اخبار اپل

قابلیت هایی از iPhone 14 و iPhone 14 Plus که احتمالا از آنها خبر ندارید!

قابلیت هایی از iPhone 14 و iPhone 14 Plus که احتمالا از آنها خبر ندارید!

آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس با نمایشگرهای ۶.۱ و ۶.۷ اینچی معرفی شدند. در نگاه اول مدل‌های آیفون ۱۴ ممکن است تفاوت زیادی با آیفون ۱۳ نداشته باشند و حتی ممکن است به غیر از اندازه بزرگ‌تر iPhone 14 Plus، تقریبا بدون تغییر به نظر برسند. امروز در فراسیب درباره ویژگی هایی از آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس که احتمالا از آنها خبر ندارید صحبت خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید…

کمتر داغ شدن خانواده آیفون ۱۴

ویژگی هایی از آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس که احتمالا از آنها خبر ندارید

داغ شدن کمتر دستگاه

آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس از همان تراشه‌ای استفاده می‌کنند که در iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max دیدیم. البته این تراشه با نسخه قبلی تفاوت فاحشی دارد و آن هم این است که در نسخه جدید A15 Bionic، به جای چهار هسته از پنج هسته گرافیکی استفاده شده است و این هسته جدید قرار است عملکرد گرافیکی هنگام بازی‌ها و سایر برنامه‌های مرتبط را بهبود ببخشد.

اپل با تراشه قدرت‌مندتر، قسمت‌های داخلی iPhone 14 و iPhone 14 Pro را تغییر داده و گرما بهتر از همیشه مدیریت خواهد شد. این تغییرات به این معنی است که کاربران آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس می‌توانند عمر باتری طولانی‌تر را تجربه کنند و از برنامه‌ها و بازی‌ها بیشتر لذت ببرند و از داغ شدن آیفون‌ها خبری نباشد.

تصویری از آیفون ۱۴ در هنگام فیلمبرداری

تصویری از آیفون ۱۴ در هنگام فیلمبرداری

فلاش True Tone روشن‌تر در iPhone 14 و iPhone 14 Plus

مورد دیگر در ویژگی هایی از آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس که احتمالا از آنها خبر ندارید، دو برابر شدن نور فلاش True Tone دوربین در کنار سایر ویژگی‌های جدید آن است. با وجود فلاش جدید، لنزهای بهبود یافته و پردازش سیگنال تصاویر، iPhone 14 و iPhone 14 Plus در نور کم و در دوربین اصلی و فوق عریض بهبود ۲.۵ برابری خواهند داشت.

در فراسیب بخوانید  همه چیز درباره آیفون های ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس

باتری قدرتمند و هیولای آیفون ۱۴ پلاس

باتری هیولای آیفون ۱۴ پلاس

در میان ویژگی هایی از آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس که احتمالا از آنها خبر ندارید، بازدهی باتری آیفون ۱۴ پلاس یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌هاست. طبق ادعای اپل، آیفون ۱۴ پلاس بیشترین طول عمر باتری را تا امروز در میان آیفون‌ها دارد و این به لطف اندازه بزرگ‌تر باتری نسبت به iPhone 14 است. تا قبل از iPhone 14 Plus، تنها مدلی که به واسطه نمایشگر بزرگ‌تر (۶.۷ اینچی) باتری بزرگی داشت، مدل پرو مکس بود. در حال حاضر iPhone 14 پلاس، برخلاف آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۴، از پیشرفته‌ترین و پرمصرف‌ترین ویژگی‌ها مثل نمایشگر ProMotion برخوردار نیست.

نبود ویژگی‌های پیشرفته، به‌علاوه باتری بزرگ‌تر و به‌روزرسانی‌هایی طراحی در قطعات داخلی، باعث شده آیفون ۱۴ پلاس بهترین آیفون برای کاربرانی باشد که به عمر زیاد باتری اهمیت می‌دهند. اپل می‌گوید مشتریان iPhone 14 پلاس می‌توانند تا ۲۶ ساعت پخش ویدیو داشته باشند و این عدد در iPhone 14 حدود ۲۰ ساعت است. در مطلبی جداگانه به طور مفصل به مقایسه سری آیفون ۱۴ و خانواده آیفون ۱۴ پرو پرداختیم که مطالعه آن را پیشنهاد می‌کنیم.

فوکوس خودکار برای دوربین سلفی در iPhone 14 و iPhone 14 Plus

ویژگی هایی از آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس که احتمالا از آنها خبر ندارید

فوکوس خودکار برای دوربین سلفی

دوربین سلفی iPhone 14 و آیفون ۱۴ پلاس برای اولین بار در تاریخ تولید آیفون از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند تا تصاویر واضح‌تر و دقیق‌تری ثبت کند. یکی دیگر از ویژگی هایی از آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس که احتمالا از آنها خبر ندارید این گزینه است و حالا می‌دانید که این گوشی می‌تواند جذاب و پرطرفدار باشد. در کنار فوکوس خودکار، دوربین جلو در iPhone 14 و آیفون ۱۴ پلاس دیافراگم بزرگ‌تری دارد و عملکرد در نور کم را تا ۲ برابر بهبود می‌بخشد.

رنگ‌های جدید؛ قرمز روشن، آبی روشن و بنفش در خانواده آیفون ۱۴

رنگبندی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو

رنگبندی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو

آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس در پنج رنگ جذاب مشکی (Midnight)، بنفش، سفید (Starlight)، قرمز و آبی عرضه شده‌اند. در مقایسه با iPhone 13، رنگ‌ها روشن‌تر شدند. به خصوص رنگ قرمز iPhone 14 و ۱۴ پلاس به طور قابل‌توجهی روشن‌تر و جذاب‌تر و رنگ آبی هم نسبت به آیفون‌های پیشین روشن‌تر است.

در فراسیب بخوانید  نحوه اضافه کردن صدا هنگام خاموش یا روشن شدن خانواده iPhone 14

رنگ‌های دیگر مثل مشکی و نقره‌ای در نگاه اول بدون تغییر هستند و یکی از جذاب‌ترین رنگ‌ها که امسال برای اولین بار عرضه شده، بنفش روشن یا همان یاسی است که به گفته کاربران در شدت‌های نوری مختلف، سایه‌روشن‌های جذابی به خود می‌گیرد.

جمع بندی

در اینجا دیدیم که آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس از باتری بهتر و عملکرد قوی‌تر در عکاسی بهره می‌برد. همچنین به لطف تغییر در چیپ A15 Bionic و طراحی، کمتر از گذشته داغ می‌کند؛ همین امر باعث افزایش عمر مفید باتری شده است. صحبت از تغییر در طراحی قطعات داخلی آیفون ۱۴ شد؛ در مطلبی به پرسش آیا کیس های آیفون ۱۳ مناسب آیفون ۱۴ است؟ پرداختیم که خواندن آن را پیشنهاد می‌کنیم.

همچنین رنگ‌بندی iPhone 14 و iPhone 14 Plus کمی تغییر کرده و در رنگ‌های مشکی، بنفش، سفید، قرمز و آبی عرضه می‌شود. شما قصد خرید آیفون ۱۴ یا آيفون ۱۴ پلاس دارید؟ نظرتان در مورد این گوشی هوشمند اپل چیست؟ می‌توانید در قسمت نظرها برای خوانندگان فراسیب نظر خود را بنویسید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *