارژ را در نظر بگیریم، اعداد یاد شده به 30 ساعت برای پخش موزیک و 24 ساعت برای مکالمه افزایش پیدا می‌کند. اگر شارژ هدفون‌ها تمام شده باشد، با 5 دقیقه قرار دادن درون کیس شارژ، می‌توانید به مدت 1 ساعت به پخش موسیقی یا مکالمه مشغول شوید. همچنین این موضوع را در ذهن داشته باشید که کیس شارژ این محصول، از شارژر اپل واچ نیز پشتیبانی می‌کند.

مقاومت در مقابل آب و عرق کردن

هر دو محصول مورد بحث در این مطلب به گواهی IPX4 در این زمینه مجهز هستند.

ارتباطات و بلوتوث

ایرپادز ۳ و ایرپادز پرو ۲ به ترتیب از بلوتوث نسخه 5.0 و 5.3 برخوردار هستند.

سازگاری

هر دو هدفون بی سیم اپل از آیفون 6S، آیپد ۵، آیپد ایر ۲، آید مینی ۴، اپل واچ سری ۱ و مدل‌های جدیدتر دیوایس‌های عرضه شده پشتیبانی می‌کنند.

جمع بندی

مقایسه امکانات انواع ایرپادها

مقایسه امکانات انواع ایرپادها

ایرپاد پرو نسل ۲ در بسیاری از قسمت‌ها، ایرپادز نسل ۳ را به راحتی کنار می‌گذارد. این محصول با کیفیت صدای بهتر، راحتی بیشتر، عمر مفید باتری بالاتر، همراه داشتن قابلیت حذف نویز فعال و حالت Transparency، کیس شارژ مجهز به اسپیکر و محفظه‌ای برای اضافه کردن بند و مواردی از این قبیل،‌ گزینه فوق‌العاده بهتری به حساب می‌آید.

اگر بحث قیمت در میان باشد،‌ باید ایرپادز نسل ۳ را انتخاب کنید که با قیمت 169 دلار و 179 دلار (همراه با کیس شارژ مجهز به مگ سیف) در دسترس خواهد بود. اما اگر مشکل مالی در میان نیست، ایرپادز پرو ۲ با قیمت 249 دلاری گزینه فوق‌العاده بهتری به حساب می‌آید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − هفت =