اخبار, اخبار اپل

تیزر تبلیغاتی Apple Pay، خبر از حذف شدن ناچ آیفون ۱۴ پرو می‌دهد! [آپدیت]

تیزر تبلیغاتی Apple Pay، خبر از حذف شدن ناچ آیفون ۱۴ پرو می‌دهد!

آیفون ۱۴ پرو از جمله محصولاتی است که ظرف ماه‌های اخیر، شایعات مختلفی پیرامون آن در رسانه‌های خبری مطرح شده است؛ از جمله این شایعات، می‌توان به حذف ناچ و جایگزین شدن آن با یک حفره دایره‌ای شکل برای دوربین سلفی و یک حفره کپسولی شکل برای قرارگیری سنسورهای تشخیص چهره اشاره کرد.

روز گذشته با انتشار یک تیزر تبلیغاتی برای سرویس Apple Pay، این شایعه رنگ و بوی واقعیت به خود گرفت. در این مطلب از فراسیب قصد داریم این موضوع را به صورت موشکافانه بررسی کنیم؛ در ادامه با ما همراه باشید…

در حالی که کمتر از ۴ ماه تا موعد رونمایی از آيفون ۱۴ اپل زمان باقی مانده، اما انتشار ویدئوی تبلیغاتی سرویس Apple Pay جنجال زیادی برپا کرده است. در این تیزر تصویری مدل شماتیک آیفون ۱۴ پرو را شاهد هستیم و به این ترتیب، به نظر می‌رسد که زبان طراحی این محصول و نسخه پرو مکس از سوی اپل مورد تایید قرار گرفته است.

آیفون ۱۴ پرو

آیفون ۱۴ پرو

این ویدئوی ۱۵ ثانیه‌ای توسط کانال Apple Archive Thai آپلود شده و روند کوتاه و آسان خرید از یک فروشگاه با سرویس پرداخت اپل با نام Apple Pay را به نمایش می‌گذارد. آیفونی که در این پروسه شاهد آن هستیم، از ناچ برخوردار نیست و به جای آن، دو حفره دایره‌ای و کپسولی شکل را می‌بینیم که در قسمت بالای نمایشگر به چشم می‌خورند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که سنسورهای تشخیص چهره، درون حفره کپسولی شکل قرار خواهند گرفت و مانند همیشه و معمول این روزها، دوربین سلفی نیز درون حفره دایره‌ای شکل دیده خواهد شد.

کمی سخت است اگر بخواهیم بگوییم این تیزر ویدیویی کاملا قانونی است؛ چرا که کانال Apple Archive Thai از تعداد اعضای کمی برخوردار بوده و سابقه آنچنان درخشانی در حوزه افشای حقایق نداشته است. اما از نگاه کلی، می‌توان گفت که این فایل ویدئویی تا حد زیادی به تبلیغات اپل شباهت دارد و اگر توسط اشخاص دیگر و به صورت فیک طراحی شده، باید بگوییم که آن‌ها کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده و با استانداردهای این شرکت آمریکایی کاملا همخوانی دارد!

اگر از جمله اهالی دنیای تکنولوژی و مخصوصا طرفدار برند اپل باشید، مطمئنا می‌دانید که ظرف سال‌های اخیر این شرکت فعال در حوزه فناوری معمولا پیش از ایجاد تغییرات و رونمایی از محصولات جدید، تصاویر یا ویدیوهایی برای آشنایی کاربران با گجت‌ها ساخته و با اکانت‌های ناشناس آن‌ها را در محیط اینترنت پخش می‌کنند. این موضوع کمک می‌کند تا کاربران سریع‌تر با محصول جدید خو گرفته و هنگام رونمایی، آن‌ها با یک محصول تقریبا آشنا روبرو خواهند شد.

آیفون ۱۴

آیفون ۱۴

مطمئنا ظرف ماه‌های پیش رو، تصاویر و فایل‌های ویدئویی بیشتری در این زمینه در یوتیوب یا رسانه‌های خبری منتشر خواهد شد.

بنده به شخصه به عنوان یکی از استفاده کنندگان از آيفون ۱۳ پرو مکس، با سیستم ناچ آنچنان که باید و شاید ارتباط برقرار نکردم. بسیاری از افراد می‌گویند که با خرید آیفون‌های مجهز به ناچ بعد از گذشت مدتی مطمئنا آن را دیگر نخواهید دید و می‌توانید از این محصول مانند یک گوشی هوشمند با نمایشگر تمام صفحه استفاده کنید. اما من به عنوان شخصی که حدودا ۹ ماه با این اسمارت فون کار کرده‌ام، هنوز هم نتوانسته‌ام با ناچ ارتباط برقرار کنم و به نظرم طرح جدید آیفون ۱۴ پرو، مطمئنا با سلیقه من و بسیاری از کاربران دیگر گوشی‌های اپل همخوانی خواهد داشت و به احتمال خیلی زیاد، پس از معرفی و افت قیمت حبابی، نسبت به آپگرید گوشی خودم اقدام خواهم کرد. چرا که این طرح جدید، یعنی حذف ناچ و جایگزین شدن آن با دو حفره کوچک‌تر مطمئنا محصول نهایی را زیباتر خواهد کرد و اغلب کاربران امروزی، هنگام خرید محصول جدید توجه ویژه‌ای به بحث زیبایی شناسی نیز خواهند کرد و در کنار کاربرد و مشخصات سخت افزاری، این موضوع نیز برایشان در اولویت خواهد بود. دست کم برای من این گزینه اهمیت نسبتا زیادی دارد.

شما به عنوان خواننده این مطلب، نظرتان در مورد این تیزر ویدئویی و معرفی آیفون ۱۴ پرو با چنین شکل و شمایلی چیست؟

آپدیت تغییر ناچ سری پرو آیفون ۱۴

در کنفرانس Far Out اپل شاهد رونمایی از خانواده آیفون ۱۴ پرو بودیم. شکل ناچ آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس کپسولی بوده و با قابلیت Dynamic Island معرفی شده است.

ناچ آیفون ۱۴ پرو

ناچ آیفون ۱۴ پرو و ویژگی Dynamic Island

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 12 =