اخبار اپل

آیپد پرو جدید با تراشه M2 رسما رونمایی شد!

آیپد پرو جدید با تراشه M2 رسما رونمایی شد!

۲۶ مهر ۱۴۰۱ (۱۸ اکتبر ۲۰۲۲) در سکوت خبری، آیپد پرو M2 معرفی شد و اپل از دو محصول جدید ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی رونمایی کرد که از جدیدترین تراشه‌های اپل سیلیکون یعنی تراشه M2 بهره برده‌اند. تراشه M2 اولین بار در مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۲ استفاده شد و این به‌روزرسانی یعنی خانواده جدید آیپد های حرفه‌ای اپل نیز همان عملکرد و قدرت را خواهند داشت.

آیپد پرو M2 با قابلیت تشخیص اپل پنسل معرفی شد

در کنار ارتقای تراشه به M2، آیپد پرو می‌تواند حضور قلم اپل روی نمایشگر را تشخیص دهد و به این معنی است که عناصر رابط کاربری می‌توانند با نزدیک شدن قلم به نمایشگر باز شوند و آماده خدمت‌رسانی به کاربر باشند. به عنوان مثال، با نزدیک شدن قلم به صفحه‌نمایش، باکس متنی Scribble یا همان نوت iPad Pro باز می‌شود.

آیپد پرو M2 معرفی شد

قابلیت Hover در آیپد پرو M2

قابلیت تشخیص نزدیک شدن قلم به نمایشگر در برنامه‌های شخص ثالث هم پشتیبانی می‌شود. این قابلیت نیازی به نسل جدید قلم اپل ندارد و نسل دوم قلم‌های اپل هم با آیپد پروی جدید سازگار هستند.

آیپد پرو M2 معرفی شد و اپل می‌گوید پردازنده هشت هسته‌ای M2 تا ۱۵ درصد سریع‌تر از M1 و پردازنده گرافیکی تا ۳۵ درصد سریع‌تر خواهد بود. تراشه جدید این امکان را به آیپد پرو می‌دهد تا برای اولین بار ویدیوی ProPres ضبط کند. اگر تفاوت سری‌های مختلف آیپد مثل پرو، ایر یا نسخه استاندارد را نمی‌دانید پیشنهاد می‌کنیم مطلب تفاوت ها و شباهت های سری های مختلف آیپد را مطالعه کنید.

آیپد پرو M2 معرفی شد

آیپد پرو با تراشه M2

آیپد پرو جدید از آخرین استانداردهای وای‌فای 6E پشتیبانی می‌کند و شبکه پرسرعت‌تری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. با اتصال به این شبکه، دانلود ها دو برابر سریع‌تر انجام خواهند شد و مدل‌های سلولار از شبکه 5G برای پوشش بهتر در سراسر جهان پشتیبانی می‌کنند.

بر خلاف رویداد قبلی، آیپد پرو M2 معرفی شد اما در سکوت کامل خبری! این خبر قطعا برای طرفداران این برند عجیب و ناامید کننده خواهد بود. آیپد پرو ۱۱ اینچی با قیمت ۷۹۹ دلار و آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی با قیمت ۱۰۹۹ دلار به فروش خواهند رسید و نسبت به نسل قبل افزایش قیمتی پیدا نکرده‌اند. آیپد پروی ۲۰۲۲ از امروز قابل سفارش است و تحویل آن ۲۶ اکتبر خواهد بود. اگر با مطالعه این مطلب تصمیم به خرید iPad Pro M2 نگرفتید و می‌خواهید بیشتر تحقیق کنید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب راهنمای کامل انتخاب آیپد در سال ۲۰۲۲ را مطالعه کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − یک =