اخبار اپل

قابلیت جدید ایجاد محدودیت برای شارژ آیفون ۱۵

iPhone 15 series charging control

با توجه به عرضه سری آیفون ۱۵ همان‌طور که شایعات پیش‌ بینی کرده بودند، اپل به‌جای درگاه لایتنینگ از درگاه USB-C در مدل‌های جدید آیفون خود استفاده کرده است. از این پس شما می‌توانید به راحتی با یک کابل تایپ سی، آیفون و آیپد خود را شارژ کنید. اما یک موضوع مهم دیگری نیز وجود دارد که ممکن است کمپانی اپل به ما نگفته باشد و آن درباره شارژ آیفون ۱۵ است.

آیفون ۱۵ دارای گزینه محدودیت شارژ باتری است؟

قابلیت جدید ایجاد محدودیت برای شارژ آیفون ۱۵

قابلیت جدید ایجاد محدودیت برای شارژ آیفون ۱۵

با توجه به آخرین اخبار، بسیاری از کاربران از نحوه کاهش قابل توجه ظرفیت باتری آیفون ۱۴ خود شکایت کرده بودند. در نتیجه شاید اپل گزینه‌ای را در تنظیمات برای شارژ آیفون ۱۵ قرار داده باشد که کاربران بتوانند باتری آیفون خود را بهتر مدیریت کنند.

بر اساس کدی که در iOS 17 RC یافت شده است، به‌نظر می‌رسد که خانواده آیفون ۱۵ دارای گزینه محدود کردن حداکثر شارژ باتری باشد. این ویژگی در منوی تنظیمات باتری در دسترس خواهد بود و به کاربران اجازه می‌دهد تا محدودیتی برای میزان شارژ باتری تعیین کنند. این قابلیت می‌تواند به افزایش طول عمر کلی باتری کمک کند، زیرا باتری‌های لیتیوم یونی زمانی که همیشه به 100% شارژ می‌رسند، سریع‌تر خراب می‌شوند.

جزئیات دقیق این ویژگی شارژ آیفون ۱۵ هنوز کاملا مشخص نیست، اما انتظار می‌رود که مشابه ویژگی Optimized Battery Charging که هم‌ اکنون در آیفون‌ها موجود است، کار کند. (ویژگی Optimized Battery Charging به افزایش طول عمر باتری کمک می‌کند و روش کار آن به این صورت است که با یادگیری روال شارژ روزانه کاربر و به تاخیر انداختن شارژ برای باتری با درصد بیشتر از 80 به سالم ماندن آن کمک می‌کند.)

ویژگی Optimized Battery Charging

ویژگی Optimized Battery Charging

ایجاد محدودیت برای شارژ آیفون ۱۵ نیز تقریبا به همین ترتیب عمل می‌کند. با روشن کردن این گزینه به کاربر اطلاع داده می‌شود که باتری گوشی فقط تا میزان تعیین شده شارژ می‌شود و با خاموش کردن آن نیز پیامی مبنی بر شارژ با تمام ظرفیت به کاربر داده می‌شود. همچنین میزان تعیین شده درصد شارژ گوشی که توسط کاربر مشخص می‌شود، در تنظیمات قابل مشاهده خواهد بود.

در فراسیب بخوانید  واردات آیفون به دلیل عدم ثبت سفارش گوشی Apple متوقف شد!

قبلا نیز چنین ویژگی‌هایی در برخی از گوشی‌های اندرویدی مانند مدل گلکسی سامسونگ وجود داشته است. زیرا سازندگان گوشی‌های هوشمند از این مشکل با خبر هستند و برخی از گوشی‌های هوشمند خود را به این قابلیت‌ها تجهیز می‌کنند. با این ویژگی‌ها، کاربران می توانند درصد شارژ باتری گوشی خود را تا حدی پایین آورده، اما باعث افزایش طول عمر آن شوند.

در نتیجه

با توجه به اطلاعاتی که به‌دست آمده هنوز نمی‌توان با اطمینان گفت که این ویژگی در روز اول عرضه در دسترس خواهد بود یا خیر، اما با توجه به ویژگی‌هایی نظیر Optimized Battery Charging که در آیفون ۱۴ وجود دارد، می‌توان انتظار داشت که ایجاد محدودیت برای شارژ آیفون ۱۵ نیز به‌عنوان یک قابلیت در دسترس کاربران قرار بگیرد.

منبع محتوا: 9to5mac

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *