آی دیوایس ها, نقد و بررسی

مقایسه فنی ایرپاد پرو ۲ با ایرپاد پرو ۱ ، ایرپاد سری 3 و سری 2

مقایسه فنی ایرپاد سری 3 با سری 2 و ایرپاد پرو

اگر قصد خرید ایرپادهای بی سیم اپل را دارید، با گزینه‌های زیادی روبرو خواهید شد. ایرپاد پرو ۲، ایرپاد سری ۳، ایرپاد سری ۲ و ایرپاد پرو از اصلی‌ترین گزینه‌های شما برای خرید خواهند بود که هر کدام از آن‌ها در نوع خود منحصر بفرد هستند. در ادامه این مطلب به مقایسه ایرپاد نسل ۳ با ایرپاد نسل ۲ و ایرپاد پرو خواهیم پرداخت تا بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید…

معرفی ایرپاد پرو سری ۲

اپل در کنفرانس Far Out خود، از نسل جدید ایرپادز پرو رونمایی کرد. این ایرپادز با ویژگی‌های جدید و کاربردی معرفی شد که به کاربرها تجربه بهتری نسبت به نسل اول ایرپادز پرو ارائه می‌کند. هدفون‌های AirPods Pro 2nd gen با ۴ سَری برای اندازه گوش‌های متفاوت عرضه می‌شود؛ این در حالی‌ست که نسل اول ایرپاد پرو با ۳ سَری در دست کاربران قرار می‌گیرد.

ایرپاد پرو نسل ۲

ایرپاد پرو نسل ۲

تراشه H2 در قلب ایرپادز پرو ۲

اگر بخواهیم درمورد خود هدفون‌ها صحبت کنیم، اولین نکته استفاده از چیپ H2 در قلب این هدفون‌هاست. تراشه H2 به شما تجربه استفاده از بلوتوث ۵.۳ را ارائه می‌کند تا شما آن شخصی باشید که از آخرین نسخه Bluetooth بهره‌مند هست. این نسل از ارتباط بلوتوثی به شما اجازه می‌دهد تا از بالاترین کیفیت پخش موسیقی لذت ببرید؛ اگر این ویژگی را با کیفیت پخش بدون افت (Lossless Audio) اپل موزیک ترکیب کنید که هیچ رقیبی جلوی راهتان نخواهد بود.

تا ۲ برابر حذف نویز فعال

تا ۲ برابر حذف نویز فعال

به کمک تراشه H2 اپل، ویژگی‌های Active Noise Cancellation و Transparency بهبودهای چشم‌گیری داشته است. حذف نویز فعال تا دو برابر نسبت به نسل اول AirPods Pro و کاهش صداهای شدید تا ۴۸ هزار بار در ثانیه در حین فعال بودن حالت Transparency. 

اپل ادعا می‌کند:

یک درایور جدید و بهبود الگوریتم آکوستیک به ویژگی حذف نویز فعال کمک کرده تا بتواند نویز های ناخواسته بیشتری را کاهش دهد؛ به همین دلیل زمانی که نیاز به تمرکز دارید، هیچ صدایی نمی‌تواند حواس شما را پرت کند.

آنطور که اپل در کنفرانس ۱۶ شهریور خود نشان داد، ایرپادز پرو ۲ (همانند ایرپاد ۳) امکان تشخیص اندازه و شکل گوش را دارد؛ با این ویژگی، پخش صدا و کیفیت میکروفون بسیار بهتر از گذشته خواهد بود. همچنین حالا به کمک سنسور جدید روی ساقه‌ها، می‌توانید حجم صدا را تغییر دهید و دیگر نیازی به استفاده از آیفون یا اپل واچتان ندارید.

تراشه H2 داخل AirPods Pro 2

تراشه H2 داخل AirPods Pro 2

فراتر از یک کیس شارژ معمولی

در آنسو، کیس ایرپادز پرو ۲ با اسپیکر، پشتیبانی از شارژ مگ سیف، چیپ U1 و محلی برای متصل کردن نگه‌دارنده عرضه شده است. در مقایسه ایرپاد های اپل، کیس AirPods Pro 2 خیلی حرف برای گفتن دارد. اگر این کیس را گم کنید می‌توانید از طریق برنامه Find My به راحتی آن را پیدا کنید. چطور؟ اسپیکر تعبیه شده در پایین این کیس، صدایی را پخش کرده تا آن را پیدا کنید. البته که چیپ U1 داخل کیس نیز محل دقیق کیس ایرپاد را روی نقشه به شما نشان می‌دهد (اما این ویژگی به خاطر فعال نبودن اپل مپس در ایران، کارایی ندارد).

علاوه بر آن، از حالا شما می‌توانید با شارژر اپل واچ، کیس ایرپاد پرو ۲ را شارژ کنید! همین قدر عجیب، همین قدر هیجان انگیز. علاوه بر آن، این کیس به شما اجازه می‌دهد تا ۳۰ ساعت از AirPods خود استفاده کنید. شاید تغییرات کیس ایرپاد جدید، خود دلیلی برای آپگرید کردن به این نسل از هدفون‌های اپل باشد.

شارژ وایرلس ایرپادز پرو ۲

شارژ وایرلس ایرپادز پرو ۲

ایرپاد نسل دوم اپل

برای خرید ایرپاد های کمپانی اپل، اگر خریدی مقرون به صرفه می‌خواهید، ایرپاد سری ۲ بهترین انتخاب است! این ایرپادها طبق ادعای اپل از خاصیت Universal Fit بهره می‌برند؛ این خصوصیت در ایرپادها باعث می‌شود در لبه‌ی گوش کاربر قرار گیرند و به عبارتی کاملا فضای داخلی کانال گوش را پر نکنند!

ایرپاد نسل دوم از جدیدترین تراشه‌ H1 اپل استفاده می‌کند؛ این تراشه برای جفت شدن سریع ایرپاد با همه‌ی دستگاه‌های کمپانی اپل طراحی شده که از تعویض خودکار دستگاه جفت شده نیز پشتیبانی می‌کند. اگر در اتصال ایرپاد به آیفون خود مشکلی دارید، می‌توانید مطلب آموزش رفع مشکل متصل نشدن ایرپاد به آیفون را مطالعه کنید!

ایرپاد نسل ۲ اپل

ایرپاد نسل ۲ اپل

جزئیات بیشتر در مورد قابلیت‌های پردازنده H1

  • گزینه‌ی Audio Sharing در آیفون و آیپد، به کاربر این امکان را می‌دهد تا به همراه دوست خود که جفت دیگری از ایرپاد را به دستگاه او نزدیک کرده است، به یک موسیقی مشترک گوش دهند و یا یک فیلم را تماشا کنند. (در مطلبی به آموزش اتصال دو ایرپاد مجزا به آیفون پرداختیم که می‌توانید آن را مطالعه کنید)
  • قابلیت Announce Messages، زمان دریافت پیام را سریعا به کاربر اطلاع می‌دهد. در عین حال، در همین زمان، اگر کاربر تماس تلفنی داشته باشد و یا در حال به اشتراک گذاری محتوایی از طریق Audio Sharing باشد، سیری روند اعلام announce message را قطع نمی‌کند.
  • قابلیت Automatic device switching (تعویض خودکار دستگاه) به ایرپاد کاربر اجازه می‌دهد تا بین دستگاه‌های مختلف (آیفون، آیپد، آیپد تاچ، مک و اپل واچ) که به یک حساب آی‌کلود متصل هستند، جابجا شود.

ایرپاد نسل دوم از ساقه‌های بلندتری نسبت به ایرپاد نسل ۳ و ایرپاد پرو ساخته شده است.

مقایسه ایرپاد سری ۳ با سری ۲ و ایرپاد پرو

مقایسه ایرپاد سری ۳ با سری ۲ و ایرپاد پرو

بر روی کناره‌های ایرپاد 2، قابلیت‌های لمسی برای دسترسی به کنترل پخش/مکث، رفتن به موزیک بعدی و حتی دسترسی به Siri تعبیه شده است که برای کنترل هر کدام، باید بر روی کناره‌ی ایرپاد ضربه بزنید. ایرپاد سری 2 از «Hey Siri» نیز برای ارتباط از راه دور با هندزفری پشتیبانی می‌کند. باتری این ایرپادها تا 5 ساعت دوام می‌آورد و قاب شارژ آن‌ها می‌تواند عمر باتری را تا بیشتر از 24 ساعت برساند؛ لازم به ذکر است که کیس ایرپاد را فقط می‌توان از طریق کابل لایتنینگ شارژ کرد!

ایرپاد سری 3 جدید اپل

ایرپاد سری 3 نسبت به نسل قبلی خود، پیشرفت قابل توجهی داشته است. از جمله مهمترین تغییرات این ایرپادها این است که نسبت به ایرپاد نسل 2 طراحی کامپکت‌تری دارد و ساقه‌های آن کوتاه‌تر شده است.

طراحی ایرپاد سری 3 بسیار شبیه به ایرپاد پرو است، اما از سری قابل تنظیم/تعویض برخوردار نیست! اما به جای آن، AirPods 3 یک سری دارد که به عنوان “یونیورسال فیت یا تناسب جهانی” شناخته می‌شود. این خصوصیت از ایرپاد سری 3 شبیه به AirPods 2 است و همانطور که گفتیم این بدان معنی است که ایرپاد نسل 3 و ایرپاد 2، هدفون‌های “in-ear” نیستند؛ بلکه در لبه‌ی بیرونی گوش کاربر قرار می‌گیرند.

مشخصات و قیمت ایرپاد سری 3

مشخصات و قیمت ایرپاد سری 3

طبق ادعای اپل، ایرپاد 3 به یک سنسور به نام «Skin detect» مجهز است که به دستگاه‌های متصل به آن ایرپاد کمک می‌کند تا بدانند ایرپاد چه زمانی در گوش کاربر قرار می‌گیرد!

در ایرپاد 2، برای کنترل پخش باید به طرفین هدفون ضربه بزنید، اما در ایرپاد 3، یک «Force Sensor» تعبیه شده است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا با فشار دادن کناره‌ی هدفون‌ها، بتواند این عمل‌ها را انجام دهد:

  • برای انجام عمل play/pause و یا پاسخگویی به تماس تلفنی باید یک بار فشار دهید.
  • برای رفتن به آهنگ بعدی باید دو بار فشار داد.
  • برای رفتن به آهنگ قبلی باید سه مرتبه فشار داد.

ایرپاد سری 3 از همان تراشه H1 استفاده می‌کند و به کاربر امکاناتی مانند اشتراک گذاری صدا (audio sharing)، پشتیبانی از دستیار صوتی هوشمند سیری، سوئیچ خودکار دستگاه (automatic device switch)، جفت شدن سریع و قابلیت‌های دیگر را می‌دهد.

ایرپادز نسل ۳

ایرپادز نسل ۳

نکته‌ی بسیار مهم در ایرپاد نسل ۳ این است که این ایرپاد شامل پشتیبانی از صدای چند بعدی (spatial audio) به همراه ردیابی حرکات سر کاربر و EQ تطبیقی می‌باشد! اپل می‌گوید این ویژگی باعث می‌شود که صدا متناسب با گوش کاربر تنظیم شود؛ یکی دیگر از ویژگی‌های این ایرپاد جدید این است که در برابر عرق کردن و آب مقاوم است.

ایرپاد سری ۳ از نظر باتری و شارژ این ویژگی را دارد که با هر بار شارژ کامل، به مدت 6 ساعت می‌تواند روشن بماند. همچنین از یک قاب شارژ MagSafe برخوردار است که حداکثر به مدت زمان 30 ساعت دوام می‌آورد. این قاب را می‌توان از طریق کابل لایتنینگ، شارژر بی سیم Qi یا شارژر MagSafe شارژ کرد…

ایرپاد پرو نسل ۱

در میان ایرپاد سری 3 ، ایرپاد 2 و ایرپاد پرو یکی از بهترین انتخاب‌ها می‌تواند ایرپاد پرو باشد! در این ایرپادها، سری که داخل گوش قرار می‌گیرد سیلیکونی است و به نحوی طراحی شده که کاربر بتواند سری آن را با انتخاب یکی از 3 سری داخل جعبه، متناسب با گوش خود تنظیم کند!

مقایسه ایرپاد سری 3 با سری 2 و ایرپاد پرو

مقایسه ایرپاد سری 3 با سری 2 و ایرپاد پرو

به دلیل نوع طراحی داخلی ایرپاد پرو، این ایرپاد می‌تواند از حالت حذف نویز فعال (Active Noise Cancellation) و وضوح صدا پشتیبانی کند. در واقع لغو نویز فعال، صدای اطراف کاربر را حذف می‌کند، اما حالت وضوح صدا به کاربر این اجازه را می‌دهد تا صدای اطراف خود را نیز علاوه بر صدای پخش شده در ایرپاد بشنود. این ایرپاد از سیستم تهویه‌ی سفارشی نیز برخوردار است؛ این سیستم برای یکسان‌سازی فشار داخل گوش کاربر با فضای بیرون می‌باشد.

ایرپاد پرو نیز درست مشابه ایرپاد سری 3، برای کنترل پخش صدا و تغییر وضعیت از Active Noise Cancellation به Transparency mode و برعکس، به یک «Force Sensor» مجهز است. تراشه H1 در داخل این مدل ایرپاد، از قابلیت اشتراک گذاری صدا (Audio Sharing)، پشتیبانی از Siri، سوئیچ خودکار دستگاه، جفت شدن سریع و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. این ایرپاد دارای یک قاب شارژ MagSafe می‌باشد؛ همچنین از شارژر کابل لایتنینگ و شارژر بی‌سیم معمولی Qi نیز پشتیبانی می‌کند.

ایرپاد پرو از عمر باتری به میزان حداکثر 4.5 ساعت پس از هر بار شارژ بهره مند است. قاب شارژ آن نیز، بیشتر از 24 ساعت زمان برای استفاده ارائه می‌دهد. این هدفون‌های بی سیم اپل نیز در برابر عرق کردن و آب مقاوم هستند.

مقایسه ایرپاد سری 3 با سری 2 و ایرپاد پرو ۱ و ایرپاد پرو ۲

  • اندازه

ایرپاد 2 و ایرپاد 3 هر دو دارای خاصیت universal fit هستند، اما ایرپاد پرو نسل ۱ و ۲ دارای سری برای شخصی سازی و راحتی بیشتر است. ایرپادز پرو ۲ با چهار سَری و ایرپاد پرو ۱ با ۳ سَری عرضه شده‌اند.

  • تراشه

ایرپادهای سری ۳ به قبل و AirPods Pro 1 دارای تراشه‌ی H1 هستند. ایرپادز پرو ۲ با چیپ H2 معرفی شده است.

  • پشتیبانی از حذف نویز فعال

تنها ایرپاد پرو ۱و ۲ از این ویژگی برخوردار است که در نسل جدیدتر این قابلیت ۲ برابر بهتر شده است.

  • وضوح صدا یا Transparency Mode

فقط ایرپاد پرو نسل ۱ و ۲ این قابلیت را دارد. ایرپادز پرو نسل دوم در حالت Transparency با ۴۸ هزار بار در ثانیه، امکان تشخیص صدای اطراف را داشته و در زمان تشخیص صداهای شدید و آزاردهنده، آن‌ها را کاهش می‌دهد.

  • حالت Adaptive EQ یا EQ تطبیقی

ایرپاد سری 3 و ایرپاد پرو نسل اول و دوم این ویژگی را دارند؛ اما ایرپاد 2 از آن بی‌بهره است…

مقایسه ایرپاد سری 3 با سری 2 و ایرپاد پرو

مقایسه ایرپاد سری 3 با سری 2 و ایرپاد پرو

  • صدای چند بعدی یا Spatial Audio

ایرپاد 3 و ایرپاد پرو نسل اول و دوم از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، اما ایرپاد نسل دوم خیر.

  • مقاومت در برابر آب و عرق

ایرپاد نسل سوم و ایرپاد پرو ۱ و ۲ در برابر آب و عرق مقاوم هستند، اما ایرپاد 2 اینطور نیست!

  • عمر باتری

ایرپاد نسل دوم تا 5 ساعت، ایرپاد نسل سوم و ایرپادز پرو نسل دوم تا 6 ساعت و ایرپاد پرو تا 4.5 ساعت دوام دارد.

  • عمر باتری کیس

در ایرپاد نسل دوم و ایرپاد پرو بیشتر از 24 ساعت، اما در ایرپاد 3 و ایرپادز پرو ۲ تا 30 ساعت باتری شارژ دارد.

  • پورت شارژر کیس

در ایرپاد پرو و ایرپاد نسل سوم از مگ سیف، Qi و لایتنینگ می‌توان استفاده کرد، اما در ایرپاد 2 تنها می‌توان از کابل لایتنینگ بهره برد! همچنین کیس ایرپادز پرو ۲ هم از لایتنینگ و هم از MagSafe پشتیبانی می‌کند؛ حتی قابلیت شارژ شدن با شارژر اپل واچ را دارد.

  • پشتیبانی از Force Sensor

ما می‌توانیم این قابلیت را در ایرپاد پرو ها و ایرپاد 3 ببینیم، ولی در ایرپاد نسل دوم وجود ندارد.

  • قابلیت Conversation Boost

این قابلیت فقط در ایرپاد پرو نسل ۱ و ۲ وجود دارد.

  • سنسور Skin detect

ایرپاد سری 3 و AirPods Pro 2 این قابلیت را در خود دارند.

  • قیمت

ایرپاد 2 با قیمت 129 دلار، ایرپاد 3 با قیمت ۱۶۹ دلار و ایرپاد پرو نسل دوم با قیمت 249 دلار در بازار عرضه می‌شوند…

در نهایت کدام ایرپاد انتخاب بهتری برای خرید است؟

محدوده قیمتی ایرپادهای قید شده از 129 تا 249 دلار متغیر است، اما به نظر می‌رسد که ایرپاد نسل سوم و احتمالا ایرپادز پرو سری ۲ طرفداران بیشتری داشته باشد؛ بخصوص اینکه در قیاس با ایرپاد 2 و ایرپاد پرو ۱، قابلیت‌های بیشتری دارند.

مقایسه ایرپاد سری 3 با سری 2 و ایرپاد پرو

مقایسه ایرپاد سری 3 با سری 2 و ایرپاد پرو

اما نکته‌ی قابل توجه این است که می‌توان ایرپاد پرو را در خرده فروشی‌ها، با قیمت‌های متنوعی حتی قیمتی زیر 200 دلار پیدا کرد. ایرپاد پرو با داشتن سری‌های متنوع، برای بعضی از کاربران مناسب نیست و آن‌ها گاهی ایرپادهای دیگر با سری ثابت universal fit را ترجیح می‌دهند.

نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که حتما نحوه تشخیص ایرپاد اصل از فیک هنگام خرید را بلد باشید که برای اطلاع از نکاتی که هنگام خرید باید به آن دقت کنید، می‌توانید به مطلب لینک شده مراجعه کنید. ما در این مطلب از فراسیب به مقایسه ایرپاد سری ۳ با سری ۲ و ایرپاد پرو پرداختیم؛ حال در نهایت تصمیم و انتخاب با شماست که کدام یک را برای خرید انتخاب کنید. نظرات خود را با ما و دیگر همراهان به اشتراک بگذارید…

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهسا نمیرانیان

از صفر شروع کردم و تو هر زمینه‌ای یه سرکی کشیدم؛ تولید محتوا (متنی، گرافیکی و ویدیویی)، سئو، دیجیتال مارکتینگ، وردپرس و طراحی سایت و کارای مرتبط تو این زمینه‌ها؛ شروع کارم از 6 سال پیش و با دنیای اپل و محصولاتش بود و هنوزم طرفدار پروپاقرصشم:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 19 =