نقد و بررسی

معرفی پنچ قابلیت جدید در AirPods Pro 2

معرفی پنچ قابلیت جدید در AirPods Pro 2

با به‌روزرسانی سیستم ‌عامل‌های مختلف دستگاه‌های اپل و مخصوصا با رونمایی از سیستم‌ عامل‌ جدید موبایل‌های اپل، iOS 17، امکانات جدیدی نیز برای لوازم جانبی این دستگاه‌ها از جمله ایرپاد فعال‌سازی شده است که برخی از آن‌ها بسیار جذاب و فوق‌العاده است.

ایرپاد پرو

ایرپاد پرو

با ما همراه باشید تا در ادامه پنج ویژگی جدید که اکنون برای ایرپادز پرو ۲ در دسترس است را به شما معرفی کنیم. نکته جذاب آنکه خریداران این ایرپاد بدون آنکه هیچ هزینه‌ای پرداخت کنند یا آنکه به ارتقای سخت‌افزاری دیوایس خود نیاز داشته باشند، از این امکانات جدید بهره‌مند شده‌اند.

نگاهی به نقاط قوت و ضعف ایرپاد پرو ۲

آنچه در آپدیت جدید نرم‌افزاری مرتبط با ایرپادز پرو ۲ شاهد هستیم، بهبود برخی از امکاناتی است که پیش‌تر وجود داشتند و یا برطرف کردن برخی نقاط ضعف چشمگیری است که در این هندزفری‌های بی‌سیم شاهد بودیم. بنابراین بیایید پیش از بررسی امکانات جدید، نگاهی به نقاط قوت و ضعف کلی ایرپادز پرو ۲ داشته باشیم.

نقاط قوت AirPods Pro 2

  1. کیفیت صدای فوق‌العاده بالا و شفافیت عالی صداها
  2. بهبود قابلیت ANC (حذف نویز فعال) و Adaptive Transparency (صدای شفاف)
  3. باتری‌هایی با شارژدهی قابل‌قبول و مناسب ۶ ساعت
  4. سیستم نویز کنسلینگ قدرتمند
  5. بهره‌مندی از دکمه‌های لمسی با قابلیت‌های متنوع
  6. سازگاری فوق‌العاده با دستگاه‌های اپل
  7. ضدآب بودن
ایرپادز پرو سری ۲ درون گوش

ایرپادز پرو سری ۲ درون گوش

نقاط ضعف ایرپاد پرو نسل ۲

  1. بروز مشکل در سوئیچ کردن بین دستگاه‌های مختلف
  2. سازگاری پایین با دستگاه‌های اندرویدی
  3. تماما دستی بودن کنترل حجم صدا
  4. امکانات محدود برای کنترل تماس، بدون نیاز به استفاده از گوشی
  5. عدم پشتیبانی از درگاه شارژ USB Type-C (البته این مشکل برطرف شده و اخیرا این مدل ایرپاد با درگاه شارژ یو اس بی سی در ایرپادز پرو ۲ به بازار عرضه می‌شود.)

در ادامه خواهیم دید که بسیاری از این نقاط ضعف با به‌‌روزرسانی سیستم عامل آیفون شما به iOS 17 برطرف خواهند شد.

پنج قابلیت‌ جدید ایرپادز پرو ۲

همان‌طور که گفتیم کمپانی اپل با به‌روزرسانی نرم‌افزاری آیفون خود، امکانات جذابی را برای AirPods Pro 2 نیز در نظر گرفته است که برخی از این امکانات، بسیار جذاب و چشمگیر هستند. در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

کیس شارژ جدید ایرپاد پرو سری ۲

کیس شارژ جدید ایرپاد پرو سری ۲

۱. صدای تطبیقی یا Adaptive Audio

تا پیش از این ایرپاد پرو ۲ از دو حالت مختلف برای کنسل کردن نویزها و بهبود کیفیت صدای شنیده‌شده توسط کاربران استفاده می‌کرد: ۱. حالت نویز کنسلینگ و ۲. حالت شفاف‌ساز صدا.

کاربران تا پیش از عرضه نسخه جدید iOS می‌توانستند به طور دستی این دو حالت را فعال یا غیرفعال کنند و بر اساس محیط اطراف خود، صدای بهتری را با کمک این دو حالت بشنوند.

اما با عرضه نسخه جدید سیستم عامل آیفون، کمپانی اپل این دو حالت را با یکدیگر ترکیب کرده و از یک تکنولوژی جدید با نام صدای تطبیقی یا Adaptive Audio رونمایی کرده است. این فناوری به طور خودکار و با رصد کردن صداهای موجود در محیط پیرامون شما، بهترین متد برای افزایش کیفیت صدا را فعال کرده و صدایی فوق‌العاده به شما ارائه می‌دهد.

نسخه جدید AirPods Pro

نسخه جدید AirPods Pro

جالب‌تر آنکه شما احتمالا هرگز متوجه تغییر متد اصلاح نویز و بهبود صدا در هنگام کار با ایرپاد پرو ۲ نخواهید شد؛ چراکه این فناوری جدید به گونه‌ای طراحی شده تا بهترین عملکرد ممکن را در انجام این کار داشته باشد. برای مثال فرض کنید که شما در خانه هستید و ابتدا در اتاق ساکت خود با ایرپاد کار می‌کنید؛ سپس جاروبرقی روشن می‌کنید و پس از آن نیز به شست‌وشوی ظرف‌ها می‌پردازید. در هریک از این وضعیت‌ها، ایرپاد شما یک متد خاص برای اصلاح صداهای محیطی به کار خواهد گرفت؛ بی‌آنکه به تغییر تنظیمات آن از سوی شما نیاز باشد.

۲. آگاهی از مکالمه یا Conversation Awareness

کمپانی اپل در هنگام طراحی ایرپادها همواره به یک نکته بسیار مهم توجه داشته است: ایرپادها نباید اتصال شنیداری کاربران را با جهان بیرون از خود به کلی قطع کنند. این شرکت اولین قابلیتی که در این زمینه رونمایی کرد را به قطع صدا در هنگام خارج کردن یک گوشی‌ها اختصاص داد؛ و در ادامه آن، پخش صدا به صورت مونو (در یک گوشی باقی‌مانده در گوش کاربر) به جای پخش صدا به صورت استریو.

قابلیت Conversation Awareness نیز در ادامه همین مسیر قرار دارد؛ بسیاری اوقات پیش می‌آید که افراد در هنگام تماس یا در هنگام گوش دادن به موسیقی، به طور همزمان با یک فرد در اطراف خود شروع به صحبت کردن کند. این قابلیت جدید به شما امکان خواهد داد تا در این مواقع خاص، صدای ایرپادها به صورت خودکار کاهش پیدا کنند تا شما بتوانید با تمرکز بیشتر به انجام مکالمات خود بپردازید؛ بی‌آنکه به خاموش کردن ایرپاد یا خارج کردن آن‌ها از گوش نیاز داشته باشید.

ایرپادز پرو ۲ از نمای نزدیک

ایرپادز پرو ۲ از نمای نزدیک

این قابلیت جدید بسیار کاربردی بوده و یک امکان جذاب‌تر نیز در آن نهفته است: اینکه ایرپاد می‌تواند در عین اینکه نویزهای محیطی را کنترل کند، کیفیت و شفافیت صدای فرد یا افرادی که با آن‌ها مکالمه می‌کنید را حفظ کند. بدین ترتیب در ایرپاد پرو ۲ با تجربه کاربری بسیار جذاب‌تری مواجه خواهید بود.

۳. بی صدا یا‌ صدا دار کردن (Mute or Unmute)

اگر از ایرپاد خود برای برقراری تماس استفاده می‌کنید، قطعا متوجه این شده‌اید که همواره یک مشکل کوچک اما بسیار آزاردهنده در هنگام استفاده از این دیوایس‌ وجود دارد: اینکه نمی‌توان با کمک کنترل‌های لمسی موجود بر روی ایرپاد، زنگ خوردن یک تماس را بی‌صدا کرد (بدون آنکه رد تماس انجام شود) و یا آنکه در هنگام گفت‌وگو، میکروفون را به طور موقت بی‌صدا کرد و تنها به شنیدن صدای طرف مقابل پرداخت.

خوشبختانه این مشکلات نیز در آپدیت جدید نرم‌افزاری ایرپاد پرو ۲ برطرف شده‌اند و شما می‌توانید با لمس پایه ایرپاد خود، تماس‌ها را صدادار یا بی‌صدا کنید.

۴. حجم صدای شخصی (Personalized Volume)

قابلیت حجم صدای شخصی (Personalized Volume) یکی از جذاب‌ترین امکانات در به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید اپل است: این قابلیت با کمک ماشین لرنینگ و ثبت دقیق فعالیت‌های شما در هنگام کار با ایرپاد خود، در طول زمان یاد می‌گیرد که میزان حجم صدای موردنظر شما در شرایط مختلف چه اندازه است.

ایرپاد

این قابلیت به شما امکان می‌دهد بی‌آنکه نیازی به کنترل دستی صدای خروجی از اسپیکر ایرپاد داشته باشید، در شرایط مختلف حجم صدای موردنظر خود را به طور خودکار از سوی ایرپادها دریافت کنید. در حقیقت ایرپاد شما بر اساس نوع مدیایی که در حال گوش دادن به آن هستید و همچنین بر اساس میزان صدای محیط بیرونی شما این امکان را برایتان فراهم خواهد کرد که بدون فشردن هیچ دکمه‌ای، حجم صدای مناسبی را داشته باشید.

۵. سوئیچ کردن خودکار (Automatic Switching)

قابلیت سوئیچ کردن خودکار (Automatic Switching) ایرپاد بین دستگاه‌های مختلف اپل (آیفون، آی‌مک، آيپد و…) پیش‌تر نیز وجود داشت اما کاملا بدون باگ نبود و در مجموع تجربه کاربری رضایت‌بخشی نداشت. اما اکنون این کمپانی ادعا کرده است که در آپدیت جدید نرم‌افزاری خود، موفق شده تا «زمان اتصال بین دستگاه‌های اپل را به طور قابل‌توجهی سریع‌تر و قابل‌اعتمادتر» کند. بدین ترتیب شما خواهید توانست در این زمینه نیز تجربه کاربری بدون نقصی داشته باشید.

جمع بندی

با به‌روزرسانی سیستم عامل آیفون‌ها به iOS 17، قابلیت‌های جدیدی برای AirPods Pro 2 نیز رونمایی شدند که مهم‌ترین آن‌ها، یعنی ویژگی‌های صدای تطبیقی، آگاهی از مکالمه، بی‌صدا یا ‌صدادار کردن، حجم صدای شخصی و بهبودهای مرتبط با سوئیچ کردن خودکار را در این مقاله بررسی کردیم. اگر همچنان برای خرید ایرپاد پرو ۲ شک دارید، می‌توانید مقاله مقایسه ایرپاد سری ۳ با ایرپاد پرو ۲ را مطالعه کنید. از همراهی شما متشکریم.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره غزل لالوند

و در آغاز کلمه بود و کلمه... سالهاست می‌نویسم؛ کلمات را بهم می‌چسبانم تا جمله‌ای شکل بگیرد، که خوشایند و راهگشای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − شش =