اخبار اپل

احتمال طراحی جدید watchOS 10 با تمرکز روی ویجت ها

لوگوی احتمالی watchOS 10

طبق گزارش‌ها، اپل در حال اجرای برخی تغییرات عمده روی اپل واچ است که بخشی از آن شامل طراحی جدید watchOS 10 خواهد بود. طبق گزارش جدیدی که از بلومبرگ منتشر شده، watchOS 10 تغییرات بزرگی در رابط کاربری خواهد داشت و تمرکز زیاد روی ویجت‌ها را شاهد خواهیم بود.

«مارک گورمن» در آخرین نسخه از خبرنامه پرطرفدارش این خبر را منتشر کرد. گورمن پیش‌تر تأیید کرده بود که watchOS 10 «تغییرات قابل توجهی» خواهد داشت و در خبرنامه به طور مفصل درباره انتظارات کاربران توضیح داد.

تغییرات احتمالی watchOS 10

واچ او اس ۱۰ طراحی جدید خواهد داشت و از ویجت‌ها به عنوان «بخش مرکزی» و مهم‌ترین قسمت رابط کاربری پشتیبانی خواهد شد. طراحی جدید به عنوان «یادبود واچ فیس Siri» و شبیه «Widget Stacks» توصیف شده است و در حال حاضر در iPhone و آیپد وجود دارد.

طراحی جدید watchOS 10

طراحی جدید watchOS 10

در اصل هدف و برنامه اپل این است که به کاربران اجازه داده شود در میان مجموعه‌ای از ویجت‌های مختلف، برای ردیابی فعالیت‌ها، آب‌وهوا، شاخص‌های سهام، قرارهای تنظیم شده در تقویم و موارد دیگر، به جای باز کردن برنامه‌ها، با یک نگاه اطلاعات لازم را کسب کنند. خبر خوب اینکه رابط کاربری جدید در watchOS 10 برای تمام واچ فیس‌ها در دسترس خواهد بود.

در راستای «دسترسی سریع‌تر به اطلاعات»، اپل در حال بررسی تغییر عملکرد دکمه چرخان (Digital Crown) اپل واچ است. در نسخه فعلی، فشار دادن دکمه چرخان شما را به صفحه اصلی اپل واچ می‌برد. اما طبق چیزی که در watchOS 10 در حال آزمایش است، فشار دادن این دکمه، ویجت‌های جدید را فعال می‌کند.

در نهایت باید گفت قابلیت جدیدی که قرار است به watchOS 10 اضافه شود، شباهت زیادی به ویژگی «Glances» در نسخه اولیه واچ او اس دارد که وقتی صفحه از پایین به بالا کشیده می‌شد، این ویژگی قابل مشاهده بود. این قابلیت دسترسی سریع به اعلان‌های مربوطه را هم از اپل و هم از برنامه‌های شخص ثالث ممکن می‌کرد و در نهایت توسط اپل و در آپدیت‌های بعدی watchOS کنار گذاشته شد.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =