آی دیوایس ها, نقد و بررسی

مقایسه آیفون ۱۲ پرو مکس با آیفون ۱۳ پرو مکس

مقایسه آیفون ۱۲ پرو مکس با آیفون ۱۳ پرو مکس

اگر شما هم آیفون ۱۲ دارید و نمی‌دانید باید گوشی خود را به آیفون ۱۳ ارتقا دهید یا خیر، ما در این مطلب از فراسیب مقایسه آیفون ۱۲ پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو مکس را ارائه خواهیم داد؛ با ما همراه باشید…

بعد از معرفی رسمی خانواده آیفون ۱۳، یکی از سوالات اساسی که برای اپل دوستان مطرح شده این است که آیا خرید آیفون ۱۳ پرو مکس و ارتقا به بروز ترین آیفون‌های کمپانی اپل عقلانی است یا خیر!

مقایسه آیفون ۱۲ پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو مکس می‌تواند برای بعضی از افراد خسته کننده باشد، چرا که شباهت‌های بسیاری میان این دو نسل از خانواده آیفون‌های اپل وجود دارد.

مقایسه آیفون ۱۲ پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو مکس

ما در ادامه، مواردی را بیان می‌کنیم که به شما در تصمیم‌گیری نهایی برای خرید آیفون جدید و ارتقای آیفون قبلی کمک خواهد کرد.

مقایسه کلی مشخصات آیفون ها

  آیفون ۱۲ پرو مکس آیفون ۱۳ پرو مکس
صفحه نمایش 6.7 اینچ سوپر رتینا XDR 6.7 اینچ سوپر رتینا XDR
قابلیت ProMotion ندارد دارد
حداکثر روشنایی 800 نیت در حالت معمول/1200 نیت در حالت HDR 1000 نیت در حالت معمولی/1200 نیت در حالت HDR
جنس بدنه فولاد ضد زنگ فولاد ضد زنگ
پردازنده تراشه‌ی Apple A14 Bionic تراشه‌ی Apple A15 Bionic
CPU ۶ هسته‌ای ۶ هسته‌ای
GPU 4 هسته‌ای 5 هسته‌ای
مقاومت IP IP68 (مقاوم در برابر گرد و غبار و آب) IP68 (مقاوم در برابر گرد و غبار و آب)
عمر باتری 20 ساعت 28 ساعت
دوربین جلو 12 مگاپیکسل TrueDepth 12 مگاپیکسل TrueDepth
دوربین عقب واید ۱۲ مگاپیکسلی/اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی واید ۱۲ مگاپیکسلی/اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی
زوم اپتیکال 5X 6X
Smart HDR 3 4
سبک های عکاسی ندارد دارد
ضبط ویدیو Dolby Vision HDR up to 4K @ 60fps Dolby Vision HDR up to 4K @ 60fps
حالت سینمایی دوربین ندارد دارد
فناوری 5G  دارد دارد
وزن 228 گرم 240 گرم
فضای ذخیره سازی 128GB / 256GB / 512GB 128GB / 256GB / 512GB / 1TB
قیمت از 1099 دلار از 1099 دلار

شباهت‌های آیفون ۱۲ پرو مکس با آیفون ۱۳ پرو مکس

میان دو نسل آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ شباهت‌های بسیار زیادی وجود دارد؛ از جمله اینکه اندازه نمایشگر آیفون ۱۳ پرو مکس در همان ابعاد آیفون iPhone 12 Pro Max تهیه و هر دو دستگاه از فولاد ضد زنگ «Surgical Grade» ساخته شده‌اند! همچنین هر دو از اتصال 5G پشتیبانی می‌کنند و دارای استاندارد IP68 (مقاوم در مقابل آب و گرد و غبار) هم هستند.

اپل در آیفون جدید خود، دقیقا همانند نسل قبلی آیفون‌ها (آیفون ۱۲)، دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی TrueDepth و دوربین سه‌گانه پشت دیوایس را حفظ کرده است.

هر دو دستگاه آیفون ۱۲ پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو مکس دوربین با کیفیتی دارند و عملکرد دوربین در هر دو قابل تحسین است. این موضوع به این دلیل است که در سال گذشته، سنسور شیفت (ضد لرزش) در آیفون ۱۲ وجود داشت و امسال هم این قابلیت را در هر ۴ سری خانواده آیفون ۱۳ خواهیم داشت.

مقایسه دوربین iPhone 12 Pro Max و iPhone 13 Pro Max

مقایسه دوربین iPhone 12 Pro Max و iPhone 13 Pro Max

ضبط ویدیو

هم آیفون ۱۲ پرو مکس و هم آیفون ۱۳ پرو مکس می‌توانند فیلم‌های 4K را با حداکثر سرعت ۶۰ فریم در ثانیه ضبط کنند؛ یا می‌توانید فیلم HDR را با Dolby Vision با وضوح 4K و حداکثر 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید.

از لحاظ عملکرد دوربین، با توجه به تمام موارد گفته شده، هر دو دستگاه از بهترین و با کیفیت‌ترین دوربین‌ها بهره برده‌اند که تجربه‌ی تصویربرداری با آن‌ها بی‌نظیر است. با همه‌ی این تفاسیر، آیفون ۱۳ پرو مکس از یک سری قابلیت‌های متفاوت و خارق‌العاده برخوردار است که شاید بتواند شما را وادار به ارتقا کند!

آیفون ۱۳ پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو مکس

هر دو دستگاه از صفحه نمایش 6.7 اینچی Super Retina XDR با رزولوشن 2778 در 1284 برخوردار هستند. با وجود این، iPhone 13 Pro Max با بهره‌گیری از فناوری ProMotion اپل، توانسته است از آیفون نسل گذشته پیشی بگیرد.

این ویژگی در ابتدا برای iPad Pro عرضه شد و نرخ تازه سازی متغیری را ارائه می‌دهد. این نرخ تازه سازی بسته به کاری که انجام می‌دهید، به طور خودکار بین 10Hz تا 120Hz تغییر می‌کند. علاوه بر این، ناچ در آیفون 13 پرو مکس اصلاح و به میزان 20 درصد کوچکتر شده است.

باتری بهتر

باتری آیفون ۱۳ پرو مکس به میزان قابل توجهی نسبت به نسل گذشته آیفون‌ها برتری دارد. در مطلبی جداگانه بصورت اختصاصی و دقیق‌تر به مقایسه عمر باتری آیفون ۱۳ با آیفون ۱۲ و آیفون ۱۱ پرداخته ایم که در صورت تمایل می‌توانید آنرا مطالعه کنید.

مقایسه عمر باتری آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۲ پرو مکس

مقایسه عمر باتری آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۲ پرو مکس

آیفون 13 پرومکس با یک مرتبه شارژ کردن تا 28 ساعت دوام می‌آورد، اما آیفون 12 پرو مکس نهایتا تا 20 ساعت می‌تواند روشن بماند. البته که این دوام بیشتر باتری در نسل جدید آیفون، قاعدتا هزینه بردار است.

اگر دو آیفون مذکور را در کنار یکدیگر نگه دارید، به سرعت متوجه تفاوت آن دو می‌شوید؛ به این صورت که آیفون جدید نه تنها کمی سنگین‌تر است‌، بلکه کمی ضخیم‌تر نیز می‌باشد. البته ایجاد این تغییر برای اپل ضروری بوده تا بتواند در کنار ارتقای دوربین، عمر باتری را نیز در نسل جدید افزایش دهد.

عکس و فیلم‌ها

هر سه دوربین عقب 12 مگاپیکسلی در iPhone 13 Pro Max دارای دیافراگم سریع‌تری هستند. این ویژگی باعث می‌شود تا در عکاسی در نور کم، عملکرد بهتری داشته باشید و در عین حال کیفیت کلی عکس‌های استاندارد را هم بهتر کنید.

iPhone 13 Pro Max

iPhone 13 Pro Max

لنز تله فوتو نیز در نسل جدید آیفون بهبود یافته و زوم اپتیکال 3x را به کاربران ارائه می‌دهد. زمانی که از لنزهای دیگر دوربین نیز بهره می‌گیرید، می‌توانید از حالت ماکرو که در نسل جدید کاملا پیشرفت کرده است، برای گرفتن عکس‌های شفاف از سوژه آن هم درست از فاصله‌ی 3 سانتی متری استفاده کنید.

در زمینه‌ی فیلمبرداری، آیفون 13 پرومکس از یک حالت سینمایی جدید (Cinematic mode) برخوردار است. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا بتوانید تنها با یک ضربه در فیلمبرداری زوم کنید. به علاوه، پس از اتمام ضبط نیز می‌توانید میزان زوم را تنظیم کنید.

فضای ذخیره سازی iPhone 13 Pro Max

آخرین و بزرگترین تفاوت میان آیفون 12 پرومکس و آیفون 13 پرومکس، به فضای ذخیره سازی 1 ترابایتی آیفون ۱۳ مربوط می‌شود. هر دوی این دستگاه‌ها با حافظه‌ی 128 گیگابایتی، 256 گیگابایتی یا 512 گیگابایتی در دسترس کاربران هستند؛ اما این برای اولین بار است که آیفون 13 پرو و پرومکس با فضای ذخیره سازی 1 ترابایتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. این میزان فضای ذخیره سازی برای استفاده از تمام ویژگی‌های جدید دوربین قطعا لازم است!

فضای ذخیره سازی آیفون ۱۳ پرو مکس

فضای ذخیره سازی آیفون ۱۳ پرومکس

آیا آیفون ۱۳ پرو مکس بخریم؟

اگر بخواهید از تمام قابلیت‌های جدید، از جمله افزایش عمر باتری آیفون ۱۳ پرو مکس، صفحه نمایش جدید ProMotion و یا دوربین‌های بهبود یافته استفاده کنید، باید دستگاه خود را را به iPhone 13 Pro Max ارتقا دهید.

در مورد مابقی قابلیت‌های نسل جدید آیفون نمی‌توانیم ۱۰۰٪ این ارتقا را پیشنهاد کنیم، زیرا به طور مثال چون سیستم عامل آی او اس روان‌ترین نرم افزار تلفن همراه می‌باشد، گاهی نمی‌توان حتی در استفاده از ProMotion نیز تفاوتی را درک کرد.

اینکه بخواهید آیفون خود را ارتقا بدهید یک تصمیم کاملا شخصی است و به این بستگی دارد که آیا آیفون 12 پرومکس نیازهای شما را رفع می‌کند یا خیر.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهسا نمیرانیان

از صفر شروع کردم و تو هر زمینه‌ای یه سرکی کشیدم؛ تولید محتوا (متنی، گرافیکی و ویدیویی)، سئو، دیجیتال مارکتینگ، وردپرس و طراحی سایت و کارای مرتبط تو این زمینه‌ها؛ شروع کارم از 6 سال پیش و با دنیای اپل و محصولاتش بود و هنوزم طرفدار پروپاقرصشم:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + بیست =