اخبار, اخبار اپل

مک بوک پرو و مک بوک ایر ۲۰۲۱ چه خواهند داشت؟

مک بوک پرو و مک بوک ایر ۲۰۲۱ چه خواهند داشت؟

اپل در حال کار روی توسعه لپ تاپ‌های مک بوک پرو و مک بوک ایر ۲۰۲۱ است. اخبار جذابی از جمله اضافه شدن MagSafe به این محصولات شنیده می‌شود.

بر کسی پوشیده نیست که کمپانی اپل در حال کار روی نسل جدید لپ تاپ‌های سری Pro و Air خودش است که احتمالاً نیمه دوم سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ وارد بازار خواهند شد. اما گزارش‌های مختلفی را از گوشه و کناره‌ها می‌شنویم که ما را به ملاقات با این کامپیوترهای جذاب، مشتاق‌تر می‌کند.

مک بوک پرو ۲۰۲۱

مک بوک پرو و مک بوک ایر ۲۰۲۱

مک بوک پرو و مک بوک ایر ۲۰۲۱

با مک بوک پرو ۲۰۲۱ شروع می‌کنیم. اپل در نهایت قصد دارد لپ تاپ مک بوک پرو خود را با طراحی متفاوتی که بیشتر شبیه به آیفون ۱۲ است ارائه کند. این یعنی لبه‌های نمایشگر این دیوایس برخلاف نسل فعلی تیز و مسطح خواهند بود. ضمناً دیگر نسخه ۱۳ اینچی و ۱۵ در کار نیست و اپل روی نسخه ۱۴ و ۱۶ اینچی لپ تاپ پرو جدید خودش متمرکز خواهد شد. اگر دلتان برای فناوری شارژ مغناطیسی MagSafe تنگ شده خبر خوبی برای شما داریم.

یکی از بحث‌برانگیزترین ویژگی‌های این لپ تاپ که در گزارش‌ها به آن اشاره شده، بازگشت فناوری شارژ مگ سیف و حذف تاچ بار OLED است که چند سالی بود جایگزین کلیدهای سری F بالای کیبورد شده بود. مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد کمپانی اپل که در رأس این گزارش قرار دارد، همچنین می‌گوید که درگاه‌های بیشتری به این لپ تاپ اضافه خواهند شد تا کاربران نیاز کمتری به دانگل‌ها داشته باشند.

مک بوک پرو و مک بوک ایر ۲۰۲۱ چه خواهند داشت؟

مک بوک پرو و مک بوک ایر ۲۰۲۱ چه خواهند داشت؟

تغییرات MacBook Pro 2021

  1. دو مدل جدید به نمایشگر ۱۴ و ۱۶ اینچی مجهز می‌شوند.
  2. از نظر طراحی، خبری از لبه‌های خمیده نیست و بخش‌های بالایی و پایینی مدل‌های جدید با شباهت به آیفون ۱۲، لبه‌های مسطحی به خود می‌گیرند.
  3. طراحی کانکتور شارژ MagSafe بازمی‌گردد.
  4. تاچ بار OLED حذف می‌شود و کلیدهای فیزیکی سری F بازمی‌گردند.
  5. دیگر هیچ مدلی با پردازنده Intel عرضه نمی‌شود.
  6. ورودی و خروجی‌های بیشتری روی لپ تاپ سوار می‌شوند تا کاربران از دانگل‌ها بی‌نیاز شوند.
مک بوک پرو ۲۰۲۱

مک بوک پرو ۲۰۲۱

اپل همچنان سعی دارد از طراحی لوله حرارتی نسخه مک بوک پرو ۱۶ اینچی کنونی که آن را قدرتمندتر از مک بوک پرو و ایر ۱۳ اینچی فعلی می‌سازد، در دو مدل نسل آینده مک بوک پرو استفاده کند. البته نباید به زودی منتظر رونمایی از این محصولات باشیم. مینگ چی کو می‌گوید بعید به نظر می‌رسد آن‌ها تا زودتر از زمستان وارد بازار شوند. با این حال به افزایش فروش ۲۵ تا ۳۰ درصدی مک بوک‌ها با مجموع ۲۰ میلیون نسخه، کمک می‌کنند.

مک بوک ایر ۲۰۲۱

مک بوک پرو و مک بوک ایر ۲۰۲۱

مک بوک پرو و مک بوک ایر ۲۰۲۱

اپل همچنین در حال کار روی نسل جدید لپ تاپ‌های باریک و سبک مک بوک ایر خود نیز هست. بر اساس گزارش‌های اخیر بلومبرگ، نسل جدید این لپ تاپ با طراحی باریک‌تر و سبک‌تری وارد بازار می‌شود.

اپل می‌خواهد این کامپیوتر جدید را در نیمه دوم امسال یا اوایل سال ۲۰۲۲ روانه بازار کند. گفته می‌شود در این مدل نیز مانند نسخه پرو، از فناوری شارژ MagSafe استفاده خواهد شد و تمام نسخه‌های آن از تراشه داخلی اپل قدرت می‌گیرند. اپل می‌گوید این لپ تاپ با کوچک‌تر شدن حاشیه‌های اضافی اطراف نمایشگر، ابعاد کلی دیوایس کوچک‌تر خواهد شد. و در حالی که این نسل همچنان به یک نمایشگر ۱۳ اینچی مجهز است و وزن آن ۱.۲ کیلوگرم باقی خواهد ماند، از ضخامت آن ۰.۵ اینچ کاسته می‌شود.

مک بوک ایر جدید

مک بوک ایر جدید

اپل در حال مشورت با مهندسان خود برای عرضه یک مدل بزرگ‌تر ۱۵ اینچی از مک بوک ایر است، اما بعید به نظر می‌رسد برای تولید این نسخه به اتفاق نظر برسند. بلومبرگ می‌گوید اپل اسلات کارت حافظه SD را به این نسخه بازمی‌گرداند. و البته تاچ بار را نیز مانند نسخه پرو از روی آن حذف می‌کند.

تغییرات MacBook Air 2021

  1. حاشیه‌های نمایشگر آن کاسته می‌شود و ضخامت آن ۰.۵ میلی‌متر کم می‌شود.
  2. کانکتور شارژ MagSafe به این لپ تاپ بازمی‌گردد.
  3. تاچ بار OLED بالای کیبورد حذف می‌شود و کلیدهای ردیف F به لپ تاپ بازمی‌گردند.
  4. هیچ یک از نسخه‌های آن به پردازنده Intel تجهیز نمی‌شود.
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =