اخبار اپل

رندر هایی از طراحی آیفون ۱۵ پرو خبر از دوربین بزرگتر و دکمه های جدید می دهد!

iPhone 15 Pro Concept by Farasib

زبان طراحی آیفون ۱۵ پرو این روزها یکی از دغدغه‌های علاقمندان به آیفون‌های ۲۰۲۳ به حساب می‌آید. در این مطلب قصد داریم چند تصویر جدید از این گوشی هوشمند را با هم مرور کنیم که حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت…

ماه گذشته، تصاویر CAD که زبان طراحی iPhone 15 Pro را لو می‌داد، توسط وب سایت 9to5Mac منتشر شد و از آن زمان، همه اهالی دنیای تکنولوژی در انتظار درز اخبار جدید‌تر از سوی سازندگان لوازم جانبی بودند. در ادامه تصاویر جدید و با کیفیتی از نسخه پرو خانواده آيفون ۱۵ را مشاهده خواهید کرد که می‌توان گفت تا حدی، می‌توان آن‌ها را طرح‌های تثبیت شده به حساب آورد.

تغییرات احتمالی آیفون ۱۵ پرو

طبق گزارش منتشر شده، در اینجا به آپدیت‌های احتمالی iPhone 15 Pro می‌پردازیم.

پوشش تیتانیومی

چندی است که شایعاتی در مورد استفاده از فریم تیتانیومی در طراحی نسخه‌های پرو از آيفون‌های جدید شنیده می‌شود که می‌توان آن را یکی از بزرگ‌ترین تغییرات این دو محصول به حساب آورد. از سوی دیگر، لبه‌های این گوشی‌ها دیگر به حالت تیز نبوده و کمی انحنا برای آن‌ها در نظر گرفته شده است که همین موضوع، باعث قرارگیری راحت‌تر آن‌ها در دستان کاربران می‌شود.

آیفون ۱۵ پرو از نمای بالا

آیفون ۱۵ پرو از نمای بالا

سنسورهای دوربین آیفون ۱۵ پرو

ظاهرا اپل باز هم قصد دارد تا سایز لنزهای دوربین در نسخه‌های پرو را افزایش دهد. بیرون آمدگی جزیره در برگیرنده سنسورهای دوربین کمی مشهودتر از قبل است؛ اما چیزی که در این میان باعث جلب توجه زیاد می‌شود، برآمدگی لنزهای دوربین است که کاملا خودنمایی می‌کند. از تصاویر CAD این‌طور برمی‌آمد که میزان بیرون‌زدگی دوربین نسبت به آيفون ۱۴ پرو حدودا دو برابر خواهد بود.

البته در تصاویر CAD همچنین شاهد بودیم که سنسورهای دوربین در آیفون ۱۵ پرو مکس بیرون‌زدگی کمتری داشتند که این موضوع می‌تواند به دلیل اضافه شدن دوربین پریسکوپ باشد که طبق شایعات، امسال می‌توانیم منتظر آن در نسخه پرو مکس آيفون‌های ۲۰۲۳ باشیم. به این ترتیب نسخه پرو نسبت به پرو مکس از بیرون‌زدگی دوربین بیشتری برخوردار خواهد بود.

نسخه نقره‌ای رنگ iPhone 15 Pro

نسخه نقره‌ای رنگ iPhone 15 Pro

نسخه مشکی رنگ آیفون ۱۵ پرو

نسخه مشکی رنگ آیفون ۱۵ پرو

بهبود عملکرد دوربین در نسل‌های مختلف آیفون یک امر مشهود و همیشگی بوده است و امسال نیز این قضیه صادق خواهد بود. برخی شایعات بر این باور هستند که سنسورهای جدید قادر هستند تا نور بیشتری را به سمت خود جذب کرده و به این ترتیب، تصاویر جذاب‌تری را به عنوان خروجی به کاربر تحویل خواهند داد.

کالبدشکافی دوربین iPhone 15 Pro

کالبدشکافی دوربین iPhone 15 Pro

نمای پشتی نسخه نقره‌ای رنگ iPhone 15 Pro

نمای پشتی نسخه نقره‌ای رنگ iPhone 15 Pro

درگاه USB-C روی تمامی مدل‌ها

پیش‌بینی می‌شود که اپل بالاخره با درگاه لایتنینگ خداحافظی کرده و این گزینه جای خود را به درگاه USB-C خواهد داد که چنین اتفاقی، برای تمامی مدل‌ها خواهد بود. البته تکنولوژی شارژ سریع از طریق این درگاه جدید مطمئنا محدود به کابل‌هایی خواهد بود که موفق به دریافت گواهی تأیید شده باشند.

آیفون ۱۵ پرو از نمای پایین

آیفون ۱۵ پرو از نمای پایین

دکمه‌های افزایش و کاهش صدا و سایلنت به صورت هپتیک!

در نسخه‌های پرو از آیفون‌های ۲۰۲۳، احتمالا باید با دکمه‌های فیزیکی یاد شده خداحافظی کنید. به این ترتیب دکمه‌هایی را مشاهده خواهید کرد که مانند دکمه هوم در آیفون ۷ و نسخه پلاس، حساس به فشار خواهند بود و دیگر به صورت فیزیکی حالت اصلی دکمه را نخواهند داشت.

دکمه mute یا سایلنت هم چنین حالتی پیدا خواهد کرد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل چه مکانیسمی را برای آن در نظر گرفته است.

تصویری از iPhone 15 Pro از نمای کناری

تصویری از iPhone 15 Pro از نمای کناری

حاشیه‌های کم اطراف نمایشگر آیفون ۱۵ پرو

اپل در سال جاری باز هم حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش را کم خواهد کرد و احتمالا عدد مربوطه به ۱.۵۵ میلی‌متر خواهد رسید. همچنین همان‌طور که اشاره شد، لبه‌های بدنه و نمایشگر نیز کمی انحنا داشته و دیگر مانند سری ۱۳ و ۱۴ حالت تیز و گاها برنده (!!) نخواهد داشت.

آیفون ۱۵ پرو از نمای روبرو

آیفون ۱۵ پرو از نمای روبرو

رنگ جدید در سری آیفون ۱۵ پرو

مطمئنا می‌توان به عنوان یک سورپرایز به رنگ جدیدی که اشاره کرد که بسیاری از افراد، از آن با عنوان قرمز تیره یاد می‌کنند و کد 410D0D نیز برای آن اعلام شده است. این رنگ جایگزین بنفش تیره خواهد شد و در کنار رنگ‌های نقره‌ای، مشکی فضایی و طلایی قرار خواهد گرفت.

رنگ جدید iPhone 15 Pro

رنگ جدید iPhone 15 Pro

ابعاد احتمالی آیفون ۱۵ پرو

به لطف کاهش حاشیه‌ها و همان سایز نمایشگر پیشین، باید انتظار کاهش ابعاد، هرچند خیلی کم را داشته باشیم. این تغییر به همراه لبه‌های دارای انحنا، باعث می‌شود تا هنگام قرار گرفتن در دست حس بهتری را تجربه کنید.

ابعاد نسخه پرو از آیفون‌های ۲۰۲۳ به صورت زیر خواهد بود و پس از آن نیز ابعاد آیفون ۱۴ پرو را مرور خواهیم کرد تا بتوانید آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید:

  • ۸.۲۴ × ۷۰.۴۶ × ۱۴۶.۴۷ میلیمتر
  • ۷.۸۴ × ۷۱.۴۵ × ۱۴۷.۴۶ میلیمتر
تصویر احتمالی آيفون 15 Pro در کنار ۱۴ پرو

تصویر احتمالی آيفون 15 Pro در کنار ۱۴ پرو

جمع بندی

آیفون ۱۵ پرو با بدنه‌ای از جنس تیتانیوم، درگاه USB-C و دوربین‌های آپگرید شده یک محصول فوق العاده خواهد بود. البته هنوز کمی زود است و هنوز هیچ خبر موثقی که به تأیید اپل رسیده باشد، در رسانه‌ها منتشر نشده است. اما با نگاهی به این تصاویر، می‌توانیم تصویر دقیقی از آن چه در رویداد ماه سپتامبر باید انتظار داشته باشیم را تصور کنیم.

مطمئنا طی هفته‌های آینده، خبرهای بیشتری در این خصوص منتشر خواهد شد که در صورت روی دادن چنین اتفاقی، در اسرع وقت شما را در جریان آن‌ها قرار خواهیم داد. پس همواره با فراسیب همراه باشید.

نسخه نقره‌ای رنگ آیفون ۱۵ پرو

نسخه نقره‌ای رنگ آیفون ۱۵ پرو

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + پنج =