اخبار اپل

عرضه مک بوک پرو و مک مینی جدید تا سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاد!

عرضه مک بوک پرو و مک مینی جدید تا سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاد!

در حالی که بسیاری از شایعات حاکی از آن بود که اپل پاییز امسال نسخه جدیدی از مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی را عرضه خواهد کرد، گزارش‌های جدید نشان از آن دارند که فعلا خبری از معرفی مک بوک های جدید نیست. شایعه‌ای در زنجیره تأمین که بلومبرگ آن را گزارش کرده، نشان از تعویق عرضه مک بوک پرو و مک مینی تا سال ۲۰۲۳ دارد و اپل فعلا قصد ندارد در سال جاری مک جدیدی معرفی و به بازار عرضه کند؛ با فراسیب همراه ما باشید…

تعویق در عرضه مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با تراشه M2

مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی

مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی

«مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ، در آخرین نسخه خبرنامه خود می‌گوید که حالا باور دارد که اپل نسخه‌های بعدی مک خود را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد کرد. شایعات موجود نشان می‌دهند نسخه‌های جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی هستند و در کنار مدل‌های پرو، مک مینی با تراشه M2 هم در راه است. در مطلبی که اخیرا منتشر کردیم به تمامی شایعات و انتظارات از مک مینی M2 پرداختیم که خواندن آن را پیشنهاد می‌کنیم.

به من گفته شده اپل قصد دارد مدل‌های ارتقا یافته مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با تراشه M2 را در سه ماهه اول ۲۰۲۳ معرفی کند و معرفی این محصولات را با macOS Ventura 13.3 و iOS 16.3 مرتبط کرده است. انتظار داریم بروزرسانی‌های نرم‌افزاری در بازه زمانی اوایل فوریه تا اوایل مارس عرضه شود.

در سال‌های اخیر اپل به ندرت محصولات جدیدی را در ژانویه یا فوریه عرضه کرده است؛ بنابراین انتظار می‌رود مک‌های جدید تا نیمه اول ماه مارس معرفی شوند. این تاریخ با برنامه زمانی عرضه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزارهای مربوطه هم مطابقت دارد، اما با توجه به سابقه اخیر اپل در معرفی و عرضه مک‌های جدید، از جمله مک استودیو، این روند منطقی است.

هم‌چنین گزارشی موثق از زنجیره تأمین، تعویق عرضه مک بوک پرو و مک مینی تا سال ۲۰۲۳ را تایید می‌کند و مشخص است که امسال برنامه‌ای برای معرفی MacBook Pro و مک مینی جدید نیست.

عرضه مک بوک پرو و مک مینی جدید تا سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاد

زمان احتمالی عرضه MacBook Pro و Mac mini با تراشه M2

یکی از دلایل این است که برنامه‌های زنجیره تأمین برای طراحی و تولید، اوایل سال بعد شروع خواهند شد. بنابراین به جای انتظار عرضه در پایان نوامبر (آبان)، پیش‌بینی می‌شود مدل‌های جدید مک در ماه مارچ (اسفند) عرضه شوند.

با وجود تعویق عرضه مک بوک پرو و مک مینی، انتظارات در مورد مک بوک پرو های M2 Pro و M2 Max از نظر طراحی بسیار شبیه به مدل‌های موجود باشند و تغییر اساسی و بنیادی در تراشه‌ها اتفاق بیفتد. اپل در حال تست اولین Apple Silicon Mac Pro است که انتظار می‌رود سال آینده درباره آن صحبت شود.

مک مینی M2

جمع بندی

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که مک مینی، محصول جدید اپل، با کد رمز J473 شناخته می‌شود. هم‌چنین مک مینی دیگری با تراشه M2 Pro و کد رمز J474 با پردازنده هشت هسته‌ای برای عملکرد و چهار هسته برای بازدهی بیشتر در حال توسعه است. این مدل‌ها، اولین نسخه‌های به‌روزرسانی شده از مقرون‌به‌صرفه‌ترین مک بعد از مک مینی M1 در سال ۲۰۲۰ خواهند بود.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 15 =