اخبار اپل

احتمال استفاده از دوربین یکسان روی تمام مدل‌های آیفون ۱۵

احتمال استفاده از دوربین یکسان روی تمام مدل‌های آیفون ۱۵

حدود چهار ماه از آغاز سال ۲۰۲۳ می‌گذرد و قبلا شایعاتی درباره نسل جدید آیفون شنیدیم و انتظار داریم اواخر سال جاری مدل‌های آیفون ۱۵ معرفی شوند. در حال حاضر، یکی از تحلیلگران شناخته‌شده حوزه تکنولوژی احتمال استفاده از دوربین یکسان روی تمام مدل‌های آیفون ۱۵ را داده است و انتظار دارد ارتقای جدی و چشم‌گیری برای دوربین‌ها به‌ویژه در سری میان‌رده آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس اتفاق بیافتد.

دوربین آیفون ۱۴ پرو

دوربین آیفون ۱۴ پرو

دوربین آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس

در گزارشی که اخیرا منتشر شد، یکی از تحلیلگران حوزه تکنولوژی برخی از انتظارات خود را از مدل‌های آیفون ۱۵ بیان کرد که بر اساس منابع موثق در زنجیره تأمین بودند. بعد از اینکه iPhone 14 و iPhone 14 Plus از داشتن سخت‌افزاری مشابه آیفون ۱۳ محروم شدند، ظاهرا اپل تصمیم گرفته پیشرفت‌های چشم‌گیری برای آیفون‌های نسل جدید به ارمغان بیاورد.

برای مثال، انتظار داریم هر دو آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس سنسور سه‌تایی با لنز عریض ۴۸ مگاپیکسلی داشته باشند. در حال حاضر دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در انحصار مدل‌های آیفون ۱۴ پرو است. شاید بپرسید با این کار چه تفاوتی بین مدل‌های میان‌رده و پرو وجود دارد؟ مدل‌های میان‌رده ۱۵ لنز تله‌فوتو برای زوم اپتیکال یا اسکنر LiDAR نخواهند داشت.

علاوه بر دوربین بهتر، ادعا شده آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به جای درگاه لایتنینگ و تراشه A16 Bionic پورت USB-C داشته باشند و تراشه هم تغییر کند و با توجه به اخبار قبل، این شایعات تا حد زیادی می‌توانند درست باشند.

احتمال استفاده از دوربین یکسان روی تمام مدل‌های آیفون ۱۵

احتمال استفاده از دوربین یکسان روی تمام مدل‌های آیفون ۱۵

مشخصات آیفون ۱۵ پرو و iPhone 15 Pro Max

از آنجایی که سیاست اپل هم‌چنان این است که کاربران را به سمت آیفون‌های گران‌تر سوق دهد، انتظار می‌رود مدل‌های آیفون ۱۵ پرو پیشرفت‌های بهتری داشته باشند. در آیفون ۱۵ پرو مکس که قرار است بزرگ‌تر شود (و طبق برخی شایعات آیفون ۱۵ اولترا نامیده خواهد شد)، برای اولین بار یک لنز پریسکوپی ۱۲ مگاپیکسلی وجود خواهد داشت که زوم اپتیکال را از فواصل حتی بیشتر ممکن می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که لنز پریسکوپی زوم اپتیکال ۶ برابری ارائه می‌کند و اپل هم‌چنان لنز تله‌فوتو را برای زوم اپتیکال ۳ برابر نگه می‌دارد. علاوه بر این، انتظار داریم هر دو مدل آیفون ۱۵ پرو به تراشه جدید A17 با فناوری ۳ نانومتری، ۸ گیگابایت رم، پورت USB-C و قاب تیتانیومی به جای فولاد ضد زنگ مجهز باشد.

سونی مجددا سنسور های دوربین آيفون ۱۵ را تأمین خواهد کرد

سونی مجددا سنسور های دوربین آيفون ۱۵ را تأمین خواهد کرد

در آخر

شایعات دیگری پخش شده که نشان می‌دهد آیفون‌های ۱۵ پرو دکمه‌های صدا و پاور مجازی با بازخورد هپتیک (لمسی) خواهند داشت و شبیه دکمه‌های Home در آیفون SE عمل می‌کنند. هر دو مدل آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو همان ابعاد ۶.۱ و ۶.۷ اینچی نمایشگر را خواهند داشت.

طبق گزارش‌ها، اپل خانواده آیفون ۱۵ را در سپتامبر ۲۰۲۳ در فروشگاه‌ها عرضه خواهد کرد.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =