اخبار اپل

۵ قابلیت نرم افزاری مهم که انتظار میرود در WWDC 22 شاهد آن‌ها باشیم

تنها چند روز دیگر با مراسم WWDC اپل فاصله داریم و رویداد WWDC 22 در تاریخ ۶ ژوئن 2022 (۱۶ خرداد) برگزار خواهد شد. در این مطلب از فراسیب ۵ ویژگی نرم افزاری جدید که انتظار می‌رود اپل از آن‌ها در WWDC 2022 رونمایی کند را بررسی می‌کنیم؛ همراه ما باشید…

در طی کنفرانس مذکور، اپل به معرفی آپدیت های جدید خود مانند iOS 16 ،iPadOS 16 ،watchOS 9 ،tvOS 16 و macOS 13 می‌پردازد.

۱. بهبود چشمگیر فوکوس مود در iOS 16

اپل هنگام رونمایی از iOS 15، قابلیت Focus Mode را معرفی کرد. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا با کنترل بیشتر بر روی فعالیت‌های خود، میزان حواس پرتی را به حداقل برسانند و یا حتی به طور کامل از بین ببرند. این قابلیت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های موجود در iOS 15 است و این موضوع که موارد جدیدی در این مورد به iOS 15.5 اضافه شده است، نشان دهنده این است که اپل می‌تواند این قابلیت را اصلاح کند و آن را به شکلی جامع‌تر در WWDC 2022 ارائه دهد.

۲. رونمایی از واچ فیس های جدید watchOS

ارائه واچ فیس های متنوع در رویداد ۲۰۲۲ اپل

ارائه واچ فیس های متنوع در رویداد ۲۰۲۲ اپل

شرکت اپل هر چند سال، اندازه و ابعاد صفحه نمایش اپل واچ را افزایش می‌دهد. متاسفانه، با وجود این که اپل در طول این سال‌ها واچ فیس‌های جدیدی به watchOS اضافه کرده، اما هنوز با برخی از اپل واچ های قدیمی سازگار نشده است.

گزارش بلومبرگ نشان می‌دهد که اپل بالاخره در حال تدارک دیدن آپدیت‌هایی برای بسیاری از این دسته واچ فیس‌های خود است. مارک گورمن می‌گوید که اپل قصد دارد در سال جاری face های بسیاری را تازه سازی کند. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، آپدیت watchOS 9 واقعاً هیجان‌انگیز خواهد بود؛ آقای گورمن معتقد است سال ۲۰۲۲ یکی از مهم ترین سال‌های اپل واچ است!

۳. اینترفیس چند کاربردی برای iPadOS 16

رونمایی از رابط کاربری چند کاربردی در WWDC

رونمایی از رابط کاربری چند کاربردی در WWDC

این که شایعات می‌گویند هر سال قرار است، اپل یک اینترفیس چند کاربردی (رابط کاربری چند وظیفه‌ای) را برای iPadOS ارائه کند، یک موضوع تکراری است. امسال نیز بیان این موضوع خیلی عجیب نیست، اما به نظر می‌رسد اپل بالاخره امسال قرار است قابلیت multitasking را برای کاربران آیپد بهبود دهد.

برای مثال، برای بهبود تجربه کار با آیپد های دارای صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌، بهترین و مطمئن‌ترین شرط، چند پنجره شدن اپلیکیشن ها است. اگرچه اپل استفاده از قابلیت های Slide Over و Split View را آسان‌تر از قبل کرده است، اما هنوز این قابلیت در دسترس نیست.

۴. اصلاح و بهبود نوتیفیکیشن ها در iOS 16 و iPadOS 16

مارک گورمن در خبرنامه Power On خود نوشته است که «iOS 16 پیشرفت قابل توجهی را به همراه خواهد داشت که از جمله این پیشرفت‌ها می‌توان به آپدیت نوتیفیکیشن‌ها اشاره کرد.»

از آن جا که اپل در طی دو سال گذشته با معرفی ویژگی‌هایی مانند Notification Summary و Focus Modes تغییرات زیادی در نوتیفیکیشن iOS ایجاد کرده است، اکنون نیز شایعات، بیشتر بر روی نوتیفیکیشن ها تمرکز دارد! به نظر می‌رسد که هنوز، اپل از نوتیفیکیشن های خود در iOS راضی نیست و قصد دارد در رویداد WWDC 22، تغییرات بیشتری را بر روی این قسمت پیاده کند. 

۵. تمرکز macOS 13 بر روی تراشه M1

تمرکز بر M1 Mac در رویداد WWDC 2022

تمرکز بر M1 Mac در رویداد WWDC 2022

با عرضه macOS 12 Monterey، می‌توان گفت اپل تاکنون بسیاری قابلیت انحصاری را برای مک های سری M1 معرفی کرده است. بعد از اینکه شرکت اپل تمام تراشه‌های محصولات خود را از اینتل، به پردازنده‌های ساخت خود انتقال داد، به نظر این شرکت قصد دارد جای تمرکز بر روی مک‌های اینتل، بیشتر بر روی مک های سری M1 خود تمرکز کند.

در macOS 13، نوتیفیکیشن‌ها همانند iOS 16 و iPadOS 16 ارائه می‌شوند، ویجت‌ها در هر نقطه از هوم اسکرین دیده می‌شوند و بهبودهایی برای Universal Control نیز در نظر گرفته شده است.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =