اخبار

مک بوک ایر جدید با چیپ M2 و صفحه نمایش ۱۵ اینچی رونمایی شد

مک بوک ایر ۱۵.۳ اینچی جدید با تراشه M2 معرفی شد

آخرین بروزرسانی مطلب در 2 آبان 1403 توسط امیررضا شایسته فر انجام شده است.

اپل در کنفرانس WWDC 2023، مک بوک ایر جدید با صفحه‌نمایش ۱۵ اینچی و پردازنده جدید M2 را معرفی کرد. مک بوک ایر جدید ۱۱.۵ میلی‌متر ضخامت و ۳ پوند وزن دارد. مک بوک ایر جدید دارای مگ سیف و دارای دو پورت تاندربولت ۴ است.

مک بوک ایر جدید ۱۵ اینچی

مک بوک ایر جدید که اپل آن را «نازک‌ترین لپ‌تاپ ۱۵ اینچی جهان» معرفی کرده است، ۱۱.۵ میلی‌متر ضخامت و ۱.۵ کیلوگرم وزن دارد. طبق گفته اپل، تراشه M2 تا ۱۲ برابر سریع‌تر از سریع‌ترین مک بوک ایر مبتنی بر تراشه اینتل و دو برابر سریع‌تر از لپ‌تاپ‌های رقیب است. تراشه M2 یک پردازنده هشت‌هسته‌ای با چهار هسته برای عملکرد و چهار هسته برای کارایی دارد، پردازنده گرافیکی آن ده‌هسته‌ای است و یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای هم دارد. تراشه M2 پهنای باند حافظه ۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه و تا ۲۴ گیگابایت حافظه یکتا (Unified Memory) را پشتیبانی می‌کند.

MacBook Air 15 inch با طراحی بدون فن (fanless)، دارای وب‌کم 1080p، میکروفون‌ها با آرایش سه‌گانه و سیستم صوتی با شش بلندگو «کاملا جدید» با دو توییتر و ساب‌ووفرهایی با فناوری بیس force-cancelling و صدای فراگیر (Spatial Audio) است. هم‌چنین با یک بار شارژ می‌توانید تا ۱۸ ساعت با مک بوک ایر جدید کار کنید.

در قسمت صفحه‌نمایش، ۵۰۰ نیت روشنایی و پشتیبانی از ۱ میلیارد رنگ را شاهد هستیم که در مقایسه با پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های اینتل با پردازنده Core i7، دو برابر واضح‌تر و ۲۵ درصد روشن‌تر خواهد بود.

مثل مک بوک‌های استاندارد، مدل جدید ۱۵ اینچی در چهار رنگ نقره‌ای، خاکستری فضایی، سفید ستاره‌ای و مشکی نیمه‌شب عرضه می‌شود. مک بوک ایر جدید از قیمت پایه ۱۲۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

در انتها پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به معرفی مک استودیو M2 Max و رونمایی از اپل ویژن پرو بزنید تا با یک کیس آماده جذاب و یک محصول کاملاً جدید که فناوری متاورس را متحول می‌کند، آشنا شوید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =