اخبار اپل

همه چیز درباره قابلیت ارتباط ماهواره ای در آیفون های ۱۴

همه چیز درباره قابلیت ارتباط ماهواره ای در آیفون های ۱۴

قابلیت ارتباط ماهواره ای یکی از امکانات منحصر به فرد آیفون های ۲۰۲۲ است که در این مطلب از فراسیب قصد داریم بیشتر با آن آشنا شویم؛ در ادامه با ما همراه باشید…

خانواده آیفون ۱۴ و سری آیفون ۱۴ پرو اپل شب گذشته بالاخره به صورت رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی شد. در کنار امکانات و قابلیت‌های جدید، این محصولات برای نخستین بار به یک ویژگی منحصر به فرد مجهز هستند که با عنوان سیستم ارتباط ماهواره ای از آن یاد می‌شود.

طبق شایعات، تمامی مدل‌های سری iPhone 14 از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای برخوردار هستند و این موضوع همان طور که اشاره شد، برای نخستین بار میان محصولات اپل رخ داده است. کوپرتینویی‌ها اعلام کرده‌اند که از این روش، در شرایط اضطراری و اورژانسی باید استفاده کنید و نمی‌توانید آن را جایگزینی برای ارتباط از طریق سلولار به حساب آورید.

ارتباط ماهواره ای آیفون ۱۴

پیغام عدم وجود آنتن و پیشنهاد برای ارتباط ماهواره ای در آیفون ۱۴ پرو

تنظیمات قابلیت ارتباط ماهواره ای در خانواده آيفون ۱۴

سرعت حرکت ماهواره‌ها در آسمان بسیار زیاد است و برای استفاده از این ویژگی، شما باید ابتدا به ردیابی ماهواره‌ها برای ایجاد ارتباط بپردازید. آیفون‌های ۲۰۲۲ به شما در شناسایی و ردیابی ماهواره‌ها کمک می‌کنند تا دیوایس خود را در جهت درست نگه دارید و به این ترتیب ارتباط میان دو دستگاه ایجاد خواهد شد. به گفته کوپرتینویی‌ها، این قابلیت تنها در مکان‌های خارج از فضاهای سرپوشیده و در شرایط آب و هوایی مناسب قابل اجرا است.

تصویری از حالت اتصال آیفون به ارتباط ماهواره ای

تصویری از حالت اتصال آیفون به ارتباط ماهواره ای

به محض ایجاد ارتباط ماهواره ای میان آيفون و ماهواره، شما می‌توانید تماس‌های اورژانسی خود را برقرار کنید. همچنین از این طریق می‌توانید برای به اشتراک گذاری لوکیشن خود از طریق اپلیکیشن Find My استفاده کنید.

از آن جا که ایجاد ارتباط میان گوشی و ماهواره کمی طولانی خواهد بود، لذا آيفون از شما سوالاتی خواهد پرسید تا بتواند بهتر به شما راهنمایی برساند. از جمله این سوالات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مورد اورژانسی چیست؟
  • چه کسی به کمک نیاز دارد؟
  • آیا کسی مصدوم شده است؟

به این ترتیب به محض برقراری ارتباط، آیفون شما به صورت خودکار این اطلاعات را با مرکز اورژانس در میان می‌گذارد.

به گفته اپل، آن‌ها از سیستم فشرده‌سازی استفاده می‌کنند که باعث می‌شود حجم پیام‌ها سه برابر کمتر شده و از این طریق، پهنای باند کمتری برای ارسال و دریافت نیاز خواهند داشت.

ارتباط ماهواره‌ای همچنین به صورت پیش فرض با قابلیت تشخیص تصادف (Crash Detection) سازگار است و به این ترتیب در صورت بروز تصادف برای شخص کاربر، آیفون شما قادر است به صورت خودکار با اورژانس تماس گرفته و این موضوع را با آن‌ها در میان بگذارد.

نمایی از سوال‌هایی که از شما پرسیده می‌شود

نمایی از سوال‌هایی که از شما پرسیده می‌شود

ارتباط ماهواره‌ای آیفون ۱۴ در کدام کشورها قابل استفاده است؟

در زمان راه اندازی، این ویژگی از ماه نوامبر تنها در کشور آمریکا و کانادا (به جزء بخش‌هایی در آلاسکا و شمال کانادا) در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین آیفون‌های پارت نامبر چین، هنگ کنگ و ماکائو بدون سیستم سخت‌افزاری ارتباط ماهواره‌ای تولید و عرضه می‌شوند. به گفته اپل، قابلیت یاد شده به مدت دو سال به صورت رایگان در اختیار خریداران سری آیفون ۱۴ و آيفون ۱۴ پرو خواهد بود و پس از آن، برای برخورداری از این ویژگی باید هزینه پرداخت کنید که البته هنوز مبلغ آن از سوی مسئولان این شرکت آمریکایی اعلام نشده است.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =