اخبار اپل

گزارشی از تصاویر لو رفته آیفون ۱۵ پرو

گزارشی از تصاویر لو رفته آیفون ۱۵ پرو

در فایل‌های منتشر شده از رندر آیفون ۱۵ پرو، تغییرات ظاهری جالبی دیده می‌شود که در ادامه این مطلب، به تصاویر و تغییرات احتمالی از آیفون ۱۵ پرو اپل می‌پردازیم.

رندر هایی از آیفون ۱۵ پرو

طبق گزارش اختصاصی وبسایت 9to5mac فایل‌های CAD از طراحی آیفون ۱۵ پرو به دست شرکت چینی تولید قاب‌های محافظ رسیده است. این فایل‌‌ها برای پیش‌تولید کیس‌های ‌iPhone 15 Pro ارسال شده‌اند که در زمان معرفی این پرچم‌دار اپل، عرضه شوند.

بدلیل تولید انبوه قاب‌ها و جلوگیری از ضررهای گسترده به شرکت‌های تولید لوازم جانبی آیفون، ما تقریباً مطمئنیم که این تصاویر خبر از تغییرات اساسی در بدنه iPhone 15 Pro می‌دهند.

پورت جدید USB-C در iPhone 15 Pro

در رندرهای لو رفته شاهد حضور درگاه USB-C هستیم. قطع به یقین اپل بدلیل فشار های اتحادیه اروپا، تصمیم به حذف پورت لایتنینگ پس از حدود ۱۱ سال را دارد. پیش‌تر گزارش دادیم که احتمالاً پورت USB-C آیفون ۱۵ پرو محدودیت دارد. اما به هر حال ما از دیدن این تغییر خوشحال می‌شویم؛ چه کسی سرعت و امنیت بیشتر نمی‌خواهد؟

پورت یو اس بی سی در آیفون ۱۵ پرو

پورت یو اس بی سی در iPhone 15 Pro

گوشه های منحنی تر

اگر از جلو به تصاویر لو رفته از فایل‌های CAD آیفون ۱۵ پرو توجه کنیم، متوجه گوشه‌های گردتر آن نسبت به نسل‌های گذشته می‌شویم. این لبه‌های جدید ما را یاد مک بوک پرو های جدید و مک بوک ایر می‌اندازد.

با این تغییر احتمال می‌دهیم که حس بهتری از دردست گرفتن iPhone 15 Pro نسبت به نسل‌ها گذشته بگیریم؛ کمتر لیز بخورد و فشار ناشی از ضربه، بیشتر پخش شده و در نتیجه آسیب وارده کمتر باشد.

رندری از آیفون ۱۵ پرو در کنار آیفون ۱۴ پرو

رندری از آیفون ۱۵ پرو در کنار آیفون ۱۴ پرو

حاشیه های کمتر آیفون ۱۵ پرو

با دقت بیشتری که به این تصاویر نگاه می‌کنیم متوجه حاشیه کمتر صفحه نمایش iPhone 15 Pro می‌شویم. احتمالا اپل سایز صفحه نمایش را همان ۶.۱ و ۶.۷ اینچ نگه دارد اما با کمتر کردن حاشیه‌ها، سایز بدنه آیفون کمی کوچکتر شود.

با این حاشیه‌های کمتر، حس تمام صفحه بودن آیفون بیش از پیش القا می‌شود؛ اما هنوز هم ناچ کپسولی شبیه به آیفون ۱۴ پرو، در بالای صفحه قابل مشاهده است.

دوربین بزرگتر iPhone 15 Pro

طی سالیان گذشته، اپل توجه خاصی نسبت به دوربین آیفون داشته است. قابلیت‌های جالب و تصاویر ثبت شده شگفت‌انگیز، باعث کوچ بسیاری از اندروید دوستان به سری‌های پرو آیفون شده است. این روند احتمالا در iPhone 15 Pro نیز حفظ شده است.

اندازه احتمالی دوربین iPhone 15 Pro

اندازه احتمالی دوربین iPhone 15 Pro

طبق این تصاویر، ماژول دوربین بزرگتر از قبل شده است. احتمالا سنسور دوربین بزرگتر شده تا تصاویر با کیفیت بیشتر ثبت کند. همچنین کمی بیرون‌زدگی بیشتری نسبت به آیفون ۱۴ پرو دارد.

تغییرات جزئی آیفون ۱۵ پرو

وقتی به کناره‌های آیفون جدید نگاه می‌کنیم، متوجه تغییری در دکمه بی‌صدا یا Mute Button می‌شویم. این تغییر اصلا محسوس نیست. همچنین طبق پیش بینی 9to5mac احتمالا شاهد دکمه‌های بازخوردی به جای دکمه‌های تنظیم میزان صدا باشیم که البته دور از ذهن بوده و از این فایل‌های CAD هم مشخص نمی‌شود.

تصویر احتمالی از iPhone 15 Pro

تصویر احتمالی از iPhone 15 Pro

در پایان

تمام احتمالات بالا طبق تصاویری است که به دست 9to5mac رسیده است؛ اما بدلیل حساس بودن آن احتمال می‌دهیم که بسیار موثق باشند. در هر صورت تا روز معرفی iPhone 15 Pro که پیش بینی می‌شود در اواخر شهریور ماه برگزار شود، باید منتظر بمانیم.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.