آموزش و ترفند iOS, آموزش و ترفند MacOS

مشاهده درصد باتری ایرپاد به وسیله آیفون یا آیپد

مشاهده درصد باتری ایرپاد به وسیله آیفون

اطلاع از شارژ ایرپاد در برخی مواقع، یکی از گزینه‌هایی به حساب می‌آید که دغدغه اصلی کاربران خواهد بود. امروز در فراسیب این موضوع را که چگونه درصد شارژ ایرپاد را بفهمیم بررسی می‌کنیم.

شارژ بودن باتری ایرپاد به عنوان محصولی که همیشه و هر لحظه همراه شما خواهد بود، یکی از مهم ترین گزینه‌ها به حساب می‌آید. مخصوصا وقتی قصد خروج از منزل را داشته باشید. نکته اصلی این است که مشاهده درصد باتری ایرپاد به وسیله آیفون، آیپد، آیپاد تاچ یا دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل مک بسیار ساده است. ادامه مطلب را با ما همراه باشید تا نحوه دیدن شارژ ایرپاد در آیفون را مورد بررسی قرار دهیم.

نحوه بررسی میزبان باتری و شارژ ایرپاد توسط آیفون یا آیپد

نحوه بررسی میزبان باتری و شارژ ایرپاد توسط آیفون یا آیپد

مشاهده درصد باتری ایرپاد به وسیله آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ

اپل همواره به دنبال بهبود سازگاری آی او اس و هدفون‌های بی سیم خود است. اتصال آیفون و ایرپاد آسان ترین پردازش در میان محصولات مبتنی بر بلوتوث به حساب می‌آید. این گزینه روی آیپد و آیپاد تاچ نیز به همین صورت است.

زمانی که آیفون و هدفون بی سیم اپل با یکدیگر سینک می‌شوند، نوتیفیکیشن مربوط به کم بودن میزان شارژ این محصول روی نمایشگر گوشی هوشمند یاد شده به نمایش گذاشته می‌شود. اما اگر قصد دارید تا هر لحظه چشم‌تان به میزان شارژ باقی مانده ایرپاد باشد، روش‌های زیر را روی آیفون یا آیپد خود اجرا کنید.

درب کیس ایرپاد را باز کنید و آنرا نزدیک دستگاه خود کنید

نمایش درصد شارژ ایرپاد و کیس شارژ روی صفحه آیفون

نمایش درصد شارژ ایرپاد و کیس شارژ روی صفحه آیفون

پس از اولین اتصال میان آیفون و AirPods، هر زمان که درب کیس شارژ آن را باز کنید یک پاپ آپ روی صفحه به نمایش گذاشته می‌شود که درصد شارژ باقی‌مانده کیس و هدفون‌ها را نشان می‌دهد. این موضوع را نیز در ذهن داشته باشید که اگر هر یک از هدفون‌ها درصد شارژ متفاوتی نسبت به یکدیگر داشته باشد، در پنجره یاد شده به صورت جداگانه نشان داده خواهد شد.

بسته شدن درب کیس شارژ یا خارج کردن هدفون‌ها از داخل کیس باعث می‌شود تا پنجره پاپ آپ ظاهر شده پنهان شود. اما به جای این کار، می‌توانید روی فضای خالی اطراف پنجره نیز ضربه بزنید تا باعث کنار رفتن آن شوید.

استفاده از ویجت باتری برای دیدن شارژ ایرپاد در آیفون

یکی دیگر از روش‌هایی که بتوانید به صورت مداوم روی درصد شارژ باقی مانده کیس شارژ یا هر یک از هدفون‌ها نظارت داشته باشید، استفاده از ویجت باتری در آی او اس یا آیپد او اس است. شما می‌توانید این ویجت را به قسمت Today View، یا از آی او اس 14 به بعد روی صفحه هوم اضافه کنید.

بد نیست بدانید که ویجت باتری درصد شارژ کیس و هر یک هدفون‌ها را زمانی که دست کم یکی از ایرپادها از داخل کیس بیرون آورده شده‌اند، به نمایش می‌گذارد.

ویجت باتری در آی او اس و آیپد او اس

مشاهده درصد باتری ایرپاد به وسیله آیفون

این ویجت به صورت پیش فرض روی صفحه هوم آیفون یا آیپد وجود نداشته و برای اضافه کردن آن، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • انگشت خود را روی صفحه هوم نگه دارید تا وارد حالت Jiggle mode شوید و آیکون‌ها شروع به لرزش کنند.
  • حالا از بالای صفحه روی آیکون + ضربه بزنید.
  • در صفحه جدید باز شده به سمت پایین اسکرول کرده و Batteries را انتخاب کنید.
  • حالا سایز ویجت باتری مد نظر خود را انتخاب و سپس روی Add Widget ضربه بزنید.
  • در نهایت می‌توانید با درگ و دراپ، ویجت باتری را هر جا که نیاز داشتید انتقال دهید.

برای اضافه کردن ویجت باتری به بخش Today View نیز می‌توانید صفحه را تا منتهی علیه به سمت پایین هدایت کرده، روی آیکون Edit ضربه بزنید و باقی مراحل را مانند آن چه گفته شد، طی کنید.

درصد شارژ هر یک از ایرپادها نمایش داده نمی‌شود؟

اگر درصد شارژ هدفون‌ها به صورت مستقل نمایش داده نمی‌شود، یکی از آن‌ها را به داخل کیس انتقال داده یا در صورت وجود چنین شرایطی، یکی از آن‌ها را از کیس خارج کنید. به این ترتیب ویجت باتری بروزرسانی شده و درصد شارژ هر یک از هدفون‌ها به صورت مستقل نمایش داده می‌شود.

درصد شارژ کیس شارژ ایرپاد نمایش داده نمی‌شود؟

کیس شارژ این محصول زمانی که هدفون‌ها داخل آن قرار گرفته و درب آن نیز بسته شده، به حالت خاموش درمی‌آید. برای نمایش درصد شارژ کیس شارژ باید درب آن را باز کرده یا دست کم یکی از هدفون‌ها را از داخل آن خارج کنید.

استفاده از سیری برای دیدن شارژ ایرپاد در آیفون

آخرین راه برای اطلاع از این موضوع، درخواست از سیری است. کافی است تا پس از گفتن Hey Siri و فعال شدن آن، عبارت How’s the battery on my AirPods؟ را بر زبان آورید.

استفاده از سیری برای اطلاع در درصد شارژ ایرپاد

استفاده از سیری برای اطلاع در درصد شارژ ایرپاد

به این ترتیب سیری به شما میزان شارژ هدفون‌ها و کیس شارژ را اعلام خواهد کرد.

مشاهده درصد باتری ایرپاد توسط اپل واچ

برای افرادی که مطلع نیستند، باید بگوییم که اپل امکان سینک شدن هدفون بی سیم با اپل واچ را نیز فراهم کرده است. این ویژگی برای اشخاصی که از نسخه LTE اپل واچ استفاده کرده و مکالمات خود را از طریق آن پیگیری می‌کنند، کاملا مناسب است. اما امکان گوش دادن به موزیک نیز از این طریق وجود خواهد داشت.

اگر گوشی هوشمند خود را در منزل یا کمد باشگاه جا گذاشته باشید، شاید تمایل داشته باشید تا از میزان شارژ باقی مانده ایرپادهای خود اطلاع کسب کنید. خوشبختانه یک راه سریع و آسان برای اطلاع از این موضوع وجود دارد.

تمامِ کاری که باید انجام دهید، این است که انگشت خود را روی نمایشگر از پایین به سمت بالا بکشید. این کار باعث می‌شود تا کنترل سنتر اپل واچ بالا آمده و با ضربه زدن روی ویجت باتری، قادر خواهید بود تا میزان شارژ باقی ایرپادها را مشاهده کنید.

چک کردن شارژ ایرپاد توسط اپل واچ

چک کردن شارژ ایرپاد توسط اپل واچ

البته بد نیست بدانید که در این قسمت، درصد شارژ اپل واچ نیز به صورت مستقل نشان داده می‌شود.

چک کردن شارژ ایرپاد توسط سیستم عامل مک

احتمالا آخرین محصولی که قصد چک کردن این موضوع روی آن را داشته باشید، مکبوک یا iMac خواهد بود. اما بیان این روش نیز خالی از لطف نیست. بعد از سینک شدن ایرپاد با دستگاه مبتنی بر سیستم عامل مک، چک کردن درصد شارژ باقی مانده بسیار آسان خواهد بود.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی آیکون بلوتوث در نوار منوی مکبوک یا iMac خود کلیک کرده و از لیست باز شده، نشانگر ماوس را روی نام ایرپاد خود ببرید. به این ترتیب مانند تصویر زیر منوی دیگر کنار آن باز خواهد شد و درصد شارژ هر یک از هدفون‌ها را به آسانی مشاهده خواهید کرد.

چک کردن شارژ ایرپاد توسط سیستم عامل مک

چک کردن شارژ ایرپاد توسط سیستم عامل مک

همانطور که مشاهده کردید در منوی جدید امکان قطع ارتباط میان دو دستگاه یا مشاهده درصد شارژ هر یک از هدفون‌ها به صورت مستقل فراهم شده است. زمانی که نوبت به شارژ شدن کیس ایرپاد نیز فرا برسد، میزان باتری آن نیز در این قسمت نمایش داده می‌شود.

برای مشاهده مشخصات ایرپاد هم می‌توانید وارد اپلیکیشن System Preferences شده و سپس روی آیکون بلوتوث کلیک کنید و سپس ایرپاد خود را انتخاب نمایید.

نحوه بررسی میزان شارژ ایرپاد روی گوشی اندرویدی

یکی از نکات جالب این است که دارندگان گوشی‌های اندرویدی نیز می‌توانند از این محصول استفاده کنند. برای این مورد می‌توانید آموزش متصل کردن ایرپادز به دستگاه‌های اندرویدی را مطالعه کنید. از آن‌جا که ایرپاد توسط اپل تولید می‌شود، لذا به صورت پیش فرض امکان نمایش درصد شارژ آن روی محصولات اندرویدی وجود ندارد. به این ترتیب به یک اپلیکیشن که از پلی استور آن را دانلود خواهید کرد، نیازمند هستید.

در این زمینه انتخاب‌های زیادی ممکن است وجود داشته باشد، اما در این مطلب ما از اپلیکیشن AirBattery استفاده خواهیم کرد. یکی از دلایل این انتخاب، پشتیبانی آن از هدفون‌های بیتس که به چیپ‌های H1 و W1 اپل مجهز هستند، خواهد بود.

چک کردن شارژ ایرپاد روی گوشی‌های اندرویدی

چک کردن شارژ ایرپاد روی گوشی‌های اندرویدی

چک کردن شارژ ایرپاد روی گوشی‌های اندرویدی

چک کردن شارژ ایرپاد روی گوشی‌های اندرویدی

این اپلیکیشن به صورت رایگان در پلی استور گوگل قرار گرفته، اما متأسفانه تبلیغاتی را نیز با خود به همراه دارد. در صورت نیاز به رهایی از شر تبلیغاتی، می‌توانید با پرداخت درون برنامه‌ای این قضیه را حل و فصل کنید. اپلیکیشن AirBattery کاملا با ایرپادها سازگاری داشته و درصد شارژ باقی مانده هر یک از هدفون‌ها و کیس شارژ را به صورت مستقل به نمایش می‌گذارد. مانند همیشه، مشاهده درصد شارژ کیس ایرپاد تنها هنگام باز بودن درب آن امکان پذیر خواهد بود.

یکی از مهم ترین و جذاب ترین قابلیت‌های اپلیکیشن AirBattery، ویژگی in-ear detection (تشخیص قرارگیری یا خارج شدن ایرپاد از گوش) است که با بسیاری از سرویس‌های استریم (مانند نتفلیکس، اپل موزیک، گوگل پلی موزیک و اسپاتیفای) سازگار خواهد بود.

اما در صورتی که اپلیکیشن AirBattery با گوشی شما سازگار نبود، یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

در انتهای پیشنهاد می‌کنیم مطلب ترفند های مخفی ایرپاد پرو را مطالعه کنید و همچنین اگر از دو ایرپاد استفاده می‌کنید، آموزش اتصال ایرپاد دوم به آیفون را بخوانید!

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

1 دیدگاه در “مشاهده درصد باتری ایرپاد به وسیله آیفون یا آیپد

  1. Hamid Brando گفت:

    درود بر شما.. عالی بود لذت و علاقه به منم منتقل شد/ من چون ایفون 8 پلاس دارم و ایرباد پرو 2 .. ولی نمی تونم کیس رو روی ایفون ببینم فکر کنم چون تلفنم دیگه قدیمی شده/ ولی در کل خیلی مفید بود نوشته هات / مرسی و شاد باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =