اخبار اپل

آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس با ۸ گیگابایت حافظه رم عرضه شدند

آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس با ۸ گیگابایت حافظه رم عرضه شدند

با معرفی دو مدل جدید آیفون، شایعه‌ای که درباره میزان رم آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس در فضای مجازی پیچیده شده بود، به واقعیت تبدیل شد.

با توجه به آخرین گزارشات منتشر شده، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس با ۸ گیگابایت حافظه رم عرضه شدند. در صورتی که آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس هر دو دارای ۶ گیگابایت حافظه رم هستند که مانند هر چهار نسخه قبلی آیفون است. این اولین باری است که اپل بیش از 6 گیگابایت حافظه رم را برای یک گوشی هوشمند در نظر گرفته است. این تغییر حاصل اضافه شدن تراشه A17 Pro در این دو مدل است.

مزایای ۸ گیگابایت حافظه رم در آیفون

آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس با ۸ گیگابایت حافظه رم

آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس با ۸ گیگابایت حافظه رم

انتظار می‌رود که این میزان حافظه رم اضافی در دو نسخه قدرتمندتر سری ۱۵، برای اجرای برنامه‌های سنگین و به‌ویژه برای مالتی‌ تسکینگ، افزایش قابل توجهی در عملکرد ایجاد کرده باشد. برای مثال، باید بتوانید هنگام استفاده از مرورگر سافاری با تعداد قابل توجهی تب باز، برنامه‌های بیشتری را در پس‌زمینه باز نگه دارید، بدون این‌که مشکل خاصی به‌وجود بیاید و همچنین باید بتوانید سریع‌تر و روان‌تر بین برنامه‌ها جابه‌جا شوید.

مزایای داشتن رم بیشتر در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس

در زیر به‌طور مختصر مزایای داشتن حافظه رم بیشتر برای این دو مدل را شرح می‌دهیم.

  • مالتی‌ تسکینگ بهبود یافته: با حافظه رم بیشتر، قادر خواهید بود برنامه‌های بیشتری را در پس‌زمینه باز نگه دارید بدون این‌که مجبور به باز کردن مجدد آن‌ها شوید. این امر در صورتی مفید است که اغلب بین برنامه‌ها جابه‌جا می‌شوید یا از چندین برنامه به طور همزمان استفاده می‌کنید. برای مثال، در حالی‌که در فضای وب مشغول گشت و گذار هستید یا مشغول انجام یک بازی ویدیویی در گوشی خود هستید، می‌توانید به‌صورت همزمان نیز به موسیقی مورد علاقه خود در یک برنامه استریم موزیک یا حتی از حافظه داخلی، گوش دهید.
    آیفون ۱۵ پرو

    آیفون ۱۵ پرو

  • توانایی اجرای بازی‌ها به‌صورت روان‌تر: آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس با ۸ گیگابایت حافظه رم به شما امکان می‌دهد بازی‌های ویدیویی سنگین‌تری را به‌صورت روان‌ اجرا کنید؛ چرا که آیفون شما قادر خواهد بود تمام بافت‌ها و جزییات بازی را در حافظه بارگذاری کند، که در نهایت منجر به یک تجربه بازی روان‌تر می‌شود. برای مثال، شما قادر خواهید بود بازی‌هایی با تنظیمات گرافیکی بالا را بدون هیچ‌گونه تاخیر در فریم یا لگ اجرا کنید. از آن‌جایی هم که قرار است بازی‌های کنسولی مانند رزیدنت ایول 4 ریمیک (Resident Evil 4 Remake)، رزیدنت ایول ویلیج (Resident Evil Village)، اساسینز کرید (Assassin’s Creed) و بازی‌های دیگر کنسولی، بر روی این دو مدل عرضه شوند، می‌توان امیدوار بود که حافظه رم اضافی به روان اجرا شدن آن‌ها کمک بزرگی خواهد کرد.
بازی Resident Evil 4 Remake

بازی Resident Evil 4 Remake

  • عملکرد کلی بهتر در آینده: با توجه به این‌که برنامه‌ها هر روز پیشرفته‌تر و حجیم‌تر می‌شوند، حافظه رم اضافی اطمینان می‌دهد که گوشی‌ شما می‌تواند برای سال‌های آینده عملکرد قابل قبول و روانی داشته باشد و برنامه‌ها را سریع‌تر دانلود کرده و وظایف پیچیده را کارآمدتر انجام دهد.

افزایش حافظه رم iPhone 15 Pro و iPhone 15 Pro Max برای کاربران چه معنایی دارد؟

برای کاربران، iPhone 15 Pro با ۸ گیگابایت حافظه رم به معنای یک تجربه قدرتمندتر و پاسخگوتر است. آن‌ها قادر خواهند بود برنامه‌های بیشتری را به‌صورت هم‌زمان اجرا کنند و برای کاربرانی که زیاد مالتی‌ تسکینگ می‌کنند یا از برنامه‌های سنگینی مانند بازی‌ها، برنامه‌های ویرایش ویدیو یا برنامه‌های ویرایش عکس استفاده می‌کنند، بسیار کارآمدتر خواهد بود.

نتیجه گیری

به طور کلی، افزایش میزان حافظه رم در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس یک تغییر خوشایند است. این تغییر، گوشی‌ها را قدرتمندتر و همه کاره‌تر می‌کند و تجربه کلی کاربر را بهبود می‌بخشد.

منبع محتوا: 9to5mac

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − دوازده =