آی دیوایس ها

تراشه A17 Pro در آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس، چه حرفی برای گفتن دارد؟

تراشه A17 Pro در آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس، چه حرفی برای گفتن دارد؟

اپل در جریان رویداد خود به نام Wonderlust گوشی آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس را با تراشه جدید و قدرتمند خود به‌نام A17 Pro معرفی کرد و قول یک تجربه گیمینگ بسیار خوب را بر روی این گوشی‌ها به مخاطبان داد.

در دل تراشه A17 Pro چه می گذرد

A17 Pro با استفاده از فرآیند 3 نانومتری پیشرو در صنعت ساخته شده و دارای 19 میلیارد ترانزیستور است. اپل می‌گوید هسته‌های پر قدرت تراشه A17 تا 10 درصد سریع‌تر از نسل قبل هستند و این بدان معنی است که iPhone 15 Pro همچنان سریع‌ترین گوشی هوشمند در بازار خواهد بود. البته لازم به ذکر است که تراشه جدید بیشترین تمرکز را بر روی عملکرد GPU خواهد داشت.

تراشه A17 Pro اپل

تراشه A17 Pro اپل

تجربه کنسول گیمینگ برای اولین بار با آیفون ۱۵ پرو

با توجه به این‌که پردازنده گرافیکی شش هسته‌ای A17 Pro تا 20 درصد از نسل قبل خود سریع‌تر عمل می‌کند، انتظار می‌رود اجرای بازی‌ها روان‌تر باشند و شاهد عملکرد بهتری نسبت به قبل باشیم.

یکی از مهم‌ترین و جدیدترین تغییراتی که در تراشه A17 Pro رخ داده است، قابلیت رهگیری پرتوهای سخت افزاری (Ray Tracing) برای رندر نورپردازی فوق العاده دقیق‌تر در iPhone 15 Pro است. این ویژگی باعث شده که این آیفون ۱۵ پرو اولین گوشی هوشمندی باشد که قادر به رهگیری پرتو است.

قابلیت اجرای بازی Resident Evil 4 و Village روی آیفون 15 پرو

قابلیت اجرای بازی Resident Evil 4 و Village روی آیفون 15 پرو

با توجه به مشخصاتی که از این تراشه توسط اپل معرفی شد، باید منتظر یک تحول در بازی‌های موبایل باشیم؛ چرا که در جریان رویداد اپل آقای Tsuyoshi Kanda یکی از افراد کمپانی کپکام که قبلا بر روی Resident Evil 7: Biohazard کار کرده بود، را دیدیم که اذعان داشت بازی‌های Resident Evil 4 و Resident Evil Village قرار است برای آیفون 15 پرو منتشر شود. در نتیجه می‌توانیم شاهد ساخت بازی‌های با کیفیت‌تر بر روی این گوشی هوشمند جدید باشیم.

دیگر قابلیت های تراشه A17 Pro در آیفون ۱۵ پرو

اپل ادعا می‌کند که موتور عصبی این تراشه تا دو برابر سریع‌تر عمل می‌کند و این امر باعث پشتیبانی از قابلیت‌هایی مانند Personal Voice و Autocorrect در iOS 17 می‌شود.

همچنین به گفته اپل این تراشه دارای یک کنترلر USB-3 است که سرعت انتقال داده تا 10 گیگابیت بر ثانیه را از طریق درگاه USB-C آیفون 15 پرو امکان پذیر می‌کند. این سرعت تا 20 برابر سریعتر از سرعت USB-2 قدیمی است که توسط پورت لایتنینگ پشتیبانی می‌شد.

ویژگی‌های A17 pro اپل

ویژگی‌های A17 pro اپل

در نهایت

 با توجه به جدید بودن این پردازنده و استفاده از آن در پرچمداران جدید اپل، باید منتظر ماند و دید که عملکرد آن‌ها چگونه خواهد بود. پیش سفارش آیفون 15 پرو و پرو مکس از جمعه، 22 سپتامبر آغاز خواهد شد. خانواده آیفون ۱۵ نیز ویژگی‌های جدیدی را عرضه می‌کند که می‌توانید در مطلب آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس معرفی شد مطالعه کنید.

منبع محتوا: 9to5mac

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یازده =