اخبار اپل

مک بوک ایر جدید با چیپ M2 و صفحه نمایش ۱۵ اینچی رونمایی شد

مک بوک ایر ۱۵.۳ اینچی جدید با تراشه M2 معرفی شد

اپل در کنفرانس WWDC 2023، مک بوک ایر جدید با صفحه‌نمایش ۱۵ اینچی و پردازنده جدید M2 را معرفی کرد. مک بوک ایر جدید ۱۱.۵ میلی‌متر ضخامت و ۳ پوند وزن دارد. مک بوک ایر جدید دارای مگ سیف و دارای دو پورت تاندربولت ۴ است.

مک بوک ایر جدید ۱۵ اینچی

مک بوک ایر جدید که اپل آن را «نازک‌ترین لپ‌تاپ ۱۵ اینچی جهان» معرفی کرده است، ۱۱.۵ میلی‌متر ضخامت و ۱.۵ کیلوگرم وزن دارد. طبق گفته اپل، تراشه M2 تا ۱۲ برابر سریع‌تر از سریع‌ترین مک بوک ایر مبتنی بر تراشه اینتل و دو برابر سریع‌تر از لپ‌تاپ‌های رقیب است. تراشه M2 یک پردازنده هشت‌هسته‌ای با چهار هسته برای عملکرد و چهار هسته برای کارایی دارد، پردازنده گرافیکی آن ده‌هسته‌ای است و یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای هم دارد. تراشه M2 پهنای باند حافظه ۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه و تا ۲۴ گیگابایت حافظه یکتا (Unified Memory) را پشتیبانی می‌کند.

MacBook Air 15 inch با طراحی بدون فن (fanless)، دارای وب‌کم 1080p، میکروفون‌ها با آرایش سه‌گانه و سیستم صوتی با شش بلندگو «کاملا جدید» با دو توییتر و ساب‌ووفرهایی با فناوری بیس force-cancelling و صدای فراگیر (Spatial Audio) است. هم‌چنین با یک بار شارژ می‌توانید تا ۱۸ ساعت با مک بوک ایر جدید کار کنید.

در قسمت صفحه‌نمایش، ۵۰۰ نیت روشنایی و پشتیبانی از ۱ میلیارد رنگ را شاهد هستیم که در مقایسه با پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های اینتل با پردازنده Core i7، دو برابر واضح‌تر و ۲۵ درصد روشن‌تر خواهد بود.

مثل مک بوک‌های استاندارد، مدل جدید ۱۵ اینچی در چهار رنگ نقره‌ای، خاکستری فضایی، سفید ستاره‌ای و مشکی نیمه‌شب عرضه می‌شود. مک بوک ایر جدید از قیمت پایه ۱۲۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

در انتها پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به معرفی مک استودیو M2 Max و رونمایی از اپل ویژن پرو بزنید تا با یک کیس آماده جذاب و یک محصول کاملاً جدید که فناوری متاورس را متحول می‌کند، آشنا شوید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 10 =