اخبار اپل

پایانی بر مک مینی و اینتل؛ اپل از Mac mini M2 رونمایی کرد!

پایانی بر مک مینی و اینتل؛ اپل از Mac mini جدید رونمایی کرد!

اپل شب گذشته (۲۷ دی) از خط تولید جدید مک مینی با تراشه M2 و M2 Pro رونمایی کرد؛ همانطور که قبل‌تر تعویق در عرضه مک بوک پرو و مک مینی جدید را پیش‌بینی کردیم. مک مینی M2 با قیمت کمتر، ۵۹۹ دلار، در دسترس است و مک مینی با تراشه ام ۲ نیز با قیمت ۱۲۹۹ دلار عرضه می‌شود. در این مطلب فراسیب قصد داریم به خبر رونمایی از مک مینی های جدید اپل بپردازیم؛ با ما همراه باشید…

تراشه M2 اپل سیلیکون

تراشه M2 اپل سیلیکون

مک مینی M2 و M2 Pro جدید اپل معرفی شد!

همانطور که پیش‌تر انتظار معرفی محصولات جدید اپل را داشتیم،‌ اپل از مک مینی خود با تراشه نسل دوم M رونمایی کرد. دستگاه Mac mini M2 Pro به ۱۲ هسته CPU و ۱۹ هسته GPU مجهز بوده و میز کار خود را با ۳۲ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند. مک مینی ام ۲ و ام ۲ پرو از امروز در سایت اپل قابل سفارش بوده و از ۲۴ ژانویه عرضه می‌شود.

مک مینی ام ۲ با ۲ درگاه تاندربولت ۴، دو پایانه USB-A، یک درگاه HDMI، درگاه شبکه و یک ورودی جک ۳.۵ میلیمتری صدا در دست کاربران قرار می‌گیرد. در نسخه مک مینی M2 Pro فقط دو درگاه تاندربولت ۴ دیگر اضافه شده است.

مک مینی M2 اپل

مک مینی M2 اپل

هر دو کامپیوتر جدید اپل از Wi-Fi 6E که سریعترین شبکه وای‌فای حال حاضر است، پشتیبانی می‌کنند؛ همچنین شاهد حضور بلوتوث نسخه ۵.۳ هستیم.

در مقایسه با نسل گذشته مک مینی، M1 Mac mini، اپل ادعا می‌کند:

  • ۲.۵ برابر عملکرد بهتر در Affinity Photo
  • ۴.۲ سریعتر پردازش ProRes در Final Cut Pro
  • تا ۲.۸ برابر سریعتر در بازی Resident Evil Village

را در مک مینی ام ۲ تجربه می‌کنید.

تراشه M2 Pro اپل

تراشه M2 Pro اپل

همچنین همزمان با رونمایی این دو مک مینی نسل جدید، خط تولید مک مینی‌های با تراشه اینتل متوقف شد. در اینصورت، فقط Mac Pro آخرین بازمانده دنیای مک-اینتل خواهد بود.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =