نقد و بررسی

وبسایت آموزشی Codecademy برای یادگیری پایتون مناسب است؟

وبسایت آموزشی Codecademy برای یادگیری پایتون مناسب است؟

کد آکادمی یا همان کدکدمی (Codecademy) پلتفرم یادگیری آنلاین است که دوره‌های خوبی نیز برای زبان برنامه‌نویسی پایتون دارد. در حال حاضر پایتون یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است. از این زبان برنامه‌نویسی برای ایجاد فناوری‌های هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و برنامه‌نویسی کاربردی استفاده می‌شود. دوره‌های ارائه شده در کد آکادمی نمایی کلی از پایتون و روش‌هایی کاربردی برای استفاده از آن را ارائه می‌دهد. در ادامه برخی از سوال‌های مهم و پرتکرار را درباره این پلتفرم و دوره‌های آن مرور می‌کنیم تا بهتر تصمیم بگیرید که آیا Codecademy برای یادگیری پایتون مناسب است یا نه.

دوره Learn Python 3 در کد آکادمی رایگان است؟

خیر. برای دسترسی به این دوره باید Codecademy Pro یا اکانت پریمیوم کد آکادمی را داشته باشید. البته چند دوره رایگان پایتون در این پلتفرم وجود دارد که می‌توانید سفر جذاب برنامه‌نویسی را با این روش آغاز کنید.

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی محبوب است که در صنایع مختلف استفاده می‌شود. از این زبان برنامه‌نویسی در انواع مشاغل فنی استفاده می‌شود و یک ابزار برنامه‌نویسی ضروری و کاربردی است. در توسعه وب، تحلیل داده، توسعه نرم‌افزار و یادگیری ماشینی از پایتون استفاده می‌شود و خواندن و درک این زبان برنامه‌نویسی آسان است.

یادگیری پایتون از طریق دوره‌های آنلاین یک گزینه عالی است و این سوال مطرح می‌شود که آیا وبسایت آموزشی کد آکادمی برای یادگیری پایتون مناسب است یا نه. منابع یادگیری در این وبسایت تعاملی است و بسیاری از تمرین‌های کاربردی را برای یادگیری بهتر در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

پلتفرم آموزشی کد آکادمی Codecademy

پلتفرم آموزشی کد آکادمی Codecademy

با شرکت در دوره‌های آموزشی وبسایت کد آکادمی با مفاهیم اساسی پایتون ۳ آشنا می‌شوید. آموزش‌های ویدیویی در این دوره ۲۵ ساعته هستند و برای مبتدیان نقطه شروع فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آیند و می‌توانند برای درک و فهم سایر مفاهیم و تئوری‌های پیشرفته آماده شوند.

دوره Learn Python 3 در کد آکادمی رایگان نیست

پیش از خرید اشتراک پریمیوم و شروع یادگیری، می‌توانید دوره آزمایشی ۷ روزه کد آکادمی را تست کنید. این دوره آزمایشی شما را با مزایای اشتراک پریمیوم آشنا می‌کند:

  • دسترسی به تمام مطالب دوره آنلاین و فیلم‌های آموزشی
  • راهنمایی و پشتیبانی گام به گام هنگام یادگیری کدنویسی با کد آکادمی
  • دسترسی به تمام پروژه‌ها در دنیای واقعی
  • بسته‌های تمرینی، مسیرهای تقویت مهارت و سایر آموزش‌های آنلاین
  • چالش‌های کدنویسی و امکان رقابت با دانش‌آموزان دیگر
  • ارائه گواهی و مدرک معتبر در پایان دوره
  • انجمنی از هم‌دوره‌ای‌ها و افراد ماهرتر برای پشتیبانی و کمک

ایا کد آکادمی برای یادگیری پایتون مناسب است؟

بله،‌ Codecademy برای یادگیری پایتون مناسب است. کد آکادمی یک پلتفرم آنلاین با محتوای آموزشی مناسب برای یادگیری زبان برنامه‌نویسی پایتون است و مخصوصا برای کسانی خوب است که تازه وارد برنامه‌نویسی شدند. برای برنامه‌نویسانی که روی زبان‌های دیگر کار می‌کنند اما دوست دارند پایتون یاد بگیرند هم عالی است.

پایتون به عنوان اولین زبان برنامه‌نویسی که می‌خواهید یاد بگیرید عالی است و یادگیری آن فرصت‌های شغلی زیادی ایجاد می‌کند. درک این زبان در تجزیه و تحلیل داده، یادگیری ماشینی‌، علم داده و توسعه نرم‌افزار کاربرد دارد.

کد آکادمی برای یادگیری پایتون

پنل رایگان پلتفرم کد آکادمی

کد آکادمی یک پلتفرم یادگیری تعاملی است که طیف گسترده‌ای از دوره‌های آنلاین را به ۱۲ زبان برنامه‌نویسی مثل HTML و CSS ارائه می‌دهد. همه این دوره‌ها مبتنی بر متن هستند و دارای ویرایشگری است که در واقع محیط کدنویسی به حساب می‌آید. کد آکادمی ده‌ها دوره آموزشی درباره پایتون دارد که از سطح مبتدی تا متوسط است. در این دوره‌ها موضوعات مختلفی آموزش داده می‌شوند که عبارتند از:

  • یادگیری ماشینی (Machine Learning)
  • وب اسکرپینگ (Web Scraping)
  • دستور شرطی (Conditional Statements)
  • رگرسیون خطی (Linear Regression)
  • بسته‌های نرم‌افزاری پایتون مثل نام‌پای (NumPy)
  • تجسم داده (Data Visualization)
  • ساختارهای داده پایتون

می‌توانید یادگیری پایتون را در کد آکادمی به شکل یک دوره خصوصی و فردی یا به عنوان یک مسیر برای تقویت مهارت‌های خود انتخاب کنید.

کد‌ آکادمی به دانش‌آموزان کمک می‌کند مفاهیم اساسی و بنیادی برنامه‌نویسی با پایتون را یاد بگیرند. این مفاهیم پایه و اساس دوره‌های پیشرفته‌تر هستند. آزمون‌ها، تمرین‌های تعاملی و چالش‌های کدنویسی به شما کمک می‌کنند آنچه را که یاد می‌گیرید به خاطر بسپارید و از آن‌ها در کار استفاده کنید. هم‌چنین می‌توانید مفاهیم بنیادی را با انجام دادن پروژه‌های عملی یاد بگیرید و مهارت‌های خود را تقویت کنید.

مزایا و معایب یادگیری پایتون در کد آکادمی

مثل تمام پلتفرم‌های آنلاین دیگر، یادگیری پایتون در کد آکادمی مزایا و معایبی هم دارد که در ادامه درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم.

مزایا

  • این پلتفرم آنلاین یادگیری، کاربرپسند و کار کردن با آن راحت است.
  • اکثر دوره‌ها پیش‌نیاز مهمی ندارند و فقط کافی است اتصال اینترنت پرسرعت و قابل اعتماد داشته باشید.
  • دوره‌های پایتون کد آکادمی برای کسانی که می‌خواهند این زبان را یاد بگیرند عالی است و مبتدیان می‌توانند با مفاهیم اولیه و بنیادی این زبان برنامه‌نویسی آشنا شوند.
  • پس از اتمام دوره، گواهی پایان دوره دریافت خواهند کرد.
  • برای دسترسی به تمام محتوای دوره‌ها باید اشتراک دریافت کنند که قیمت معقولی دارد.

معایب

  • کد آکادمی دوره‌های ساده و پایه پایتون را ارائه می‌دهد و اگر به دنبال یادگیری پیشرفته هستید، این پلتفرم مناسب شما نیست.
  • نظرات کاربران درباره این پلتفرم نشان می‌دهد دوره‌ها بیشتر «چگونگی» را آموزش می‌دهند و درباره «چرایی» صحبت نمی‌کنند.
  • نمی‌توان دوره‌ها را رد کرد و باید دروس فعلی خود را به پایان برسانید تا درس‌های دیگر فعال شوند. این مورد می‌تواند کلافه‌کننده باشد چرا که عده‌ای ممکن است با مفاهیم ساده آشنا باشند و وقتشان تلف شود.
  • سبک یادگیری مبتنی بر متن ممکن است برای همه دانش‌آموزان مناسب نباشد و عده‌ای آموزش ویدیویی یا صوتی را بیشتر بپسندند.

برنامه‌نویسی پایتون مثل سایر مهارت‌ها نیاز به تمرین زیادی دارد. باید دانش برنامه‌نویسی را در موقعیت‌های مختلف در دنیای واقعی به کار بگیرید و از آن استفاده کنید. اگر می‌خواهید تجربه بیشتری در برنامه‌نویسی داشته باشید، تجربه عملی لازم است.

مزایا و معایب یادگیری پایتون در کد آکادمی

مزایا و معایب کد آکادمی

کد آکادمی از پایتون ۲ استفاده می‌کند یا پایتون ۳؟

کد آکادمی از پایتون ۲ و ۳ استفاده می‌کند. اگر در برنامه‌نویسی پایتون استعداد دارید، احتمالا نمی‌دانید کدام نسخه را یاد بگیرید. این پلتفرم دوره‌هایی تعاملی دارد که هر دو نسخه را آموزش می‌دهد.

پایتون یکی از ساده‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای یادگیری است. پایتون ۲ که با پایتون ۳ جایگزین شده، پر استفاده‌ترین نسخه پایتون است. با این حال، این زبان مدام در حال تغییر است و برنامه‌نویسان جدید تصمیم می‌گیرند سفر یادگیری برنامه‌نویسی را با پایتون ۳ آغاز کنند.

شرکت‌ها و کسب‌وکارها هم برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها را بر پایه پایتون ۳ می‌سازند و شرکت‌هایی مثل اینستاگرام و فیسبوک از پایتون ۲ به ۳ مهاجرت کرده‌اند و نشان می‌دهد پایتون ۲ به زودی منسوخ خواهد شد.

تفاوت‌های پایتون ۲ و پایتون ۳

مهم‌ترین تفاوت‌های بین پایتون ۲ و پایتون ۳ می‌توانند به شما کمک کنند تصمیم بگیرید کدام نسخه را یاد بگیرید. برخی از تفاوت‌های عمده این دو نسخه عبارتند از:

  • رشته‌ها (Strings): رشته‌های پایتون ۲ به طور پیش‌فرض به صورت ASCII ذخیره می‌شوند، در حالی که رشته‌های پایتون ۳ به صورت Unicode ذخیره می‌شوند. این مورد انعطاف‌پذیرتر است و می‌تواند حروف را به شکل زبان‌های خارجی، نمادها و حتی ایموجی ذخیره کند. در پایتون ۳ گزینه‌های بیشتری وجود دارند.
  • تقسیم عددی (Integer Division): پایتون ۲ پاسخ شما را به نزدیک‌ترین عدد کامل گرد می‌کند،‌ در حالی که پایتون ۳ پاسخ دقیق را به شما می‌دهد.
  • نحوه نمایش دستورها (Print Statements): نحوه نمایش دستورها در پایتون ۲ با نحوه نمایش عملکرد () در پایتون ۳ جایگزین شده است. پایتون ۲ دستور را به صورت “hello” نشان می‌دهد، در حالی که در پایتون ۳ به شکل (“hello”) است.
  • تایپ کردن (Typing): پایتون ۳ از تایپ پشتیبانی می‌کند، اما پایتون ۲ پشتیبانی نمی‌کند.
کد آکادمی برای یادگیری پایتون

تفاوت‌های پایتون ۲ و پایتون ۳

یادگیری دوره Learn Python 2 که یک دوره آموزشی کامل برای مبتدیان است، خیلی هم بد نیست، چرا که مفاهیم اولیه و بنیادی در هر دو نسخه پایتون وجود دارد و یادگیری آن‌ها لازم است. ممکن است لازم باشد در پروژه یا موقعیتی خاص از هر دو نسخه استفاده کنید. برای مثال:

  • اگر مهندس DevOps هستید که از Fabric یا Ansible استفاده می‌کند. بخش‌هایی از این ابزارهای مدیریتی هنوز به پایتون ۳ منتقل نشده‌اند.
  • اگر برنامه یا نرم‌افزاری هنوز از کدهای قدیمی پایتون ۲ استفاده می‌کنند.
  • اگر با نرم‌افزار شخص ثالثی کار می‌کنید که هنوز از پایتون ۲ استفاده می‌کند.

بهترین دوره یادگیری پایتون در کدکدمی

بهترین دوره آموزشی مقدماتی پایتون در کد آکادمی Python 3 است. این دوره مفاهیم بنیادی این زبان برنامه‌نویسی را به شما آموزش می‌دهد. دوره Learn Python 3 یک دوره آموزشی محبوب است که به شما کمک می‌کند مفاهیم اساسی زبان برنامه‌نویسی پایتون را یاد بگیرید و در سایر زبان‌های برنامه‌نویسی به کار ببرید.

البته این دوره در کد آکادمی پرو در دسترس است و برای استفاده از محتوای آموزشی باید اشتراک کد آکادمی این پلتفرم را دریافت کنید تا دوره‌ها را به صورت آنلاین داشته باشید. دوره مقدماتی پایتون که برای مبتدیان طراحی شده، مفاهیم اصلی برنامه‌نویسی را به شما آموزش می‌دهد. سرفصل‌های دوره پایتون ۳ عبارتند از:

  • متغیرهای Boolean و عملگرهای منطقی
  • ساختارهای داده پایتون
  • توابع پایتون
  • انواع داده در پایتون
  • نحوه کار با فایل‌های متنی، CSV و JSON

بهترین مهارت‌ها در دوره آموزشی پایتون کد آکادمی

اگر می‌خواهید مهارت‌های خاصی را در پایتون تقویت کنید، می‌توانید مسیر مهارتی را انتخاب کنید که روی مهارت‌های عملی تمرکز دارد. با این حال، بیشتر مسیرهای مهارتی برای افراد مبتدی و متوسط مناسب هستند.

مسیرهای مهارتی پایه و زیرساخت دانش شما را در پایتون قوی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های دنیای واقعی را توسعه دهید. این مهارت‌ها فرصت‌هایی را برای شما ایجاد می‌کند که می‌توانید در شرکت‌های مختلف فناوری کار کنید. طیف گسترده‌ای از مسیرهای مهارت در کد آکادمی وجود دارد که عبارتند از:

  • تجسم داده‌ها: این مسیر به شما کمک می‌کند تکنیک‌های تجسم داده را بیاموزید و مهارت‌های استفاده از نمودارها و چارت‌ها را برای ارائه داده‌ها به کار بگیرید.
  • تجزیه و تحلیل داده‌ها: در این مسیر نحوه کار با NumPy، Matplotlib، SciPy و Jupyter را یاد می‌گیرید تا داده‌ها را ردیابی و تحلیل کنید و از اطلاعات به دست آمده برای تصمیم‌گیری‌های تجاری استفاده کنید.
  • ساخت مدل یادگیری ماشینی: این مسیر به شما کمک می‌کند ساخت مدل‌های یادگیری ماشینی با پایتون را یاد بگیرید.
  • مهندسی ویژگی‌ها: در این مسیر یاد می‌گیرید چگونه از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای انجام تجزیه و تحلیل داده‌های اکتشافی و برای دریافت بینش استفاده کنید.
  • اصول یادگیری ماشینی: این مسیر یادگیری شما را با مفاهیم بنیادی یادگیری ماشینی آشنا می‌کند و در آن یاد می‌گیرید چگونه داده‌ها و اطلاعات را معنا کنید.

سخن آخر

پایتون این روزها یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی پرطرفدار است و انتظار می‌رود در آینده هم همین‌قدر محبوب باشد، چرا که قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای برای فناوری‌های نوظهور دارد. با افزایش تقاضا برای استفاده از این زبان برنامه‌نویسی در دنیا، نیاز به آموزش هم بیشتر می‌شود. فرقی نمی‌کند مبتدی باشید یا کمی با زبان‌های برنامه‌نویسی آشنا باشید، یادگیری پایتون می‌تواند فرصت خوبی برای پیشرفت باشد. یادگیری پایتون می‌تواند در کلاس‌های حضوری یا دانشگاه باشد، اما بعد از کرونا و دیجیتالی و آنلاین شدن بیش از پیش زندگی همه ما، یادگیری آنلاین و مجازی بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه برای یادگیری پایتون است. کد آکادمی یکی از کاربردی‌ترین و کامل‌ترین دوره‌های آموزش آنلاین پایتون است که برای کاربران مبتدی تا متوسط طراحی شده و یکی از محبوب‌ترین گزینه‌هایی است که خرید اشتراک و استفاده از تمام محتوای آموزشی آن ارزشمند است.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + پنج =