آموزش و ترفند WatchOS

آموزش کامل و قدم به قدم ریستور بکاپ اپل واچ

آموزش کامل و قدم به قدم ریستور بکاپ اپل واچ

اگر در موقعیتی هستید که مجبور به ریستور بکاپ اپل واچ خود هستید، ادامه این مطلب از فراسیب را از دست ندهید. دلایل مختلفی می‌تواند وجود داشته باشد تا شما نیاز به ریستور کردن بکاپ (نسخه پشتیبان) اپل واچ خود داشته باشید. در این مطلب آموزش کامل و قدم به قدم ریستور بکاپ اپل واچ را خدمت شما ارائه می‌دهیم.

اگر اپل واچ جدید خریده‌اید و یا به اشتباه ساعتتان را به عنوان یک دستگاه جدید Pair کرده‌اید، نیاز دارید تا اطلاعات و نسخه بکاپ اپل واچ قبلی خود را بازگردانی کنید. درست همانند آیفون‌ها، آی‌پدها و مک‌ها، اپل واچ شما نیز از قابلیت بک آپ گیری، برای ذخیره تمام اطلاعاتتان استفاده می‌کند تا در صورتی که بعدها به آن نیاز داشتید، بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

اپل واچ سری ۷

اپل واچ سری ۷

بر خلاف سایر دستگاه‌های اپل، در اپل واچ، نیازی به پشتیبان‌گیری دستی نیست؛ زیرا این ساعت به طور خودکار از تمام اطلاعات شما در آیفونی که با آن Pair شده است، نسخه‌ی پشتیبان تهیه می‌کند! به عبارتی هنگامی که شما از آیفونتان در iCloud یا iTunes نسخه‌ی پشتیبان تهیه می‌کنید، نسخه‌ی پشتیبان اپل واچ شما نیز به نحوی در اطلاعات گنجانده می‌شود.

نحوه ریستور بکاپ اپل واچ توسط آیفون

این نکته را باید بدانید که اگر ساعت خود را از قبل تنظیم کرده باشید، دیگر نمی‌توانید به صورت دستی نسخه پشتیبان را ریستور کنید! بنابراین، باید Apple Watch خود را از حالت Pair شده بیرون بیاورید و مجدد آن را از نو تنظیم کنید.

  1. برنامه‌ Watch را در آیفون خود اجرا کنید.
آموزش کامل ریستور بکاپ اپل واچ

برنامه Watch

  1. با این کار شما به بخش My Watch برنامه هدایت می‌شوید. در این قسمت، بر روی All Watches که در گوشه سمت چپ بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.
محیط برنامه Watch در آیفون

محیط برنامه Watch در آیفون

  1. در مرحله بعد، اپل واچی که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید را انتخاب کرده و سپس بر روی نماد i کنار آن ضربه بزنید.
بازگردانی اطلاعات اپل واچ

بازگردانی اطلاعات اپل واچ

  1. در این منو گزینه Unpair Apple Watch را انتخاب کنید.
گزینه Unpair اپل واچ

گزینه Unpair اپل واچ

  1. در این مرحله باید رمز عبور Apple ID خود را در کادر مربوطه وارد کنید. جزئیات را وارد کنید و سپس بر روی Unpair ضربه بزنید تا فرآیند مورد نظر شروع شود. این فرآیند ممکن است یک یا دو دقیقه طول بکشد تا تکمیل شود.
وارد کردن اطلاعات اپل آیدی

وارد کردن اطلاعات اپل آیدی

  1. صفحه‌ی پایین را در برنامه‌ Apple Watch خواهید دید. روی Start Pairing ضربه بزنید تا اپل واچی را که هنوز جفت نکرده‌اید، Pair کنید.
جفت کردن Apple Watch با آیفون

جفت کردن Apple Watch با آیفون

  1. در مرحله بعد، به جای اینکه اپل واچ خود را به عنوان یک اپل واچ جدید تنظیم کنید، باید نسخه بک آپ قبلی که می‌خواهید از آن استفاده کنید را انتخاب کنید و سپس روی Continue ضربه بزنید.
بازگردانی بکاپ اپل واچ

بازگردانی بکاپ اپل واچ

چند دقیقه‌ طول می‌کشد تا بتوانید اپل واچتان را با تمام اطلاعات قدیمی خود تنظیم کنید.

به جز روشی که در بالا گفته شد، هیچ راه دیگری وجود ندارد تا بتوانید اطلاعات و نسخه پشتیبان اپل واچ خود را بازیابی کنید! بنابراین اگر روزی بخواهید بکاپ دیگری را در ساعت هوشمند خود ریستور کنید، باید ساعت خود را Unpair کنید و تمامی مراحل بالا را انجام دهید تا بتوانید از آن اطلاعات استفاده کنید.

نکات مهم برای ریستور بکاپ اپل واچ

باید بدانید که وقتی اتصال بین اپل واچ و آیفون را قطع می‌کنید، آیفون شما به طور خودکار، قبل از اینکه تمام داده‌ها و اطلاعات روی آن پاک شود، یک نسخه‌ی پشتیبان از اپل واچ شما ایجاد می‌کند؛ اما اگر اپل واچ شما در موقعیتی باشد که با آیفون شما جفت نشده باشد، ممکن است این پشتیبان‌گیری انجام نشود و به آخرین اطلاعات ساعتتان دسترسی نداشته باشید!

بازگردانی اطلاعات Apple Watch

بازگردانی اطلاعات Apple Watch

توجه داشته باشید که در فرایند بک آپ گیری، از اطلاعاتی مانند اتصالات بلوتوث، کارت‌های اعتباری یا نقدی که برای بخش‌های Apple Pay، رمز عبور و پیام‌ها استفاده می‌شوند، بکاپ تهیه نمی‌شود! همچنین باید بدانید که اگر شما اپل واچ را برای یکی از اعضای خانواده‌تان و با استفاده از آیفون خودتان راه‌اندازی کرده‌اید، نسخه‌ای که به عنوان پشتیبان تهیه می‌شود، به‌ جای اینکه در آیفون شما ایجاد شود، مستقیماً در حساب iCloud اعضای خانواده ایجاد می‌شود.

امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد؛ همچنین می‌توانید در صورت تمایل آموزش پیدا کردن اپل واچ گم شده و نحوه ریست فکتوری اپل واچ هنگام فراموشی رمز را نیز مطالعه کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهسا نمیرانیان

از صفر شروع کردم و تو هر زمینه‌ای یه سرکی کشیدم؛ تولید محتوا (متنی، گرافیکی و ویدیویی)، سئو، دیجیتال مارکتینگ، وردپرس و طراحی سایت و کارای مرتبط تو این زمینه‌ها؛ شروع کارم از 6 سال پیش و با دنیای اپل و محصولاتش بود و هنوزم طرفدار پروپاقرصشم:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =