آی دیوایس ها

همه چیز درباره آیفون های ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس

همه چیز درباره آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس

آیفون ۱۴ پرو از آن دسته محصولاتی است که کاربران واکنش‌های متفاوتی به آن نشان داده‌اند. در این مطلب از فراسیب قصد داریم این گوشی هوشمند را با نگاهی موشکافانه مورد نقد و بررسی قرار داده و با زیر و بم آن آشنا شویم؛ در ادامه با ما همراه باشید…

پرچمداران جدید اپل این بار با تغییرات بیشتری نسبت به نسل قبل عرضه شده‌‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگر همیشه روشن، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و Dynamic Island (جزیره پویا) اشاره کرد. در ادامه قصد داریم تا iPhone 14 Pro را با دقت بررسی کرده و تغییرات آن نسبت به نسخه‌های پیشین را روی کاغذ بیاوریم. در مطلبی به مقایسه و بررسی خانواده آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو پرداختیم که می‌توانید هر ۴ مدل این گوشی‌های هوشمند را با هم مقایسه کنید تا در انتخاب خود موفق‌تر باشید.

آیفون ۱۴ پرو

آیفون ۱۴ پرو

ظاهری آشنا، همراه با تغییرات سخت افزاری در آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس

اگر از نمای پشت به این گوشی هوشمند نگاه کنید، متوجه تغییرات خاصی نسبت به نسل پیشین نخواهید شد و حتی تشخیص این محصول از زاویه دید پشت، آنچنان که باید و شاید آسان نیست. شباهت آیفون ۱۴ پرو از نمای پشت به آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۲ پرو بسیار زیاد است.

به این ترتیب با بدنه‌ای از جنس شیشه در قسمت جلو و پشت روبرو هستیم که فریم میانی از جنس استیل ضد زنگ، این دو قسمت را به یکدیگر چسبانده است. البته قسمت جلو و پشت بدنه توسط سرامیک شیلد محافظت می‌شود.

رنگ‌های آیفون ۱۴ پرو

رنگ‌های آیفون ۱۴ پرو

مانند سال گذشته، اپل ۴ رنگ را برای این محصول در نظر گرفته که از میان عناوین زیر، باید گزینه دلخواه خود را انتخاب کنید:

  • سیاه فضایی (Space Black)
  • طلایی
  • نقره‌ای
  • بنفش تیره (Deep Purple)

ابعاد و وزن آیفون ۱۴ پرو نسبت به نسل پیشین افزایش پیدا کرده و ضخامت آن نیز بیشتر شده است. البته این تغییر به قدری کوچک است که کاربران متوجه آن نخواهند شد. همچنین این گوشی هوشمند باز هم موفق به دریافت گواهی IP68 شده است و به این ترتیب قادر است تا در عمق ۶ متری آب به میزان ۳۰ دقیقه از خود مقاومت نشان دهد.

نقد و بررسی صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس

به طور قطع صفحه نمایش یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب iPhone 14 Pro یا iPhone 14 Pro Max است. در این بخش به مروری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های نمایشگر این محصولات می‌پردازیم.

نمایی از آیفون ۱۴ پرو

نمایی از آیفون ۱۴ پرو

قابلیت نمایشگر همیشه روشن iPhone 14 Pro

زمانی که به پرچمدار جدید اپل از نمای جلو نگاه کنید، متوجه تغییرات خواهید شد که به عنوان یکی از این تغییرات، می‌توان به نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display) اشاره کرد.

زمانی که از این محصول استفاده نمی‌کنید، نمایشگر آن به جای این که به صورت کامل خاموش شود، به حالت تاریک‌تری نسبت به صفحه لاک اسکرین تبدیل می‌شود و به این ترتیب شما قادر خواهید بود تا زمان، تاریخ، ویجت‌ها و نوتیفیکیشن‌های دریافتی را از این طریق روی صفحه مشاهده کنید. متخصصان اپل موفق شده‌اند نرخ نوسازی نمایشگر را در این حالت تا ۱ هرتز پایین بیاورند و به این ترتیب مصرف انرژی آن تا حد ممکن کاهش پیدا می‌کند.

آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس

آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس

مانند اپل واچ، قابلیت نمایشگر همیشه روشن روی آيفون علاوه بر تاریخ و ساعت، اطلاعات دیگری را نیز به شما نمایش خواهد داد. حالا که صحبت از اپل واچ به میان آمد، بد نیست بدانید در صورت متصل بودن این گجت به آيفون و به محض فاصله گرفتن از این گوشی هوشمند، صفحه آن به صورت کامل خاموش خواهد شد و به این ترتیب شخص دیگری امکان مشاهده نوتیفیکیشن‌های دریافتی و موارد دیگر را از روی صفحه نخواهد داشت. اگر در منزل هستید، مطمئنا برای دسترسی به این ویژگی باید فضای بسیار زیادی را پیموده و برخی مواقع، احتیاج به خروج از منزل خواهید داشت.

اگر با این ویژگی مشکل دارید، می‌توانید با مراجعه به مسیر Settings > Display & Brightness، و توسط آموزش غیرفعال کردن قابلیت Always-On آیفون ۱۴ پرو این گزینه را غیرفعال کنید و هر زمان که مجدد نیاز داشتید، نسبت به فعال کردن آن اقدام کنید.

مانند سال گذشته، شما با یک نمایشگر ۶.۱ اینچی اولد سوپر رتینا XDR روبرو هستید که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی برخوردار است. رزولوشن این صفحه نمایش کمی افزایش پیدا کرده و به ۱۱۷۹ × ۲۵۵۶ پیکسل رسیده است، اما تراکم پیکسلی آن مانند سال گذشته روی عدد ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ تنظیم شده است. آیفون ۱۴ پرو مکس نیز با رزولوشن ۱۲۹۰ × ۲۷۹۶ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۶۰ پیکسل بر اینچ عرضه می‌شود.

نمایشگر iPhone 14 Pro از نمای نزدیک

نمایشگر iPhone 14 Pro از نمای نزدیک

برای انجام کارهای معمولی، این نمایشگر از حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیتی برخوردار است؛ اما هنگام کار با محتوای HDR، این عدد از ۱۲۰۰ روی نسل پیشین به ۱۶۰۰ نیت ارتقاء پیدا کرده است. اگر در فضاهای بیرونی و زیر نور آفتاب باشید، حداکثر روشنایی نمایشگر تا ۲۰۰۰ نیت بالا خواهد رفت و به این ترتیب، مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد.

اگر پیش از این از مدل سال ۲۰۲۱ استفاده کرده و قصد مهاجرت به آیفون ۱۴ پرو را داشته باشید، مسلما هنگام کار با گوشی در فضاهای بیرونی متوجه این تغییرات خواهید شد و به این ترتیب محصول جدید، کاربردی‌تر از قبل خواهد بود.

سیر تکاملی ناچ آیفون و داینامیک آیلند

جزیره پویا در آیفون ۱۴ پرو

جزیره پویا در آیفون ۱۴ پرو

به عنوان یکی دیگر از تغییرات iPhone 14 Pro نسبت به سال گذشته، باید به تغییرات ناچ اشاره کنیم. در قسمت بالای نمایشگر دیگر آن فضای گذشته را شاهد نیستیم و در طراحی جدید، یک حفره کپسولی شکل را می‌بینیم که دوربین سلفی و سنسورهای تشخیص چهره را درون خود جای داده است. اپل نام این گزینه جدید را Dynamic Island (جزیره پویا) گذاشته است.

به این ترتیب به جای رها کردن این قسمت به صورت یک فضای سیاه رنگ، اپل سعی کرده تا از ویژگی‌های نرم‌افزاری برای پویا کردن آن استفاده کند. از این پس اگر مشغول گوش دادن به موزیک، کار با تایمر یا برخی کارهای دیگر باشید، داینامیک آیلند به اتفاقات یاد شده واکنش نشان داده و امکانات جدیدی را در اختیار شما می‌گذارد.

این تصمیم هوشمندانه باعث شده تا کاربران با این فضای جدید ارتباط بیشتری برقرار کرده و امکانات تازه‌ای نیز از این طریق به آن‌ها ارائه شود. اخیرا برخی بازی‌ها برای تعامل با این بخش طراحی شده‌اند که در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اضافه شدن گربه به داینامیک آیلند در اپلیکیشن Apollo

اضافه شدن گربه به داینامیک آیلند در اپلیکیشن Apollo

با تمام این تفاسیر، باید منتظر بمانیم و ببینیم که توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های مختلف با استفاده از ذوق و خلاقیت خود، چه امکاناتی را به جزیره پویا در آيفون ۱۴ پرو اضافه خواهند کرد.

تغییرات پردازنده در iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max

تراشه A16 Bionic اپل به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند ایفای نقش می‌کند. این پردازنده ۶ هسته‌ای از دو هسته قدرتمند برای انجام کارهای سنگین و ۴ هسته برای انجام کارهای روزمره بهره می‌برد. پردازنده گرافیکی ۵ هسته‌ای نیز به عنوان مکمل آن درون بدنه گنجانده شده که این ترکیب، همان چیزی است که روی آيفون ۱۳ پرو نیز شاهد آن بودیم؛ اما افزایش سرعت و بالا رفتن پهنای باند به میزان ۵۰ درصد از جمله مزیت‌های گزینه جدید به حساب می‌آید.

موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای حالا قادر است تا ۱۷ هزار میلیارد عملیات را در هر ثانیه انجام دهد و پردازنده سیگنال تصویر پیشرفته، هنگام عکاسی یا تصویربرداری شدیدا به شما کمک خواهد کرد.

آنچنان که از بنچمارک‌ها برمی‌آید، تراشه A16 Bionic در مقایسه با نسل پیشین خود با بهبودهای خاصی همراه بوده که این موضوع باعث افزایش سرعت قابل ملاحظه‌ای می‌شود. در تصویر زیر، شاهد مقایسه بنچمارک این دو گزینه با یکدیگر هستیم.

بنچمارک تراشه A16 در مقایسه با نسل پیشین

بنچمارک تراشه A16 در مقایسه با نسل پیشین

همان طور که مشاهده می‌کنید، آیفون ۱۳ پرو با تراشه A15 Bionic در عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازهای ۱۷۲۳ و ۴۶۵۸ را به دست آورده و در جهت مقابل، آیفون ۱۴ پرو با تراشه جدیدتر امتیازهای ۱۸۸۰ و ۵۳۱۷ را کسب کرده است.

بنچمارک Geekbench از بخش آزمایش پردازنده گرافیکی نیز بهره می‌برد که آيفون ۱۳ پرو و مدل جدید آن به ترتیب امتیازهای ۱۴۴۰۱ و ۱۵۷۳۹ را کسب کردند. همانطور که مشاهده می‌کنید، بهبود و افزایش سرعت تراشه اصلی و پردازنده گرافیکی به وضوح قابل مشاهده است.

البته همانطور که اشاره شد، این اطلاعات از بنچمارک‌ها به دست آمده و استفاده روزمره کاربران ممکن است کاملا با این موارد متفاوت باشد.

مشخصات دوربین خانواده آيفون ۱۴ پرو

تصویری نزدیک از دوربین‌های iPhone 14 Pro

تصویری نزدیک از دوربین‌های iPhone 14 Pro

به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات در مورد این محصول، می‌توان به سنسور ۴۸ مگاپیکسلی آن اشاره کرد. بالاخره اپل دوربین ۱۲ مگاپیکسلی را کنار گذاشته و برای نسخه پرو از پرچمداران جدید، از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کرد.

البته این تغییر روی سنسور واید که به عنوان دوربین اصلی از آن یاد می‌شود، روی داده و دو سنسور دیگر همچنان ۱۲ مگاپیکسلی هستند. سنسور Quad-pixel جدید باعث می‌شود تا پیکسل‌ها به صورت چهارتایی در آمده، اما حاصل کار یک تصویر ۱۲ مگاپیکسلی با رزولوشن و حجم بیشتر خواهد بود.

در آیفون ۱۳ پرو شاهد لنز ۶ المان بودیم که این موضوع در دیوایس جدید بهبود پیدا کرده و ۷ المان شده است. همچنین شاهد نسل دوم لرزشگیر تصویر اپتیکال سنسور شیفت هستیم که نتیجه آن مسلما شما را شگفت زده خواهد کرد.

دوربین آیفون ۱۴ پرو

دوربین آیفون ۱۴ پرو

در حالی که چینش دوربین‌ها با همان ساختار سه تایی گذشته همراه است، اما اپلیکیشن دوربین در کنار زوم لول‌های ۰.۵، ۱ و ۳ برابری، شاهد اضافه شدن گزینه جدید ۲ برابری نیز هست که این اتفاق به لطف سنسورهای بزرگ‌تر رخ داده است. به این ترتیب آیفون ۱۴ پرو از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کرده و با کراپ کردن تصویر، می‌تواند زوم ۲ برابری اپتیکال را به شما ارائه دهد.

موتور فتونیک جدید اپل باعث می‌شود تا سیستم عکاسی کامپیوتری این شرکت که با نام Deep Fusion از آن یاد می‌شود، بسیار هوشمندتر از قبل شده و نتایج کار، این موضوع را به وضوح ثابت می‌کند.

در تصویر زیر می‌توانید مقایسه‌ای میان عکس‌های گرفته شده توسط آيفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۴ پرو آن را مشاهده کنید.

تصویر گرفته شده با دوربین آيفون ۱۳ پرو

تصویر گرفته شده با دوربین آيفون ۱۳ پرو

تصویر گرفته شده با دوربین آيفون ۱۴ پرو

تصویر گرفته شده با دوربین آيفون ۱۴ پرو

اپل فعالیت تبدیل تصاویر ۴۸ به ۱۲ مگاپیکسلی را از طریق نرم‌افزاری انجام می‌دهد که تنظیمات مربوط به آن را از طریق اپلیکیشن Settings می‌توانید انجام دهید. در حال حاضر اپلیکیشن‌هایی که به صورت پیش فرض از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند، در اپ استور موجود بوده و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

تصاویری که از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی برای شکار آن‌ها استفاده می‌کنید، از حجم‌های زیادی برخوردار خواهند بود که انتقال آن‌ها به کامپیوتر نیاز به وای فای با سرعت زیاد خواهد داشت. چرا که کابل لایتنینگ هنوز روی تکنولوژی USB 2 متمرکز بوده و به این ترتیب سرعت انتقال اطلاعات به وسیله آن بسیار پایین است.

بهبود عملکرد Cinematic Mode در رزولوشن 4K

بهبود عملکرد Cinematic Mode در رزولوشن 4K

بهبود عملکرد دوربین تنها به حوزه عکاسی محدود نمی‌شود؛ اگر از جمله علاقمندان به تصویربرداری هستید، حالت Cinematic Mode با رزولوشن 4K HDR با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه در دسترس شما قرار گرفته است.

حالت اسلوموشن با رزولوشن 1080p و نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه به قوت خود باقی مانده و حالت Action Mode به این مجموعه اضافه شده است. به کمک این قابلیت شما می‌توانید بسیاری از لرزش‌های دست را از نتیجه نهایی حذف کرده و مطمئنا با مشاهده نتیجه کار، از عملکرد این ویژگی شگفت‌زده خواهید شد. البته افرادی که به بهترین نتیجه نیاز دارند، همچنان توصیه ما این است که از گیمبال استفاده کنند.

قابلیت فوکوس خودکار که به دوربین سلفی اضافه شده، هنگام گرفتن این تصاویر به شما کمک شایان توجهی خواهد کرد. همچنین لنز بزرگ‌تر باعث شده تا ۳۸ درصد نور بیشتر از طریق دوربین جذب شده و به این ترتیب هنگام شکار تصویر در مکان‌هایی با نور کم، شاهد نویز کمتری خواهید بود. نتیجه این تغییرات را در تصاویر زیر مشاهده خواهید کرد:

تصویر دوربین سلفی آیفون ۱۳ پرو

تصویر دوربین سلفی آیفون ۱۳ پرو

تصویر دوربین سلفی آیفون 14 Pro

تصویر دوربین سلفی آیفون 14 Pro

حالا که صحبت از مکان‌هایی با نور کم به میان آمد، باید بگوییم فلاش Truetone تطبیقی جدید در آیفون ۱۴ پرو می‌تواند نور طبیعی محیط را برای شما بازسازی کند که این موضوع شدیدا کاربردی خواهد بود. استفاده از چهار LED با پترن‌های مختلف، باعث می‌شود تا فلاش در این محصول عملکرد متفاوتی داشته باشد. به این ترتیب در نتیجه روشنایی دو برابر به تصاویر شما خواهد آمد. البته این موضوع مانند تمام قابلیت‌های دیگر دوربین، به مهارت شخص عکاس بستگی خواهد داشت.

عملکرد آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در شرایط اضطراری

سرعت وای فای مانند قبل به قوت خود باقی مانده و با وجود این که بلوتوث نسخه ۵.۳ در دسترس قرار گرفته، اما کارهایی که با آن در حال حاضر می‌توانید انجام دهید چیزی بیشتر از نسخه پنجم آن نیست.

iPhone 14 Pro از نمای نزدیک

iPhone 14 Pro از نمای نزدیک

از نظر ارتباطات، پرچمدار جدید اپل برای نخستین بار به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای مجهز شده است که در شرایط اضطراری شدیدا به کمک شما می‌آید. این گزینه در حال حاضر از کشور آمریکا شروع به کار کرده و احتمالا در آینده نزدیک، در کشورهای دیگری نیز در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. به کمک قابلیت ارتباط ماهواره‌ای در شرایطی که امکان برقراری ارتباط از طریق امواج مخابراتی وجود نداشته باشد، شما می‌توانید از این طریق با دیگران ارتباط برقرار کرده و در صورت بروز اتفاق، آن را از این طریق گزارش کنید.

به این ترتیب شما به جای برقراری یک ارتباط عادی، با سوال‌‌هایی از سوی آیفون روبرو خواهید شد که با پاسخ به آن‌ها، این گوشی هوشمند به صورت خودکار یک پیام حاوی اطلاعات مورد نیاز آماده کرده و به محض برقراری ارتباط، اقدام به ارسال آن خواهد کرد. آیفون شما در این حالت برای برقراری ارتباط با ماهواره‌ها به شما کمک خواهد کرد و با راهنمای تصویری، جهت نگه داشتن گوشی هوشمند به سمت آسمان را به شما نمایش می‌دهد.

این موضوع را در ذهن داشته باشید که سرویس یاد شده، از ماه نوامبر ۲۰۲۲ کار خود را آغاز کرده و در مدت ۲ سال به صورت رایگان در دسترس کاربران خواهد بود. البته تا به این لحظه، هنوز هزینه مورد نیاز برای تمدید این سرویس اعلام نشده است.

ارتباط ماهواره‌ای در iPhone 14 Pro

ارتباط ماهواره‌ای در iPhone 14 Pro

همانطور که اشاره شد، شما با یک تماس ماهواره‌ای روبرو نیستید و تنها یک ارتباط با پهنای باند کم در دسترس شما خواهد بود؛ اما با تمام این تفاسیر، اگر در ناکجا آباد گیر افتاده و نیاز به کمک داشته باشید، این قابلیت شدیدا کاربردی خواهد بود.

قابلیت تشخیص تصادف، از جمله دیگری ویژگی‌هایی است که توسط آیفون‌های ۲۰۲۲ ارائه شده و در صورت بروز این اتفاق، قادر است تا با اورژانس و مخاطبین در نظر گرفته شده از سوی شما تماس گرفته و لوکیشن وقوع را به آن‌ها مخابره کند.

آیفون ۱۴ پرو همراه هر روز شما

قابلیت تشخیص تصادف در آیفون ۱۴

قابلیت تشخیص تصادف در آیفون ۱۴

اگر پیگیر اخبار باشید، مطمئنا تا به حال شنیده‌اید که محصولات جدید اپل از عمر مفید باتری فوق العاده‌ای برخوردار هستند. به این ترتیب شما می‌توانید ۲۳ ساعت به صورت مداوم اقدام به پخش ویدیو کنید و در صورت پخش محتوای صوتی، این گوشی هوشمند می‌تواند حدودا ۷۵ ساعت به شما سرویس‌دهی کند.

برای شارژ باتری، شما می‌توانید از تکنولوژی مگ سیف با توان ۱۵ وات، تکنولوژی Qi با توان ۷.۵ وات یا کابل اصلی دستگاه و آداپتور مربوطه استفاده کنید. گزینه آخر سریع‌ترین روش به حساب می‌آید که به گفته اپل به وسیله آداپتور ۲۰ واتی، شما می‌توانید باتری آیفون 14 Pro را مدت زمان ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد شارژ کنید.

در حالی که تکنولوژی لایتنینگ برای یک سال دیگر به قوت خود باقی مانده، اما نسخه‌های سفارش آمریکا با حذف درگاه سیمکارت همراه هستند. به این ترتیب کاربران باید از سیم کارت الکترونیکی (eSIM) استفاده کنند.

نمایشگر iPhone 14 Pro از نمای نزدیک

نمایشگر iPhone 14 Pro از نمای نزدیک

این موضوع برای افرادی که اغلب در سفر هستند، می‌تواند آزار دهنده باشد؛ اما کاربرانی که از زمان راه اندازی و قرارگیری سیم کارت درون گوشی به هیچ عنوان دیگر آن را لمس نمی‌کنند، از شنیدن این ویژگی بسیار خوشحال خواهند شد.

مدل‌هایی که در خارج از کشور آمریکا به فروش می‌رسند، همچنان به درگاه ۱ یا ۲ سیم کارته مجهز هستند و از این نظر، هیچ مشکلی برای افراد ساکن در کشورهای دیگر (از جمله کشور عزیزمان ایران) نخواهد بود.

آیا خرید آیفون ۱۴ پرو یا آیفون ۱۴ پرو مکس پیشنهاد میشود؟

مانند سنت هر ساله، اپل با تغییرات جزئی و اضافه کردن برخی امکانات توانسته محصولی جدید را معرفی و عرضه کند. همچنین مانند همیشه شاهد بهبود عملکرد پردازنده هستیم، اما در کنار آن می‌توان به قابلیت‌های جدید اشاره کرد که برخی از آن‌ها ممکن است کاربران را مشتاق به آپگرید کند.

از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به نمایشگر همیشه روشن، تشخیص تصادف و سنسور ۴۸ مگاپیکسلی دوربین اضافه کرد که برای نخستین بار در آيفون ۱۴ پرو و نسخه پرو مکس شاهد آن هستیم.

تصویری از جعبه آیفون ۱۴ پرو پس از آنباکس

تصویری از جعبه آیفون ۱۴ پرو پس از آنباکس

تغییرات جدید آنچنان که تصور می‌شود، کوچک و بی تأثیر نیست. به عنوان مثال اضافه شدن ویجت‌ها و نمایش آن‌ها در حالت نمایشگر همیشه روشن باعث می‌شود تا تعداد دفعات روشن و خاموش شدن صفحه نمایش به طرز محسوسی کاهش پیدا کند. 

دوربین ۴۸ مگاپیکسلی چیزی بیشتر از بزرگ‌تر شدن تصاویر است و بهبود عکس‌های خروجی، خود گواه این موضوع است.

این گوشی هوشمند را می‌توان بهترین آیفونی به حساب آورد که توسط اپل به مرحله تولید رسیده و به این ترتیب، شاهد بالانس قدرت و کاربرد در این زمینه هستیم. اما این تغییرات برای دارندگان آيفون ۱۳ پرو آنچنان که باید و شاید محسوس نخواهد بود. به عنوان بزرگ‌ترین تغییر، می‌توان به مهاجرت از آیفون ۷ به آیفون X اشاره کرد.

مانند همیشه اگر شما از محصول سال گذشته استفاده می‌کنید، ارتقاء دستگاه تصمیمی است که کاملا به نیازها و علاقه شما باز می‌گردد. اما اگر از سری ۱۲ یا ۱۱ استفاده می‌کنید، می‌توانیم با اطمینان کامل نسبت به ارتقاء دستگاه به شما پیشنهاد دهیم.

تصویری از بازدید کنندگان از آیفون‌های ۲۰۲۲

تصویری از بازدید کنندگان از آیفون‌های ۲۰۲۲

در پایان نکات مثبت و منفی در مورد این محصول را به صورت خلاصه مرور خواهیم کرد.

نقاط قوت آيفون ۱۴ پرو / پرو مکس

  • نمایشگر همیشه روشن
  • پردازنده پرقدرت و سریع (A16 Bionic)
  • دوربین واید ارتقاء یافته (۴۸ مگاپیکسل)
  • تغییر ناچ و جایگزین شدن با داینامیک آیلند (جزیره پویا)
  • عمر مفید باتری بالا
  • قابلیت تشخیص تصادف
  • ارتباط ماهواره‌ای در شرایط اضطراری
  • صفحه نمایش بزرگ در آیفون ۱۴ پرو مکس

نقاط ضعف آیفون ۱۴ پرو / پرو مکس

  • طراحی تکراری
  • استفاده مجدد از سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی در دوربین واید و تله فوتو
  • درگاه لایتنینگ
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =