اخبار اپل

آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس معرفی شدند؛ این بار آیفون با بدنه تیتانیوم!

آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس معرفی شدند؛ این بار آیفون با بدنه تیتانیوم!

اپل در جریان رویداد پاییزی Wonderlust به‌صورت رسمی از آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس رونمایی کرد. اما اینبار با بدنه تیتانیوم!

اپل در جریان مراسم رونمایی از سری آیفون ۱۵، از نسخه پرو و پرو مکس رونمایی کرد. مدل جدید آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس از یک قاب تیتانیومی برش خورده و جای خود را به فولاد ضد زنگ داده است. اما توجه داشته باشید که شاسی گوشی از فولاد است و بر روی بدنه از جنس تیتانیوم استفاده شده است، که این‌کار باعث شده تا آیفون 15 پرو به سبک‌ترین مدل این گوشی تا به امروز تبدیل شود. به گفته اپل، نسخه پرو دارای نازک‌ترین حاشیه است و بدون کوچک کردن اندازه صفحه نمایش، ابعاد کلی آن کاهش یافته است. 

این گوشی تازه معرفی شده از اپل با اضافه کردن دکمه اکشن به‌جای سوئیچ قطع صدا، می‌تواند با برنامه ریزی شدن، از میانبر های متعددی مانند باز کردن دوربین، یادداشت‌های صوتی و موارد دیگر پشتیبانی کند.

آیفون ۱۵ پرو

آیفون ۱۵ پرو

تراشه آیفون های ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس

آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس دارای تراشه کاملا جدید A17 Pro هستند که جزو اولین تراشه 3 نانومتری اپل به حساب می‌آید. پورت USB-C که در سری آیفون 15 جایگزین لایتنینگ شده است، از انتقال داده تا 10 گیگابیت بر ثانیه با کابل USB3 پشتیبانی می‌کند.

چیپست گرافیکی در این مدل 20 درصد سریعتر شده و شامل سایه زنی مش و رهگیری پرتو (Ray Tracing) سخت افزاری است که برای یک گوشی پیشرفت قابل قبولی به‌حسال می‌آید؛ البته اگر دولوپرها بتوانند به‌درستی از آن برای ساخت بازی‌ها استفاده کنند. همچنین در ادامه برای نمایش قدرت این چیپست گرافیکی شاهد نمایش بازی The Division بودیم و اعلام شد که یکی از نسخه‌های آینده Assassin’s Creed قرار است که به‌صورت نیتیو (Native) بر روی این گوشی قابل اجرا باشد.

آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس

مشخصات دوربین آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس

پس از آن اپل به سراغ معرفی سیستم دوربین پرداخت. آن‌ها می‌گویند که با استفاده از سه لنز واقعی برای این گوشی توانسته‌اند معادل هفت لنز دوربین از آن خروجی بگیرند. اپل با تعبیه یک پوشش نانو جدید توانسته است تا حد زیادی لنز فلر (Lens Flare) را کاهش دهد. همچنین با تجهیز کردن این گوشی با سنسور 48 مگاپیکسلی عملکرد نور کم نیز در آن بهبود پیدا کرده است. لازم به ذکر است که در این سنسور 48 مگاپیکسلی هم اکنون HEIF پشتیبانی می‌شود و دیگر فقط ProRAW نیست و عکس‌های 24، 28 و 35 میلی متری نیز توسط دوربین اصلی پشتیبانی می‌شوند. iPhone 15 Pro به پرتره نسل بعدی با عملکرد دو برابر در نور کم و کنترل فوکوس مجهز شده است.

از آن طرف لنز تله فوتو آیفون 15 پرو مکس دارای زوم اپتیکال 5 برابری با فاصله کانونی 120 میلی متر است. عدسی پریسکوپ این گوشی تترا نام دارد. لرزشگیر تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر نیز با حرکت در سه جهت تقویت شده است، که یک ویژگی جدید برای گوشی‌های هوشمند به‌حساب می‌آید. همچنین سنسور فوق عریض، عکس‌های ماکرو و 13 میلی متری می‌گیرد و هفت فاصله کانونی ذکر شده قبلی را تکمیل می‌کند.

ماژول دوربین آیفون ۱۵ پرو

ماژول دوربین آیفون ۱۵ پرو

با معرفی این سری هم اکنون عکس‌ها و ویدیوها می‌توانند مستقیم در مک یا حافظه خارجی ذخیره شوند. فرمت ProRes اکنون از ضبط ویدیو با کیفیت 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. این کیفیت ویدیو مشابه کیفیتی است که دوربین‌های Blackmagic تولید می‌کنند.

ProRes یک فرمت فشرده‌ سازی ویدیو است که توسط اپل توسعه یافته است. این فرمت برای حفظ کیفیت تصویر بالا در حالی‌که اندازه فایل را کاهش می‌دهد، طراحی شده است.

آیفون 15 پرو با استفاده از دوربین فوق عریض و اصلی خود می‌تواند فیلم‌های سه بعدی ایجاد کند. این ویژگی پس از راه اندازی در دسترس خواهد بود.

ویژگی‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس

رنگ بندی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس

رنگ بندی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس

با هم نگاهی اجمالی به ویژگی‌های این گوشی‌ها می‌اندازیم:

  • جنس بدنه: تیتانیوم درجه 5 با همان آلیاژ مورد استفاده در مریخ نورد.
  • رنگ: تیتانیوم سیاه، تیتانیوم سفید، تیتانیوم آبی و تیتانیوم طبیعی
  • قیمت: آیفون 15 پرو از 999 دلار شروع می‌شود، آیفون 15 پرو مکس از 1199 دلار قیمت گذاری شده است.
  • فضای ذخیره سازی: آیفون 15 پرو با 128 گیگابایت و آیفون 15 پرو مکس با 256 گیگابایت برای شروع، در دسترس قرار خواهند گرفت.

پیش سفارش آیفون ها نیز از جمعه، 22 سپتامبر آغاز خواهد شد.

در انتها

اپل در رویداد امسال از چهار گوشی هوشمند آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس رونمایی کرد. از بین تمام ویژگی‌های مثبت دو مدل پرو و پرو مکس می‌توانیم به پردازنده قدرتمند A17 Pro اشاره کنیم و به‌عنوان یک نقطه ضعف برای هر چهار مدل نیز می‌توان به اضافه شدن USB-C که سال‌های متعددی در بیشتر محصولات مختلف استفاده شده بود، نام برد.

 

منبع محتوا: 9to5mac

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 7 =