آموزش و ترفند iOS

نحوه استفاده از ProRaw در آیفون ۱۴ پرو؛ عکاسی با بالاترین کیفیت ممکن

نحوه استفاده از ProRaw در آیفون ۱۴ پرو؛ عکاسی با بالاترین کیفیت ممکن

یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های دوربین آیفون ۱۴ پرو، ارتقای رزولوشن لنز اصلی به ۴۸ مگاپیکسل و چیزی است که اپل آن را «سنسور چهار پیکسلی پیشرفته» می‌نامد. با این حال، دوربین به طور پیش‌فرض برای گرفتن تصاویر با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل تنظیم شده است. امروز در فراسیب نحوه استفاده از ProRaw در آیفون ۱۴ پرو و استفاده از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی را مرور می‌کنیم.

عکاسی با دوربین اصلی و با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل در آیفون ۱۴ پرو چیزی نیست که بخواهید همیشه از آن استفاده کنید. به خصوص اینکه عکاسی با این کیفیت، حجم تصاویر را به ۷۵ تا ۱۰۰ مگابایت می‌رساند. قابلیت ProRaw از آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس متولد شد و کاربران حرفه‌ای عکس‌های فوق‌العاده‌ای ثبت و منتشر کردند.

ProRaw در آیفون ۱۴ پرو

زمانی که بخواهید بیشترین جزئیات ممکن را ثبت کنید و در برش و ویرایش تصاویر چیزی از قلم نیفتد، استفاده از تمام قدرت دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو بسیار مهم است.

با ارائه ۸۰۶۴ در ۶۰۴۸ پیکسل، وضوح تصاویر ۴ برابر عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی است. اپل می‌گوید «با مدل یادگیری ماشینی جدید که به طور خاص برای سنسور چهار پیکسلی طراحی شده، اکنون آیفون قابلیت ProRaw را با وضوح ۴۸ مگاپیکسل و با سطح بی‌سابقه‌ای از جزئیات ارائه می‌کند و کاربران حرفه‌ای می‌توانند دوران جدیدی از عکاسی را تجربه کنند».

آموزش استفاده از قابلیت ProRaw و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آیفون

نکته: حجم عکس‌ها با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل هر کدام بین ۷۵ تا بیش از ۱۰۰ مگابایت خواهند بود.

اگر پیش از این قابلیت ProRaw را فعال نکردید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد تنظیمات (Settings) شوید و روی Camera ضربه بزنید.
  2. گزینه Formats را انتخاب و Apple ProRaw را فعال کنید.
    نحوه استفاده از ProRaw در آیفون ۱۴ پرو

    فعال کردن Apple ProRaw

  3. حالا اپلیکیشن دوربین را باز کنید، مطمئن شوید گزینه RAW در گوشه بالا سمت راست دیده می‌شود و فعال است. عکسی که می‌خواهید ثبت کنید و لذت ببرید. فقط یادتان باشد فاصله کانونی روی 1x باشد، تغییر آن باعث می‌شود رزولوشن به ۱۲ مگاپیکسل تغییر کند، حتی اگر RAW همچنان فعال باشد.

می‌توانید از اپلیکیشن‌های شخص ثالث مثل Halide یا +Camera برای عکاسی با کیفیت ۴۸ مگاپیکسل استفاده کنید.

هم‌چنین می‌توانید به جای بازنشانی تنظیمات به حالت اولیه، حالت ProRaw را در دوربین آیفون حفظ کنید و هر زمان خواستید از دوربین استفاده کنید و نخواستید با بالاترین کیفیت ممکن عکاسی کنید، تنظیمات را غیرفعال کنید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  1. تنظیمات (Settings) را باز کنید.
  2. وارد قسمت Camera شوید.
  3. روی Preserve Settings ضربه بزنید.
  4. گزینه Apple ProRaw را فعال کنید.

حفظ تنظیمات Apple ProRaw

بعد از یادگیری نحوه استفاده از ProRaw در آیفون ۱۴ پرو این نکته یادتان باشد که وقتی قابلیت ProRaw فعال است، باید رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی را به عنوان رزولوشن پیش‌فرض آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس ببینید (البته این گزینه اختیاری است و می‌توانید رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی را انتخاب کنید).

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، اگر فاصله کانونی روی 1x باشد، رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل خواهد بود و به محض اینکه این فاصله تغییر کند، به طور خودکار روی ۱۲ مگاپیکسل سوییچ خواهد شد، ولی قابلیت ProRaw هم‌چنان فعال خواهد بود.

وقتی می‌خواهید عکاسی کنید مطمئن شوید گزینه RAW فعال است و روی آن خط نخورده است.

نحوه استفاده از ProRaw در آیفون ۱۴ پرو

قابلیت ProRaw

اگر بعد از ثبت تصویر، روی «i» ضربه بزنید، می‌توانید ببینید با کیفیت ۴۸ مگاپیکسل (رزولوشن ۸۰۶۴ در ۶۰۴۸ پیکسل) عکاسی کردید و عکسی که به عنوان مثال ثبت شده، ۸۳.۹ مگابایت حجم اشغال کرده است.

جزئیات عکس ثبت شده با قابلیت ProRaw

شما درباره این قابلیت در آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس چه نظری دارید؟ تا به حال با این حالت عکاسی کردید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + چهارده =