اخبار اپل

اپل از آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس با داینامیک آیلند رونمایی کرد!

آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس با داینامیک آیلند

اپل آیفون 15 را با 3 ویژگی اصلی پورت USB-C، دوربین 48 مگاپیکسلی، جزیره دینامیک و البته رنگ‌های پاستلی جدید معرفی کرد!

اپل امروز در رویداد 21 شهریور، آیفون 15 و آیفون 15 پلاس را معرفی کرد؛ که دارای عملکرد بهبود یافته، داینامیک آیلند که قبلا در آیفون 14 پرو دیده شده بود، طیفی از رنگ‌های جدید و یک پورت USB-C جایگزین کابل لایتنینگ است. قیمت آیفون 15 با همان هزینه سال گذشته باقی می‌ماند و از 799 دلار شروع می‌شود.

ویژگی های اجمالی آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس

مانند سال گذشته، آیفون 15 و آیفون 15 پلاس دارای نمایشگرهای 6.1 و 6.7 اینچی هستند. با این حال، اپل گفت که حداکثر روشنایی اکنون می‌تواند تا 2000 نیت افزایش یابد! نسل جدید آیفون یعنی iPhone 15 در 31 شهریور عرضه می‌گردد.

روکش‌های رنگی اپل در سراسر صفحه کشیده شده است؛ تا پوشش رنگارنگ جدید و چشم‌گیری ایجاد کند. آیفون 15 در رنگ‌های صورتی، زرد، سبز، آبی و مشکی موجود است.

رنگ های اصلی آيفون 15

آيفون 15 با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی

اپل همچنین سیستم دوربین را بروز کرده است. سیستم دوربین اصلی آیفون 15، اکنون مانند سری آیفون 14 پرو سال گذشته دارای سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی است. سنسور 48 مگاپیکسلی حالت زوم اپتیکال 1x و 2x را در کنار لنز معمولی 0.5x ultra-wide فعال می‌کند.

حالت پرتره نیز برای آیفون 15 ارتقا یافته است. اپل می‌گوید عکس‌های پرتره بوکه (bokeh portrait) آن عملکرد بهتری نسبت به قبل، در نور کم، ارائه می‌دهند. حالت پرتره اکنون به طور خودکار هنگام عکاسی از یک سوژه، در حالت دوربین اصلی نیز فعال می‌شود.

همچنین می‌توانید پس از گرفتن عکس، فوکوس را تغییر دهید؛ زیرا اپل عمق تصویر را در کنار بخش اصلی تصویر حفظ می‌کند، تا تاری طبیعی را نشان دهد.

آیفون ۱۵ صورتی رنگ

آیفون ۱۵ صورتی رنگ

تکرار تراشه A16 Bionic در این آیفون!

اپل می‌گوید آیفون 15 و آیفون 15 پلاس از تراشه A16 Bionic که قبلا در مدل‌های آیفون 14 پرو دیده شده بود، استفاده می‌کنند. سیستم روی یک تراشه A16 دارای یک CPU شش هسته‌ای و GPU 5 هسته‌ای است.

آیفون 15 از نظر عمر باتری برابر با آیفون 14 رتبه بندی شده است؛ اما آیفون 15 پلاس به لطف باتری داخلی بزرگتر، بیشتر دوام خواهد آورد! خبر داغ دیگر این است که می‌توانید آیفون 15 را با استفاده از پورت USB-C جدید شارژ کنید. قبل‌تر نیز تغییر پورت شارژ آيفون 15 پیش‌بینی شده بود!

رونماییی از آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس

مکان یابی آسان با Ultra-Wideband در آیفون ۱۵

آیفون 15 همچنین دارای تراشه نسل دوم Ultra-Wideband برای بهبود برد در هنگام مکان یابی است. همچنین اکنون می‌توانید مستقیماً به سراغ شخصی با «Precision Finding» بروید، نه فقط شرایطی که ایرتگ ها وصل شده باشند.

اپل در حال بروزرسانی و گسترش Emergency SOS خود از طریق بخش ماهواره‌ای است؛ تا موقعیت‌های رسیدگی به کمک‌های کنار جاده‌ای را نیز در خود جای دهد. این آپشن در ایالات متحده، برای اعضای AAA ارائه خواهد شد. قابلیت‌های کلی Emergency SOS به مدت دو سال با خرید آیفون 15 رایگان است؛ اما اپل قیمت دقیق حالت پیشرفته آن را اعلام نکرده است.

قیمت آیفون 15 و آيفون 15 پلاس

آیفون 15 و آیفون 15 پلاس در 31 شهریور عرضه عمومی می‌شوند که قیمت آیفون 15 از 799 دلار و آیفون 15 پلاس از 899 دلار شروع می‌شود. برای اطلاع از مابقی اخبار رویدادهای اپل، با مجله خبری فراسیب همراه باشید.

منبع محتوا: https://9to5mac.com/2023/09/12/apple-announces-iphone-15-usb-c/

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا عموزاده

معمولا سمت کارای سخت و پرزحمت میرم؛ مثل درس خوندن تو امیرکبیر یا خوندن زبان آلمانی! اما محتوانویسی از اون کاراییه که هرچقدر هم پرچالش باشه، بازم واسم لذت‌بخشه... امیدوارم بتونم این حس خوب رو بهتون منتقل کنم:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 3 =