اخبار اپل

اپل از مک بوک ایر ۱۳ و ۱۵ اینچی با تراشه M3 رونمایی کرد!

اپل از مک بوک ایر ۱۳ و ۱۵ اینچی با تراشه M3 رونمایی کرد!

اپل امروز نسل جدید لپ تاپ‌های مک بوک ایر ۱۳ و ۱۵ اینچی خودش را با تراشه M3 رونمایی کرد. در عین حال، پیش‌فروش این دو نیز از همین امروز آغاز شده و طی روزهای آتی محموله‌های ارسالی به‌دست مشتریان می‌رسد. مک بوک ایر M3 اپل به GPU و CPU سریع‌تر، موتور عصبی ارتقا یافته و وای فای با سرعتی دو برابر بیشتر از نسل قبلی مجهز شده است. این تراشه جدید همچنین امکان اتصال همزمان به دو نمایشگر خارجی را هم فراهم می‌کند که می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین کمبودهای مدل‌های اپل سیلیکون در مقایسه با اینتلی را جبران کند.

معرفی مک بوک ایر M3

معرفی MacBook Air M3

اما قابلیت اتصال MacBook Air به دو نمایشگر اکسترنال، حاوی نکته مهمی است؛ در واقع این قابلیت فقط زمانی کار می‌کند که درب لپ تاپ بسته باشد. بنابراین نمی‌توانید همزمان با آن دو نمایشگر، از صفحه نمایش لپ تاپ خود استفاده کنید. در صورتی که مک بوک را باز کنید، صفحه روشن می‌شود و مثل مدل‌های قبلی مجهز به M2 و M1 فقط می‌توانید به یک نمایشگر خارجی متصل شوید.

معرفی مک بوک ایر M3

معرفی مک بوک ایر M3

این پیشرفت خوبی برای مک بوک‌های اپل سیلیکون محسوب می‌شود، اما همچنان نسبت به مدل‌های اینتلی یک قدم عقب‌تر هستند. شما در مدل‌های اینتلی Macbook Air می‌توانستید علاوه بر نمایشگر خود لپ تاپ، از دو مانیتور خارجی نیز همزمان با آن استفاده کنید. ما در مقاله‌ای به‌طور مفصل به بررسی مک بوک ایر M2 اپل پرداخته بودیم که دیدن آن خالی از لطف نیست. به‌زودی بررسی نسخه M3 را هم در اختیار شما قرار خواهیم داد که می‌توانید این دو را با یکدیگر مقایسه کنید.

مک بوک ایر M3 با CPU و GPU قوی تر

در بخش مشخصات فنی، مک‌بوک ایر M3 دارای یک CPU سریع‌تر ۸ هسته‌ای به‌همراه یک GPU تا حداکثر ۱۰ هسته است. اپل همچنین به‌لطف حضور یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای سریع‌تر، MacBook Air جدید را «بهترین لپ‌تاپ مصرف‌کننده‌ی جهان برای هوش مصنوعی» می‌نامد. گیرنده‌های وای فای روی این دستگاه برای پشتیبانی از Wi-Fi 6E ارتقا یافته‌اند که سرعت دانلود دو برابر نسل قبلی را ارائه می‌دهد.

معرفی مک بوک ایر M3

معرفی MacBook Air M3

اما از نظر طراحی، تفاوتی بین مدل M3 و M2 مک بوک ایر وجود ندارد. شما همان نمایشگر باریک با ناچ دوربین و بدنه لبه تخت را در اختیار خواهید داشت؛ بنابراین بروزرسانی قابل توجه دو مدل مک بوک ایر ۱۵ اینچی و ۱۳ اینچی معطوف به بخش فنی آن‌ها است. رنگ‌بندی MacBook Air جدید شامل مدل‌های Midnight ،Starlight ،Space Gray و Silver می‌شود. از بین این مدل‌ها، نسخه Midnight به پوشش متفاوتی مجهز شده که تا حد امکان جلوی باقی‌ماندن اثر انگشت روی بدنه دستگاه را می‌گیرد. این دقیقا مشابه مدلی است که اپل با مک بوک پرو M3 در پاییز گذشته معرفی کرده بود.

رنگ‌بندی مک بوک ایر M3 اپل

رنگ‌بندی مک بوک ایر M3 اپل

مک بوک ایر جدید چه قیمتی دارد؟

لپ تاپ‌های جدید اپل از همین امروز از طریق فروشگاه‌های آنلاین اپل قابل سفارش هستند. قیمت MacBook Air ۱۳ اینچی M3 از ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شود که دانشجویان با قیمت ۹۹۹ دلاری می‌توانند آن را تهیه کنند. مدل ۱۵ اینچی نیز با قیمت ۱۲۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد و برای دانشجویان ۱۱۹۹ دلار قیمت دارد؛ بنابراین قیمت MacBook Air M3 مشابه مدل قبلی است.

اما بعد از معرفی نسل جدید Macbook Air و توقف تولید مدل M1، اپل مدل ۱۳ اینچی M2 را با قیمت پایین‌تر ۹۹۹ دلاری همچنان عرضه می‌کند.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 9 =