اخبار اپل

اپل در حال توسعه مک پرو ۴۰ هسته ای و مک بوک پرو ۱۰ هسته ای!

اپل در حال توسعه مک پرو ۴۰ هسته ای و مک بوک پرو ۱۰ هسته ای!

گزارش‌ها و شایعاتی خبر از توسعه عجیب و بی‌نظیر کامپیوترهای اپل می‌دهند. احتمال زیاد اپل درحال توسعه مک پرو 40 هسته ای، مک بوک پرو 10 هسته ای و مک مینی سریعتر است! در ادامه به شرح این گزارشات می‌پردازیم. با فراسیب همراه ما باشید.

مک بوک پرو ۱۰ هسته ای ۲۰۲۱

شرکت اپل، اوایل تابستان امسال احتمالاً از مک بوک پرو 14 و 16 اینچی رونمایی می‌کند. این مک بوک پروها، شاسی جدید، مگ سیف و پورت‌های بیشتری خواهند داشت. اپل دوباره پورت‌های HDMI و SD Card را بدلیل نارضایتی‌های زیاد کاربران، مخصوصاً عکاسان و تدوینگران، به مک بوک پرو برمی‌گرداند.

با توجه به گزارشات، اپل برنامه دارد تا از دو چیپ متفاوت در مک بوک پروهای بعدی، استفاده کند. یکی به نام Jade C-Chop و دیگری به نام Jade C-Die. هر دو از 8 هسته مرکزی و 2 هسته Energy-efficient هستند. آن‌ها در دو نوع 16 یا 32 هسته گرافیکی ارائه خواهند شد. چیپ M1 ای که در حال حاضر در مک بوک پرو 2020 استفاده شده، از 4 هسته مرکزی، 4 هسته Energy-efficient و 8 هسته گرافیکی برخوردار است.

مک بوک پرو 2021 با پردازنده 10 هسته‌ای معرفی خواهد شد!

مک بوک پرو 2021 با پردازنده 10 هسته‌ای معرفی خواهد شد!

چیپ جدید احتمالاً قابلیت ارتقا به میزان 64GB رم را دارد. این مک بوک پروها نیز از تاندربولت‌های بیشتری برخوردار هستند.

مک پرو ۴۰ هسته ای اپل

اپل در حال کار بر روی مک پرو 40 هسته‌ای است! البته گزارشات حاکی از 2 یا 4 برابر بودن تعداد هسته‌های مک پرو جدید نسبت به نسخه 10 هسته‌ای مک بوک پرو هستند. مک پروهای جدید احتمالاً با 16 یا 32 هسته مرکزی به همراه 4 یا 8 هسته عملکرد بالا خواهند بود.

طرح مفهومی مک پرو 2021

طرح مفهومی مک پرو 2021

این چیپ همچنین از 64 یا 128 هسته گرافیکی برخوردار خواهد بود!

مک مینی نسل جدید

مک مینی جدید نیز احتمالاً همانند مک بوک پرو، 10 هسته‌ای باشد. این چیپ حداکثر تا 64GB گرافیک را پشتیبانی می‌کند. همچنین 4 پورت ورودی در مقایسه با نسخه قبلی، خواهد داشت. اما احتمالاً اپل مجبور به تعویق معرفی این مک مینی بدلیل ساخت و تولیدات انبوه خواهد شد.

جمع بندی

از زمانی که اپل اقدام به بازطراحی و استفاده از چیپ‌های سیلیکونی ساخت خود کرده، ما شاهد تغییراتی جالب و عملکرد بسیار بهینه‌تر این چیپ‌ها هستیم. پس احتمالاً دور از انتظار نخواهد بود که کامپیوترهای بعدی اپل، بسیار نازک‌تر، قوی‌تر و زیباتر معرفی شوند. اپل با مانور بر روی تعداد هسته‌های مرکزی و گرافیکی، راه خود را برای قدرت نمایی در عرصه کامپیوترهای فوق پیشرفته، هموارتر خواهد کرد.

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =