اخبار اپل

آپدیت واچ او اس ۹ با قابلیت های ورزشی بیشتر رونمایی شد

آپدیت واچ او اس ۹ با قابلیت های ورزشی بیشتر رونمایی شد

اپل در رویداد WWDC 2022 که امشب برگزار کرد، به معرفی واچ او اس ۹ و به دنبال آن واچ فیس‌های متنوع با قابلیت شخصی‌سازی بیشتر نسبت به قبل، اپلیکیشن Workout پیشرفته، ارزیابی مراحل خواب، ویژگی AFib History و همچنین Medications app که قابلیتی جدید به شمار می‌رود پرداخته است.

در ادامه این مطلب از فراسیب، بیشتر در رابطه با این آپدیت جدید اپل واچ صحبت خواهیم کرد…

واچ فیس های جدید در واچ او اس ۹

چهار واچ فیس جدید در آپدیت watchOS 9 به ترتیب زیر هستند:

  1. Astronomy (ستاره شناسی): یک واچ فیس اصلی که به طور کامل بازسازی شده است را ارائه می‌دهد.
  2. Lunar (قمری): این watch face به بیان رابطه بین تقویم میلادی و قمری می‌پردازد. 
  3. Playtime (بازی): یک تصویر متحرک هنری است که مختص اپل واچ است و با همکاری هنرمند Joi Fulton ساخته شده است.
  4. Metropolitan (شهر بزرگ): یک صفحه ساعت کلاسیک است که می‌توان با چرخاندن Digital Crown، سبک آن را تغییر داد.

واچ فیس های جدید watchOS 9

اضافه شدن برنامه Podcasts روی اپل واچ

برنامه پادکست اپل، حال به همراه ویژگی‌های جدید از جمله قابلیت جستجوی نمایش‌ها از طریق Apple Watch، دسترسی به عملکرد Listen Now و همچنین برنامه برای کودکان با قابلیت Family setup ارائه می‌شود.

بروزرسانی اپلیکیشن workouts در واچ او اس ۹

اپلیکیشن workouts

اپلیکیشن Workouts اپل برای ثبت و پیگیری ضربان قلب کاربر در حین دویدن، یک آپدیت بزرگ به همراه دارد. علاوه بر این، اپل برنامه تناسب اندام یا همان اپ Fitness را برای همه کاربران آیفون (بدون نیاز به دسترسی به اپل واچ) اضافه می‌کند. همچنین واچ او اس جدید با استفاده از هوش مصنوعی، به آنالیز دویدن کاربر می‌پردازد و اطلاعات دقیقی را در این خصوص ارائه می‌دهد.

در برنامه Workouts می‌توان هشدارهای جدید از جمله سرعت، قدرت، ضربان قلب و آهنگ را به منظور راهنمایی کاربران در طول تمرین اضافه کرد.

ثبت و بررسی کیفیت خواب با برنامه Sleep

ثبت و بررسی کیفیت خواب با برنامه sleep در واچ او اس ۹

اپلیکیشن sleep در واچ او اس ۹ به ثبت مرحله‌ای خواب می‌پردازد، بدین معنی که مراحل یک خواب معمولی را که عبارتند از (REM، Core، Deep) به طور دقیق ارزیابی می‌کند و اطلاعات زیادی را در این زمینه در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

قابلیت Medications در واچ او اس ۹

قابلیت Medications در آپدیت جدید اپل واچ

ویژگی Medications به کاربر کمک می‌کند تا با استفاده از آیفون خود، داروی خود را اسکن کند و اپل واچ خود را بر روی یک یادآور تنظیم کند تا زمان مصرف آن دارو را به او اطلاع دهد. لازم به ذکر است واچ او اس ۹ در زمینه پزشکی کمک زیادی به کاربران کرده است.

برخی از ویژگی های آپدیت واچ او اس ۹

علاوه بر تغییراتی که در ابتدای مطلب گفتیم، ویژگی‌های پایین را نیز در این آپدیت جدید خواهیم داشت:

  • نمایش نوتیفیکیشن‌ها بصورت ساده‌تر بطوری که مزاحم کار شما نباشند.
  • تا کنون اپل واچ از زبان انگلیسی در صفحه کلید QWERTY پشتیبانی می‌کرد، اما اکنون پشتیبانی از زبان‌های فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، پرتغالی (برزیل) و اسپانیایی (مکزیک، اسپانیا، آمریکای لاتین) را نیز در خود جای داده است.
  • در واچ او اس جدید API ها به دولوپرها این امکان را می‌دهند تا بهترین برنامه های جانبی را بسازند و این کار را با پشتیبانی از CallKit و اشتراک گذاری برگه ها و توانایی ادغام برنامه های watchOS با Apple TV انجام می‌دهند.
  • وجود قابلیت Quick Actions در اپل واچ به کاربران کمک می‌کند تا به طور همزمان بتوانند چند عملکرد را انجام دهند و بازدهی عملکرد خود را بالا ببرند.
  • وجود ویژگی Apple Watch Mirroring در واچ او اس ۹ باعث می‌شود تا کاربران (بخصوص ناتوانان جسمی و حرکتی) بتوانند از راه دور اپل واچ متصل به آیفون خود را از طریق صوت و حرکت سر و …کنترل کنند.
  • برنامه Reminders به کاربران این امکان را می‌دهد تا جزئیاتی مانند مکان، تاریخ و زمان، برچسب‌ها و یادداشت‌ها را add یا edit کنند.
  • کاربران با استفاده از Calendar app در واچ او اس ۹، بهتر می‌توانند به رویدادهای هفته، روز و ماه پیش رو دسترسی داشته باشند.

آپدیت watchOS 9

جمع بندی و تاریخ انتشار واچ او اس ۹

آپدیت watchOS 9 در پاییز امسال در اختیار عموم کاربران قرار خواهد گرفت؛ همچنین نسخه بتای دولوپر watchOS 9 از همین امروز در developer.apple.com در دسترس است و نسخه بتای عمومی از یک ماه آینده در beta.apple.com در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در نظر داشته باشید ممکن است تمامی قابلیت‌ها در همه مناطق در دسترس نباشند و یا با تغییراتی همراه باشند!

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 1 =