دسته‌بندی نشده

پورت یو اس بی سی در آیفون ۱۵ چه ویژگی هایی دارد؟

پورت یو اس بی سی در آیفون ۱۵ چه ویژگی هایی دارد؟

بالاخره اپل در شانزدهمین سال از عرضه آیفون‌های خود، به استفاده از پورت یو اس بی تایپ سی در عرضه آیفون ۱۵ تن داد. این پورت نسبت به لایتنینگ قابلیت‌های بیشتری دارد که یکی از آن‌ها، توانایی شارژ دیگر اکسسوری‌های اپل نظیر ایرپاد و اپل واچ است. علاوه‌بر این، طبق یک سند پشتیبانی جدید از اپل، با استفاده از این پورت می‌توان آیفون ۱۵ را به سایر نمایشگرهای خارجی نیز متصل کرد.

گفته‌ها حاکی از آن است که اپل در طی این سند، جزئیات بیشتری در مورد پورت USB-C آیفون ۱۵ منتشر کرده است. بر اساس این اسناد، شما می‌توانید با استفاده از کابل یو اس بی سی، آیفون خود را به نمایشگرهای خارجی متصل کرده و از تماشای ویدیوها در قابی گسترده‌تر لذت ببرید.

پورت یو اس بی سی در آیفون

پورت یو اس بی سی در آیفون

قابلیت های یو اس بی سی در آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو

پورت‌های استفاده شده در تمامی نسخه‌های آیفون ۱۵ از پروتکل DisplayPort بهره می‌برند. برای اتصال نمایشگرهای خارجی به این پورت باید از کابل‌های USB-C با قابلیت پشتیبانی از یو اس بی 3.1 به بالا استفاده کنید. کابل شارژهای ارائه شده برای آیفون ۱۵ از یو اس بی ۲ پشتیبانی می‌کنند. لذا برای استفاده قابلیت اتصال آیفون به نمایشگر خارجی می‌بایست کابل یو اس بی 3.1 را جداگانه خریداری نمایید. (اپل‌بازها به این سیاست‌های شرکت عادت کردند)

با استفاده از یک کابل سازگار، iPhone 15 قابلیت اتصال به انواع نمایشگر با وضوح حداکثر 4K و حتی قابلیت اتصال به نمایشگرهای HDR را نیز خواهد داشت. اپل دراین‌باره می‌گوید:

شما می‌توانید بین مدل‌های SDR و HDR جابه‌جا شوید. برای اینکار کافیست به بخش Setting رفته، گزینه Display & Brightness را انتخاب کرده و از آنجا نوع نمایشگر خود را انتخاب کنید. همچنین با تائید اجازه برای تغییر در تنظیمات نمایشگر (Allow display change) آیفون تنظیمات نمایشگر را به صورت خودکار انجام می‌دهد.

یک قابلیت جذاب دیگر USB-C آیفون

با استفاده از کابل تبدیل USB-C به HDMI می‌توانید آیفون 15 را به نمایشگرهای HDMI با وضوح 4K نیز متصل نمایید.

درگاه یو اس بی سی آیفون

درگاه یو اس بی سی آیفون

پورت USB-C و سرعت بالای آن

اپل اعلام کرد پورت USB-C آیفون ۱۵ با آداپتورهای مولتی پورت Digital AV نیز سازگاری دارد. با استفاده از این آداپتور می‌توانید محتوای گوشی خود را با وضوح حداکثر 4K و 60 هرتز، از نمایشگرهای HDR خروجی بگیرید.

با اتصال آیفون 15 به نمایشگرهای خارجی می‌توانید از قابلیت آینه (نمایش همزمان صفحه گوشی روی نمایشگر) و یا تماشای فیلم‌ها و ویدیوهای آیفون در یک نمایشگر خارجی بهره‌مند شوید؛ البته، این‌ها تنها بخشی از مزیت‌هایی است که با تغییر پورت مدل‌های مختلف آیفون 15 به یو اس بی سی رقم خورده. از دیگر مزیت‌های این تغییر می‌توان به قابلیت شارژ دستگاه‌های دیگر آیفون از طریق آیفون 15 و افزایش سرعت انتقال کابلی فایل اشاره کرد.

قابلیت های یو اس بی سی در آیفون

قابلیت های USB-C در آیفون

سخن پایانی

در این بلاگ سعی کردیم جدیدترین قابلیت‌های یو اس بی تایپ سی جدید اپل که برای آیفون 15 ارائه شده است را بررسی کنیم. از آنجایی که اغلب برندهای تلفن همراه به این پورت روی آورده‌اند، نیاز به تغییر پورت‌های آیفون نیز پیش از این دیده می‌شد. خوشبختانه بالاخره این اتفاق افتاد و حالا اپل‌بازان نیز می‌توانند از قابلیت‌های کاربردی پورت USB-C بهره‌مند شوند. البته خالی از لطف نیست که بدانید چرا اپل مجبور به استفاده از یو اس بی سی شد!

امیدوارم این بلاگ از فراسیب برایتان مفید بوده باشد. در انتها خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و این مطلب را برای دوستان علاقه‌مند خود به دنیای تکنولوژی ارسال کنید.

منبع محتوا: 9to5mac.com

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره غزل لالوند

و در آغاز کلمه بود و کلمه... سالهاست می‌نویسم؛ کلمات را بهم می‌چسبانم تا جمله‌ای شکل بگیرد، که خوشایند و راهگشای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − پانزده =