اخبار اپل

آیپد او اس ۱۷ با لاک اسکرین جدید برای دانلود در دسترس قرار گرفت

آیپد او اس ۱۷ با لاک اسکرین جدید برای دانلود در دسترس قرار گرفت

اپل با انتشار آی او اس ۱۷، به‌صورت رسمی نیز آیپد او اس ۱۷ را برای بروزرسانی در دسترس عموم قرار داده است؛ اما امسال شاهد تغییرات کمتری در این سیستم عامل نسبت به سال‌های گذشته خواهیم بود.

کمپانی موفق اپل در کنار آی او اس ۱۷ و واچ او اس ۱۰، آیپد او اس ۱۷ را نیز با تغییرات نه چندان بزرگ برای دارندگان این دستگاه‌ها منتشر کرده است که در زیر به چند مورد مهم آن می‌پردازیم و همچنین نحوه بروز رسانی به این سیستم عامل جدید را به شما آموزش خواهیم داد.

قابلیت های جدید لاک اسکرین در آیپد او اس ۱۷

شما با بروزرسانی به آیپد او اس ۱۷ شاهد لاک اسکرین‌های جدید به‌همراه قابلیت شخصی سازی در آن‌ مانند آی او اس 16 در آیفون، خواهید بود. این شخصی سازی شامل انتخاب فونت‌های مختلف، انتخاب تصاویر زمینه مختلف و قابل تنظیم بودن قفل صفحه نمایش خواهد بود. شما برای سفارسی سازی قفل صفحه نمایش آیپد خود فقط کافی است که انگشت خود را بر روی تصویر زمینه نگه دارید تا وارد حالت انتخاب و تغییر لاک اسکرین شوید. در این‌جا می‌توانید لاک اسکرین فعلی خود را تغییر دهید یا یک قفل صفحه نمایش جدید با یک تصویر پس زمینه دیگر انتخاب کنید. پس از این‌کار هم می‌توانید ویجت‌های مورد نیاز خود که در آیپد او اس ۱۷ در سمت چپ قرار می‌گیرند را به لاک اسکرین خود اضافه کنید. حتی این قابلیت وجود دارد که فونت و رنگ ساعت را با لمس انگست بر روی آن تغییر دهید.

قابلیت‌های جدید لاک اسکرین در آیپد او اس ۱۷

ویژگی جذاب Stage Manager در iPadOS 17

ویژگی Stage Manager در آیپد او اس ۱۷ به کاربران اجازه می‌دهد چندین پنجره را بر روی صفحه نمایش iPad خود ایجاد و مدیریت کنند. شما می‌توانید گروه‌هایی از پنجره‌ها را ایجاد کرده و به راحتی بین آن‌ها جابه‌جا شوید. همچنین Stage Manager از نمایشگرهای خارجی نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با این قابلیت فضای کاری خود را گسترش دهید.

قابلیت استیج منجر آیپد

قابلیت استیج منجر آیپد

قابلیت جدید برای Apple Pencil در آیپد او اس ۱۷

با بروز رسانی به آیپد او اس ۱۷ پشتیبانی از حالت معلق یا شناور (Hover) و حالت شیب‌دار (Tilt) برای Apple Pencil فعال خواهد شد. این ویژگی‌ها به کاربران اجازه می‌دهد تا با صفحه نمایش iPad خود به روش‌های جدیدی تعامل داشته باشند. برای مثال، کاربران می‌توانند روی متن حرکت کنند تا پیش نمایشی از آن را ببینند یا برای تنظیم ضخامت یک خط، Apple Pencil خود را کج کرده و به‌صورت شیب‌دار در دست بگیرند.

قلم اپل پنسل

قلم اپل پنسل

از دیگر قابلیت های آیپد او اس ۱۷ و نحوه بروز رسانی به آن

از قابلیت‌های دیگر این سیستم عامل می‌توان به پشتیبانی از Live Text در ویدیو و چند ویژگی جدید برای برنامه‌های مختلف مانند سافاری، دفترچه یادداشت، سیری، ایمیل و موارد دیگر اشاره کرد.

شما می‌توانید با رفتن به تنظیمات دستگاه و سپس قسمت General و در نهایت Software Update آیپد خود را به آیپد او اس ۱۷ بروز رسانی کنید. دقت کنید که دستگاه باید به یک وای‌فای پرسرعت متصل بوده و حداقل ۵۰ درصد شارژ داشته باشد.

نتیجه گیری

امسال اپل در بروزرسانی آیپد او اس ۱۷ خود برای دستگاه‌های آیپد، ویژگی‌های متعدد و خاصی را در نظر نگرفته و به چند مورد کوچک بسنده کرده است که از بین آن‌ها می‌توان به اضافه شدن قفل صفحه نمایش قابل سفارسی سازی که قبلا در iOS 16 بود اشاره کرد. در نتیجه خالی از لطف نیست که آیپد خود را به جدیدترین نسخه این سیستم عامل آپدیت کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =