آی دیوایس ها, نقد و بررسی

همه آنچه قبل از خرید آیفون ۱۳ باید بدانیم

همه آنچه قبل از خرید آیفون ۱۳ باید بدانیم

قصد داریم در ادامه‌ی این مطلب از فراسیب، از نکاتی صحبت کنیم که می‌تواند در خرید آیفون ۱۳ به شما کمک کند. طبیعتا قبل از خرید آیفون‌های جدید، باید یک سری از موارد مهم را به خاطر بسپارید تا هزینه‌ای که می‌کنید بصرفه باشد…

همانطور که می‌دانید، اپل در رویداد سپتامبر از خانواده جدید آیفون‌های خود، تحت عنوان آیفون 13 ، رونمایی کرد. در این مراسم همچنین محصولات دیگری نیز معرفی شدند که برای اطلاع از محصولاتی که به همراه آیفون ۱۳ رونمایی شدند، می‌توانید به مطلب لینک داده شده مراجعه کنید.

چند روزی است که خانواده آیفون 13 به بازار عرضه شده و کسانی که منتظر بودند، می‌توانند خرید خود را انجام دهند؛ اما قبل از خرید آیفون ۱۳ باید به یک سری از نکات مهم توجه کرد که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

نکات مهم قبل از خرید آیفون ۱۳ اپل

  • تغییرات طراحی ظاهری iPhone 13

اگر ظاهر تلفن همراهتان برای شما مهم است باید بدانید که اپل در طراحی آیفون ۱۳ همانند سال گذشته از لبه‌های تخت و گوشه‌های تیز بهره برده که ظاهری مستطیلی شکل به آن‌ها داده است.

طراحی ظاهری iPhone 13

طراحی ظاهری iPhone 13

قاعدتاً اگر از طرفداران لبه‌های منحنی و شکیل آیفون ۱۱ و امثال آن هستید، خرید آیفون ۱۳ را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. علاوه بر این مورد، باید بدانید که اپل در این سری از آیفون‌ها همچنان از ناچ استفاده کرده و نتوانسته آن را حذف کند که البته این موضوع به دلیل وجود سنسورهای قدرتمند تشخیص چهره است که Face ID آیفون را از رقیبان جدا ساخته است.

  • کیفیت و امکانات دوربین آیفون 13

از نظر امکانات دوربین باید بدانید که آیفون ۱۳ مینی و آیفون 13 از دو دوربین واید و اولتراواید بهره می‌برند، اما در ساخت آیفون ۱۳ پرو و آیفون پرو مکس از دوربین تله فوتو نیز استفاده شده است. علاوه بر این تغییرات، اپل در آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس، در چینش دوربین‌های عقب و همچنین در اضافه کردن حالت‌های فیلمبرداری و ثبت تصاویر، حالت سینمایی و تصویربرداری در نور کم (بدون استفاده از حالت شب) را به کار برده است.

  • طول عمر باتری آیفون ۱۳

از نظر شارژ باتری باید بدانید که در ساخت این سری از آیفون‌ها، شارژری بسیار سریع‌تر و باتری‌هایی بزرگتر با عمری طولانی‌تر در نظر گرفته شده است و این موضوع در آیفون ۱۳ مینی به مراتب از آیفون ۱۲ پرومکس هم بهتر است؛ لازم به ذکر است در مطلبی جداگانه بصورت دقیق‌تر و تخصصی به بررسی طول عمر باتری آیفون ۱۳ پرداخته‌ایم که می‌توانید در صورت تمایل مطالعه کنید.
البته به دلیل حذف آداپتور از جعبه، برای شارژ کردن آیفون 13، باید به طور جداگانه شارژر را خریداری کرد و یا از همان شارژر مگ سیف استفاده کرد که این موضوع واقعا آزار دهنده است!

طول عمر باتری آیفون ۱۳

طول عمر باتری آیفون ۱۳

  • پردازنده و تراشه A15

در زمینه‌ی پردازنده و قدرت انجام عملکردهای آیفون می‌توان گفت که در این سری از آیفون‌ها، اپل تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا بتواند آیفونی با عملکرد بالا در اختیار طرفداران خود قرار دهد. اپل در این سری از آیفون‌های خود از تراشه A15 بهره برده است!

تراشه A15 به کاربران این امکان را می‌دهد که سنگین‌ترین کارهایی که نیاز به پردازش با کیفیت در زمان کمی دارند را انجام دهند. (از جمله استفاده از نرم افزارهای گرافیکی و یا حتی بازی‌های سنگین)

در واقع در تولید آیفون ۱۳ از پردازشگر گرافیکی ۵ هسته‌ای به جای ۴ هسته‌ای استفاده شده است.

  • صفحه نمایش iPhone 13

از نظر نرخ نوسازی نمایشگر باید بدانید که آیفون ۱۳ مینی و آیفون 13 از نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی بهر می‌برند، اما iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی با ویژگی پروموشن را ارائه میدهند.

  • نرم افزار و سیستم عامل آی او اس

از نظر نرم افزاری باید بدانید که اپل همیشه بهترین‌ها را ارائه می‌دهد. در مورد سیستم عامل آی او اس 15 می‌توان از قابلیت افزودن کارت شناسایی به کیف پول و همچنین قابلیت‌های جدید فیس تایم و … نام برد که به طرفداران محصولات اپل اطمینان خاطر می‌دهد که انتخاب اشتباهی نداشته‌اند.

نرم افزار و سیستم عامل آی او اس 15

نرم افزار و سیستم عامل آی او اس 15

اگر می‌خواهید از آیفون خود بیشتر از ۳ سال استفاده کنید (تاکنون نهایتاً ۶ سال)، می‌توانید با خیال راحت نسبت به خرید آیفون ۱۳ اقدام کنید، زیرا اپل از نرم افزارهایی که به همراه آپدیت‌های سیستم عامل‌های بعدی منتشر می‌شود پشتیبانی می‌کند؛ یعنی می‌توانید سیستم عامل اولیه‌ی تلفن همراه خود را به نسخه‌ی جدید آن ارتقا دهید و از نرم افزارهای آپدیت شده استفاده کنید.

  • ظرفیت و حافظه‌ی داخلی

از نظر ظرفیت آیفون 13 باید بدانید که در آیفون ۱۳ از حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی خبری نیست و به جای آن می‌توانید از نسخه‌های ۱۲۸/256/512 گیگابایتی بهره ببرید؛ علاوه بر این، برای آیفون ۱۳ پرو و پرومکس حافظه‌ی ۱ ترابایتی نیز در نظر گرفته شده است که گزینه‌ی خوبی برای افرادی می‌باشد که میزان حافظه‌ی داخلی تلفن همراهشان برایشان مهم است.

  • مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

از نظر مقاومت در برابر آب باید بدانید که هر ۴ مدل آیفون ۱۳ گواهینامه‌ی IP68 دارند.

همه آنچه قبل از خرید آیفون ۱۳ باید بدانیم

همه آنچه قبل از خرید آیفون ۱۳ باید بدانیم

جمع بندی

به طور کلی باید به آن دسته از کاربرانی که از آیفون ۱۱ و ۱۲ پرو استفاده کرده‌اند، بگوییم فعلا نیازی به تعویض تلفن همراهتان و ارتقای آن به آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس نمی‌باشد؛ اما اگر از آن دسته از کسانی هستید که می‌خواهید آیفون‌های مینی و نسخه استاندارد نسل‌های پیشین را به آیفون ۱۳ ارتقا دهید، باید بگوییم با این کار شگفت زده خواهید شد.

اگر در میان تلفن‌های همراه، سیستم عامل آن‌ها برایتان مهم نباشد، می‌توانید نگاهی نیز به تلفن‌های همراه شرکت سامسونگ بیندازید که سری گلکسی S از مهمترین رقیبان آیفون به شمار می‌رود!

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهسا نمیرانیان

از صفر شروع کردم و تو هر زمینه‌ای یه سرکی کشیدم؛ تولید محتوا (متنی، گرافیکی و ویدیویی)، سئو، دیجیتال مارکتینگ، وردپرس و طراحی سایت و کارای مرتبط تو این زمینه‌ها؛ شروع کارم از 6 سال پیش و با دنیای اپل و محصولاتش بود و هنوزم طرفدار پروپاقرصشم:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + هجده =