آی دیوایس ها, نقد و بررسی

آیا خرید آیفون ۱۲ به صرفه و منطقی است؟

آیا خرید آیفون ۱۲ به صرفه و منطقی است؟

اگر تصمیم به ارتقاء گوشی آیفون خورد گرفته‌اید، قطعاً این سوال به ذهن شما آمده است که آیا خرید آیفون ۱۲ به صرفه و منطقی است یا خیر؟

اکنون ۴ مدل آیفون ۱۲ در بازار عرضه شده است. امسال ما یک آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس را داریم. آیفون‌هایی که هر یک نیازهای خاصی را در نظر گرفته‌اند و اکثر آن‌ها کاربران را ترغیب به خرید می‌کنند. اما سوال اینجاست که آیا خرید آیفون ۱۲ تصمیم منطقی است یا آنکه باید منتظر عرضه نسل بعدی آیفون باشید؟

آیا خرید آیفون ۱۲ به صرفه و منطقی است؟

آیا خرید آیفون ۱۲ به صرفه و منطقی است؟

آیا باید منتظر آیفون ۱۳ بمانید؟

به اعتقاد ما اینکه بخواهید چندین ماه منتظر عرضه یک محصول بمانید و خودتان را از استفاده کردن از نسل فعلی آن محروم کنید، تصمیم خوبی به نظر نمی‌رسد. اگر یکی دو ماه با عرضه یک محصول فاصله داشتیم مشکلی نبود؛ اما یک سال، فاصله بسیار زیادی است.

اما هنوز هم فکر می‌کنید آیفون ۱۲ آن آیفونی نیست که مناسب خرید شما باشد و فکر می‌کنید چند دلیل مهم برای نخریدن آن وجود دارد؟ بیایید کمی به این دلایل کاربران بپردازیم.

آیا خرید آیفون ۱۲ منطقی است؟

آیا خرید آیفون ۱۲ منطقی است؟

فقط یک ارتقاء ناچیز در آیفون ۱۲ رخ داده است!

معمولاً دیده‌ایم که شرکت‌های دیگر اپل را به خاطر ارتقاء ناچیز آیفون‌هایش هر ساله مورد تمسخر قرار می‌دهند. ولی به اعتقاد ما پیشرفت‌هایی که در هر مدل از آیفون‌ها نسبت به مدل سال گذشته آن‌ها می‌بینیم قابل تقدیر است. شاید آن‌ها پیشرفت‌های خیلی بزرگی نباشند، اما هدف‌دار هستند و کمک می‌کنند آیفون به محصول بهتری تبدیل شده و در رأس بازار قرار بگیرد. اما امسال اپل تصمیمات عجیبی گرفت.

  • دوربین فقط در مدل آیفون ۱۲ پرو مکس ارتقاء بزرگی داشته است.
  • آیفون‌ها به شبکه 5G مجهز شدند، اما هنوز داشتن این شبکه آنقدرها هم مهم نیست.
  • آیفون‌ها بازطراحی شده‌اند،‌ اما این بازطراحی در بعضی مدل‌های آیفون ۱۲ خوب و در بعضی مدل‌هایش بد بوده است.
  • و از همه مهم‌تر، آیفون‌های جدید اپل نمایشگری با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز را ارائه نمی‌کنند.
آیا خرید آیفون ۱۲ به صرفه و منطقی است؟

آیا خرید آیفون ۱۲ به صرفه و منطقی است؟

همین موارد باعث شده تا بسیاری از کاربران از خرید آیفون ۱۲ دست بکشند و تصمیم بگیرند امسال را هم با آیفون ۱۱ خود سر کنند.

و اما اگر شما قصد خرید آیفون ۱۲ را دارید، حتماً با تمام امکانات این مدل آیفون‌ها آشنا شوید تا برای خرید آن‌ها یا منتظر ماندن تا سال دیگر برای خرید آیفون ۱۳ تصمیم‌گیری کنید. ما این قضیه را برای شما باز می‌کنیم.

نمایشگر آیفون ۱۲

تمام مدل‌های آیفون ۱۲ امسال به یک نمایشگر AMOLED تجهیز شده‌اند. این نمایشگرها بسیار عالی هستند، مشکی را به شکل عمیق نشان می‌دهند و کمتر از پنل‌های LCD حالت شبهی به تصاویر می‌دهند. با این وجود،‌ نرخ رفرش بالایی ارائه نمی‌کنند.

نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی، ترند اصلی سال ۲۰۲۰ هستند

حتی گوشی ارزان قیمت وان پلاس نورد هم از یک نمایشگر ۹۰ هرتزی استفاده می‌کند که به مراتب بهتر از یک نمایشگر ۶۰ هرتزی است. گوشی‌های گوگل پیکسل ۵ و سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اف ای هم یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی دارند. حتی آیپد پرو جدید اپل هم به یک نمایشگر ProMotion مجهز است که نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند.

آیا خرید آیفون ۱۲ منطقی است؟

آیا خرید آیفون ۱۲ منطقی است؟

آنطور که شنیده می‌شود، اپل قصد داشته از یک پنل ۱۲۰ هرتزی برای آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس خود  استفاده کند، اما مشکلات تولید بعد از شیوع کروناویروس باعث لغو این تصمیم شده است.

خبر خوب!

خبر خوب اینکه دو مدل آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس به یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی تجهیز خواهند شد. این درحالیست که دو مدل معمولی و مینی از همان نمایشگر ۶۰ هرتزی استفاده خواهند کرد. بنابراین اگر نمایشگر برای شما مهم است و در انتخاب بین آیفون ۱۲ مینی و ۱۲ معمولی یا منتظر نسل بعدی ماندن گیر کرده‌اید، می‌توانید آیفون‌های نسل فعلی را خریداری کنید.

ماژول دوربین

ماژول دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس بسیار جذاب است. دیافراگم گسترده، یک حسگر بزرگ‌تر و یک لرزشگیر جدید توانمند باعث جذاب شدن آن بوده است. اما اگر نمی‌خواهید یک گوشی بزرگ را در دست بگیرید، یا آنکه هزینه کمتری برای خرید گوشی‌تان انجام دهید چه باید کرد؟ شما می‌توانید از دوربین گوشی آیفون ۱۱ فعلی خود استفاده کنید. اما شنیده می‌شود گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ از حسگر بزرگ به کار رفته در دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس استفاده خواهند کرد.

آیا خرید آیفون ۱۲ منطقی است؟

آیا خرید آیفون ۱۲ منطقی است؟

Dolby Vision HDR

دالبی ویژن HDR قابلیتی است که مناسب تولیدکنندگان محتوای ویدیویی است. با این وجود شکایتی نسبت به آن‌ها وجود دارد. وارد کردن ویدیوهای Dolby Vision HDR در نرم افزارهای مونتاژ ویدیویی دسکتاپی بسیار دشوار است. و اگر هم یک کاربر معمولی هستید، این ویژگی برای شما اهمیتی نخواهد داشت.

هنوز آنتن 5G نسل اول این فناوری است

همیشه این را در مورد نسل‌های اول فناوری‌ها شنیده‌ایم که بهتر است صبر کنیم تا آن‌ها امتحانشان را پس دهند. این قضیه در مورد گوشی‌های منعطف تاشو هم صدق می‌کند. سامسونگ گلکسی زد فولد ۲ امسال به مراتب بهتر از نسل اول گلکسی فولد است. اپل هم از عرضه اولین نسل ساعت هوشمند اپل واچ درس گرفت و اپل واچ سری ۱ را یک سال بعد با پیشرفت‌های چشمگیری عرضه کرد.

آنتن 5G در ‌آیفون ۱۲ بسیار امیدوارکننده است. ما شاهد پوشش باندهای مختلفی توسط آن هستیم که حتی برخی از آن‌ها هنوز استفاده نمی شوند. با این حال، این آنتن هنوز از نسل اول این فناوری استفاده می‌کند.

آیا خرید آیفون ۱۲ به صرفه و منطقی است؟

آیا خرید آیفون ۱۲ به صرفه و منطقی است؟

برخی از کاربران گزارش داده‌اند در برخی مناطق که آنتن‌دهی ضعیفی دارد، آن‌ها هر دو سیگنال 5G و 4G را با یکدیگر از دست می‌دهند. برخی دیگر از کاربران هم گزارش داده‌اند که در هنگام استفاده از 5G باتری گوشی آن‌ها به شکل غیرمعمولی شروع به تخلیه شدن می‌کند.

ما نمی‌دانیم این یک مشکل سخت افزاری است یا با یک به‌روزرسانی نرم افزاری برطرف می شود.

جمع‌بندی

گوشی‌های خانواده آیفون ۱۲ امکانات مناسبی را ارائه می‌کنند که می‌توانید از آیفون‌های قدیمی‌تر با خیال راحت به آن‌ها مهاجرت کنید. اما اگر صاحب مدل‌های آیفون ۱۱ هستید، می‌توانید منتظر عرضه گوشی‌های سری آیفون ۱۳ در سال آینده بمانید تا به‌روزرسانی‌های بیشتری را در بخش‌های مختلف گوشی خود دریافت کنید. و اگر مجبور به خرید هستید، آیفون ۱۲ مین و ۱۲ معمولی گزینه‌های ارزان‌تر و معقولانه‌تری نسبت به دو مدل سری پرو هستند.

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 6 =