آپدیت های نرم افزاری, اخبار اپل

قابلیت‌ها و امکاناتی که به زودی به واچ او اس ۹ اضافه می‌شوند

قابلیت‌ها و امکاناتی که به زودی به واچ او اس ۹ اضافه می‌شوند (عکس شاخص نداره)

پاییز ۲۰۲۲ پر از نوآوری‌های هوشمندانه بوده است؛ از اپل واچ اولترا گرفته تا واچ او اس ۹! با این حال به نظر می‌رسد کار اپل برای امسال هنوز تمام نشده و اتفاقات بیشتری در راه است. یکی از این اتفاقات، قابلیت ها و امکانات مورد انتظار در واچ او اس ۹ است که به زودی در به‌روزرسانی جدید عرضه می‌شوند. در فراسیب این قابلیت‌ها و ویژگی‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

قابلیت تشخیص مسیر یا Track Detection در واچ او اس ۹

ردیابی مسیر که در صفحه محصول Apple Watch Ultra با لیبل «به زودی» دیده می‌شود، یکی از ویژگی‌هایی است که در آینده شاهد آن خواهیم بود و برای دوندگان و ورزشکارانی که به دو علاقمند هستند عالی خواهد بود.

طبق پیش‌نمایشی که اپل از این قابلیت در اختیار کاربران قرار داده، می‌توان عملکرد آن را در برنامه Workout دید. این ویژگی به طور خودکار عمل می‌کند و زمانی که به مسیری مناسب دویدن می‌رسید، آن را شناسایی می‌کند و از شما می‌خواهد مسیر مورد نظرتان را انتخاب کنید تا بر اساس آن، با دقیق‌ترین معیارها اندازه‌گیری کند.

قابلیت تشخیص مسیر (Track Detection)

اپل می‌گوید:

وقتی برنامه Workout تشخیص می‌دهد شما به یک مسیر مناسب دویدن رسیده‌اید، هم از داده‌های نقشه اپل و هم جی پی اس استفاده می‌کند تا دقیق‌ترین سرعت، مسافت و نقشه راه را به شما بدهد.

قابلیت مسیر مسابقه یا همان Race Route

اگر دویدن در فضای باز یا دوچرخه‌سواری جزو برنامه تمرینی شماست، آپدیتی که «آخر امسال» عرضه می‌شود شامل یکی از قابلیت ها و امکانات مورد انتظار در WatchOS 9 است که به آن «مسیر مسابقه» می‌گویند. این قابلیت به شما کمک می‌کند بهترین عملکرد را داشته باشید.

قابلیت ها و امکانات مورد انتظار در واچ او اس ۹

قابلیت مسیر مسابقه (Race Route)

اپل می‌گوید:

اگر یکی از تمرین‌های همیشگی شما Outdoor Run یا Cycle است، می‌توانید خودتان را به چالش بکشید و با آخرین یا بهترین رکوردی که داشتید مسابقه دهید و به طور لحظه‌ای بازخورد دریافت کنید تا به جایی که باید برسید.

رومینگ بین‌المللی در WatchOS 9

رومینگ بین‌المللی هم یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدی است که قرار است به WatchOS 9 اضافه شود و در حال حاضر با لیبل «به زودی» و در صفحه محصول اپل واچ سری ۸ دیده می‌شود و به احتمال خیلی زیاد برای اپل واچ اولترا هم در دسترس خواهد بود.

اپل می‌گوید:

با رومینگ بین‌المللی، می‌توانید تماس برقرار کنید، پیامک ارسال کنید، موسیقی پخش کنید و در مواقع اضطراری و در بسیاری از جاهایی که سفر می‌کنید، از آن کمک بگیرید.

قابلیت هوم کیت

یکی از قابلیت ها و امکانات مورد انتظار از واچ او اس ۹ که قرار است با آپدیت جدید عرضه شود، قابلیت‌های بیشتر برای هوم کیت است و برای ساعت‌هایی که برای کودکان تنظیم شده کارآمد خواهد بود.

قابلیت هوم کیت (HomeKit)

اپل می‌گوید:

کودکان می‌توانند به عنوان یکی از اعضا به برنامه Home دعوت شوند و می‌توانند از دیوایس‌هایی مثل هوم پاد و لوازم جانبی هوشمند خانه مثل سرمایش و گرمایش و چراغ‌ها استفاده کنند. آپدیتی که در آینده عرضه می‌شود به والدین این امکان را می‌دهد تا با استفاده از Family Setup کلیدهای خانه، کلیدهای هتل و موارد دیگر را به Wallet اضافه کنند.

اپلیکیشن +Oceanic در واچ او اس ۹

کاربران اپل واچ اولترا برنامه‌ای به نام Depth را روی دیوایس خود دارند که برای ثبت عمق و اندازه‌گیری دمای آب از آن استفاده می‌کنند. برنامه شخص ثالثی به نام Oceanic+ هم وجود دارد که یکی از قابلیت ها و امکانات مورد انتظار از واچ او اس ۹ است. اپل به جای طراحی و استفاده از اپلیکیشن غواصی خود، از متخصصان «اوشنیک» کمک گرفته‌اند تا اپل واچ اولترا را به یک کامپیوتر غواصی تبدیل کنند. اپل واچ اولترا برای غواصی تفریحی تا عمق ۴۰ متر طراحی و تولید شده است.

اپل می‌گوید:

برنامه +Oceanic در آیفون با ادغام شرایط محلی مانند جزر و مد، دمای آب و حتی اطلاعات دیگر مثل قدرت دید و جریانات دریایی که کاربران دیگر به اشتراک گذاشتند، کارایی فراتر از عمق و زمان دارد و یک دستیار به تمام معناست.

اپل واچ می‌تواند برای غواصی سریع و آسان برنامه‌ریزی کند. تمام هشدارهای امنیتی که از یک دستیار حرفه‌ای غواصی انتظار دارید در +Oceanic وجود دارد؛ از محدودیت‌ها گرفته تا اقدامات مناسب و توقف‌های ایمنی.

اپلیکیشن +Oceanic

اوشنیک می‌گوید:

تشخیص عمق (از جمله هشدارهای ایمنی)، ردیابی جی پی اس، لاگ بوک (تا ۱۲ رکورد غواصی)، غواصی با لوله مخصوص و موارد دیگر به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

تجربه ناب واچ او اس ۹

قابلیت های مورد انتظار از واچ او اس ۹

قابلیت های مورد انتظار از واچ او اس ۹

در کنار قابلیت ها و امکانات جدید در واچ او اس ۹ که به زودی عرضه می‌شود، اوشنیک اعلام کرده برای دسترسی کاربران به گزینه‌های پیشرفته‌تر اشتراک در نظر گرفته است که می‌توان به صورت روزانه یا سالانه دریافت کرد. ویژگی‌ها و امکانات فوق‌العاده‌ای به واچ او اس ۹ اضافه می‌شود که بهترین اپل واچ ساخته شده تا امروز را یک پله هم بالاتر می‌برد.

همچنین در صورتی که میخواهید بدانید اپل واچ شما امکان دریافت WatchOS 9 را دارد یا خیر، میتوانید لیست اپل واچ های سازگار با واچ او اس ۹ را مطالعه کنید.

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 11 =