نقد و بررسی

پنج محصول اپل که وقتش رسیده آپدیت شوند!

پنج محصول اپل که وقتش رسیده آپدیت شوند؛ منتظر محصولات جدید هستیم!

اپل به خاطر عادت جذابش در تولید محصولات جدید و معرفی سالانه آن‌ها معروف است. البته این استراتژی مزایا و معایبی دارد، ولی باعث می‌شود کاربران از محصولات اپل خسته نشوند و خود شرکت این حس را دارد که در حال پیشرفت و تولید فناوری‌های جدید است.

مثل هر شرکت بزرگ و مطرح دیگری، اپل محصولات پرفروش و سودآور خود را شناسایی می‌کند و روی آن‌ها مانور می‌دهد. اما امروز در فراسیب قرار است درباره پنج محصول اپل که نیاز به آپدیت دارند صحبت کنیم. محصولاتی که مدت‌هاست در خط تولید اپل هستند و اخیرا توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند. برای شناخت این محصولات با ما همراه باشید…

پنج محصول اپل که باید آپدیت شوند و نسخه جدید آنها معرفی شوند

پنج محصول اپل که نیاز به آپدیت دارند

iMac

آی مک – iMac

iMac ریش‌سفید محصولات مک اپل است و اولین نسخه آن در سال ۱۹۹۸ عرضه شد. از آن زمان به بعد شاهد پیشرفت‌های زیادی در این محصول بودیم و به یکی از محصولات لوکس و پرطرفدار تبدیل شد. در حال حاضر قاب نازک و ظریف و نمایشگر بزرگ و زیبایش دل همه را برده است. آخرین نسخه آی مک آوریل ۲۰۲۱ عرضه شده و مدت زیادی است که اپل به سراغ این محصول نرفته و وقتش رسیده آن را آپدیت کند. محصولات دیگری از خانواده مک در سال ۲۰۲۲ وارد بازار شدند، اما آی مک از این قافله عقب مانده است.

با توجه به اینکه در هشتمین روز از سال ۲۰۲۳ این مقاله را می‌نویسیم، آی مک جدیدی در سال گذشته عرضه نشد و به نظر می‌رسد اوایل سال ۲۰۲۳ هم خبری از محصولات جدید نخواهد بود. خبر بدتر اینکه ممکن است تا اواسط یا حتی اواخر ۲۰۲۳ هم آی مک جدیدی معرفی نشود. در حال حاضر یکی از پنج محصول اپل که نیاز به آپدیت دارند، آی مک است اما به نظر می‌رسد اپل تمرکز زیادی روی آی مک پرو، مک بوک ایر و آیپد دارد. از زمانی که تراشه جدید M2 تولید شده، اپل در تلاش است آن را روی محصولات مختلف استفاده کند تا قدرت و مشخصات فنی آن‌ها را بالا ببرد. بنابراین احتمالا باید بیشتر صبر کنیم تا آی مک در صف به‌روزرسانی قرار بگیرد. اگر می‌خواهید آی مک بخرید، شدیدا توصیه می‌کنیم کمی صبر کنید تا نسخه جدیدش معرفی شود.

HomePod mini

هوم پاد مینی – HomePod mini

اگر هوم پاد مینی دارید، می‌دانید چقدر جذاب است و برای کسانی که می‌خواهند یک خانه هوشمند داشته باشند، مفید و کاربردی است. این محصول با کمک گرفتن از هوش مصنوعی، یک دستیار و هم‌خانه جذاب برای شما خواهد بود که قیمت اقتصادی و مناسبی هم دارد. هوم پاد مینی در نوع خود یک محصول کامل است و شاید نیازی به آپدیت دائمی نداشته باشد، اما در حال حاضر در فهرست پنج محصول اپل که نیاز به آپدیت دارند قرار دارد و اپل باید نگاهی به این محصول پرطرفدارش داشته باشد.

اگر نمی‌دانید هوم پاد مینی چیست و چه قابلیت‌هایی دارد، شاید بد نباشد معرفی مختصری از هوم پاد مینی داشته باشیم.

پنج محصول اپل که نیاز به آپدیت دارند

Apple TV 4K

اپل تی وی – Apple TV 4K

حقیقت تلخی است، اما افراد زیادی از اپل تی وی استفاده نمی‌کنند. کاربران فکر می‌کنند خرید یک ستاپ باکس با قیمت ۱۲۹ دلار زمانی ارزش دارد که اشتراک اپل تی وی پلاس هم به آن اضافه شود. در واقع اپل تی وی راهی برای اتصال اینترنت به تلویزیون شماست و اگر تلویزیون هوشمند داشته باشید، شاید این دیوایس خیلی کاربردی نباشد.

با اپل تی وی می‌توانید به سرویس‌های استریم مثل اشتراک اپل تی وی پلاس و یا حتی نتفلیکس دسترسی داشته باشید، موسیقی پخش کنید یا بازی کنید. این قابلیت‌ها عالی است، اما به نظر بسیاری از کاربران ضروری نیست. همان‌طور که گفتیم، وقتی کسی می‌تواند تلویزیون هوشمند بخرد و این قابلیت‌ها را داشته باشد، چرا یک اپل تی وی بخرد؟

فکر می‌کنیم اپل تی وی هم می‌تواند یکی از پنج محصول اپل که نیاز به آپدیت دارند باشد! چرا که در حال حاضر محتوای ضعیف پلتفرم اپل تی وی پلاس یکی از دلایل مغفول ماندن این محصول است. این واقعیت که اپل تی وی محتوای سایر سرویس‌های استریم را هم پخش می‌کند یک امتیاز مثبت است، اما به هر حال برای پخش هر محتوایی نیاز به اشتراک دارید. اپل تی وی پلاس می‌توانست مجموعه بهتری از فیلم و سریال‌ها داشته باشد و می‌توانست با سرویس‌های استریم معروف دیگر رقابت کند. در صورت نداشتن نداشتن اشتراک اپل تی وی پلاس، این دستگاه ارزش خرید بالایی ندارد.

AirPods Max

ایرپاد مکس – AirPods Max

بدون شک خط تولید ایرپادز (AirPods) یک موفقیت بزرگ و بی‌بدیل برای اپل بود. میلیون‌ها نفر هر سال برای خرید ایرپادز، به خصوص نسخه اصلی و ایرپادز پرو، به اپل استورها می‌روند. چیزی که ایرپادز را از محصولات مشابه جدا می‌کند، زیبایی و طراحی مینیمال آن است که در عین حال عملکرد بی‌نظیری هم دارد و یک سر و گردن بالاتر از تمام هدفون‌های بی‌سیم بازار قرار می‌گیرد. با این حال به نظر می‌رسد ایرپادز مکس آن‌طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفت.

به عقیده بعضی، قیمت ۵۴۹ دلاری آن ممکن است باعث ناامیدی کاربران باشد و ممکن است دلیل دیگر این باشد که ایرپادز مکس در مقایسه با ایرپادز پرو ۲ ویژگی‌ها و قابلیت‌های کمتری دارد. بنابراین عقل حکم می‌کند ایرپادز ارزن‌تر و باکیفیت‌تر انتخاب شود.

اگر بتوان ویژگی‌هایی مثل حذف نویز فعال (Active Noise Cancellation)، شفافیت تطبیقی (Adaptive Transparency) یا حتی طیف وسیع رنگ‌ها را به ایرپادز مکس اضافه کرد، احتمالا شاهد هجوم افراد برای خرید این محصول خواهیم بود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت ایرپادز مکس به درستی در فهرست پنج محصول اپل که نیاز به آپدیت دارند قرار گرفته است. کاربران زیادی گفته‌اند ایرپادز مکس بزرگ و سنگین است و مثل ایرپادز پرو استفاده از آن راحت نیست. البته این نظرات کاملا سلیقه‌ای است و کاربران بسیاری هم بودند که تجربه کاربری بی‌نظیری از این محصول داشتند. به جرأت می‌توان گفت اپل می‌تواند تغییرات زیادی در نسل دوم این محصول ایجاد و آن را به یک محصول خارق‌العاده تبدیل کند.

پنج محصول اپل که نیاز به آپدیت دارند

Mac mini

مک مینی – Mac mini

تراشه مک مینی، M1 است که در سال ۲۰۲۰ عرضه شده است و در حال حاضر قدیمی‌ترین تراشه سیلیکونی اپل به حساب می‌آید. در گروه‌ها و انجمن‌های اپلی و وب‌سایت‌های خبری شایعاتی منتشر شده بود مبنی بر اینکه مدل‌های جدید مک مینی در رویداد «Far Out» معرفی خواهند شد. چند ماهی است از این رویداد گذشته و مشخص شد که اپل چنین تصمیمی نداشته و در حد همان شایعه بوده است. در عوض مک استودیو (Mac Studio) معرفی شد؛ یک کامپیوتر فوق‌العاده با مشخصات شگفت‌انگیز که بسیار گران‌تر از مک مینی است. مک مینی نسخه ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌ای است که برای طیف گسترده‌تری از کاربران قابل استفاده است و باید یکی از پنج محصول اپل که نیاز به آپدیت دارند باشد!

 اضافه کردن تراشه M2 قابلیت‌های زیادی برای مک مینی فراهم می‌کند و قدرت محاسباتی آن را افزایش می‌دهد و کاربران می‌توانند با قیمت مناسب‌تر یک کامپیوتر رومیزی داشته باشند. متاسفانه به نظر می‌رسد اپل قصد دارد خط تولید مک مینی را متوقف کند و به جای آن روی سایر محصولات مک تمرکز کند.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + نه =